Newsdump 21. feb 2010

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4159
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Newsdump 21. feb 2010

Unread post by jonaz.dk » 21 Feb 2010, 15:16

Road To The IGF: Limbo's Dino Patti
http://www.gamasutra.com/view/news/2704 ... _Patti.php

Unity Technologies Surpasses 100,000 User Milestone; To Expand Platform Support
http://unity3d.com/company/news/100,000 ... press.html

Happiness the game - blog
http://happinessthegame.blogspot.com/

Computerspilzonen har fået sin egen hjemmeside:
http://www.computerspilzonen.dk

Unity Studios med opdateret website
http://www.unity-studios.com/

Er computerspil kunst?
http://www.dr.dk/P1/Kulturkontoret/Udse ... 150903.htm

Jesper Kyd nomineret til BAFTA for Assassins Creed 2 musik
http://www.bafta.org/awards/video-games ... 17,BA.html

LEGO laver 3 årig aftale med Unity
http://unity3d.com/company/news/lego-3- ... press.html

Mød danskeren der udlever drømmen i Silicon Valley
Nyåbnet kontor i San Francisco, masser af venture-millioner i bagagen og bare 32 år gammel. Mød David Helgason.
http://www.computerworld.dk/art/54192?a=rss&i=0

PixelTV interview med Peter Molyneux og Natal
http://www.pixel.tv/program/pixel-tv-ex ... ect-natal/

Politiken Molyneux interview
http://politiken.tv/nyheder/videnskab/article892500.ece

NGJ2010 Keynote by Peter Molyneux (short) (og indeholder ikke video af den broken Milo præsentation)
http://vimeo.com/9554648

G'dav hr. Molyneux
http://hyped.nu/blog/redaktion/g/39

Mikkel Overby – Serious Games Interactive: Engaging, Educating and Entertaining
http://www.tiburon-tv.com/2010/02/05/mi ... teractive/



The Dust of Everyday Life: The Art of Building Characters
http://www.gamasutra.com/view/feature/4 ... gle+Reader

'Make Something Unreal' Contest Winners Crowned
http://www.shacknews.com/onearticle.x/62425

Social gaming survey reveals key trends among players
http://www.gamesindustry.biz/articles/s ... ng-players

http://www.globalgamejam.org/games

A Little Piece Of Hell: Building The Secret World
http://www.gamasutra.com/view/feature/4 ... gle+Reader

Game Development in a post agile world
http://gwaredd.blogspot.com/2010/02/gam ... world.html

Første Pandora-spillekonsoller udsendt
http://railgun.newz.dk/foerste-pandora- ... dsendt#new

Hyggekrogen:
The Indie Bundle
http://www.theindiebundle.com

Gratis Command and Conquer classic
http://www.commandandconquer.com/classic

Beta Sign up til LEGO Universe
http://us.universe.lego.com/en-us//Beta/Default.aspx

LEGO Augmented reality (ikke spil..men meget cool produkt tech)
http://www.version2.dk/artikel/13806-se ... gn=nyheder

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: Newsdump 21. feb 2010

Unread post by Gryphon » 21 Feb 2010, 15:29

Lækkert dump, Jonaz - Tak!

Augmented Reality er efterhånden en gammel teknologi, men det er altså for sejt. Der er mange muligheder med det, så det gælder bare om at være kreativ :lol:
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

one-niner
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 09 Mar 2008, 14:50
Location: Aarhus, Denmark

Re: Newsdump 21. feb 2010

Unread post by one-niner » 21 Feb 2010, 16:29

Takker Jonas, og congrats til Unity (for lidt af hvert :)).

- Tom
Tom Mortensen
Product Owner
Unity Studios ApS
LinkedIn

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Newsdump 21. feb 2010

Unread post by Zacker » 21 Feb 2010, 17:09

32-bit har hæmmet konceptet
En af udfordringerne ved kiosken er at få vist modellerne hurtigt nok, når et barn holder æsken frem. Derfor er alle modeller delvist indlæst i hukommelsen, så de hurtigt kan hentes frem.

»Der må ikke gå for lang tid, fra den har tracket æsken. Ellers begynder folk at undre sig, om der er liv i den,« siger Torben Nielsen.

Af samme grund er kiosken indtil videre begrænset til kun at kunne vise 24 forskellige byggesæt, fordi der er begrænset hukommelse.
Jeg håber, at det er en journalist der har simplificeret tingene lige vel rigeligt her? Hvis ikke de kan hente en 3d model fra HDD uden signifikant ventetid, så skulle de måske kigge lidt mere på deres kode?

jan
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 17 Mar 2008, 17:09

Re: Newsdump 21. feb 2010

Unread post by jan » 21 Feb 2010, 18:52

Zacker wrote:
32-bit har hæmmet konceptet
En af udfordringerne ved kiosken er at få vist modellerne hurtigt nok, når et barn holder æsken frem. Derfor er alle modeller delvist indlæst i hukommelsen, så de hurtigt kan hentes frem.

»Der må ikke gå for lang tid, fra den har tracket æsken. Ellers begynder folk at undre sig, om der er liv i den,« siger Torben Nielsen.

Af samme grund er kiosken indtil videre begrænset til kun at kunne vise 24 forskellige byggesæt, fordi der er begrænset hukommelse.
Jeg håber, at det er en journalist der har simplificeret tingene lige vel rigeligt her? Hvis ikke de kan hente en 3d model fra HDD uden signifikant ventetid, så skulle de måske kigge lidt mere på deres kode?
Ikke forstået?

At disk access er flaskehals, i forhold til at hente data i main memory (eller cache) er de fleste vel enige om. At de afhjælper problemet ved at holde en mængde af dataen i hukommelsen i forvejen lyder også ganske rimeligt.

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Newsdump 21. feb 2010

Unread post by Zacker » 21 Feb 2010, 23:55

Disk access er selvfølgelig langsommere end memory, no doubt. Jeg stiller mig blot undrende overfor, at de på en eller anden måde har fået lavet deres system så sløvt, at det bliver et problem i dette tilfælde. Hvis det at loade en lego model fra disk er et seriøst generelt problem, så ville der godt nok være mange spil engines der burde være i problemer. Vi snakker jo så vidt vides ikke om, at de her forsøger at loade kæmpe scener ind med titusinder af models og millioner af polygoner, for så kunne jeg bedre forstå dem.

Når man loader en model ind, som man forhåbentligt har stored binært, så kan man opnå loading hastigheder der ligger ganske tæt på max disk read. Hvis vi antager en typisk hdd read ratio på 70 MiB/s, effektiv load på 50MiB/s og en model på f.eks. 10MiB, ja så burde vi lande på en loading tid omkring 200ms, hvilket jeg ikke vurderer til at være udover, hvad en bruger godt kan tåle at vente.

Post Reply