Hey all,
jeg er lige kommet hjem fra en 2-årig tur til Australien hvor jeg tog en bachelor i interaktiv underholdning med hovedfag i animation. Efter en lille måneds kaos uden penge og lejlighed er jeg endelig klar til at sætte mig ned og arbejde på mit portfolio som 3D artist og gøre klar til at søge diverse jobs. Ca. heromkring går min computer død og nu skal jeg vente på jeg har råd til at anskaffe mig en ny maskine og lave mine ting på den.
Lang historie kort: Kan nogen fortælle mig, hvordan de spilfirmaer der nu er tilbage her i DK (Hovedstadsområdet) sædvanligvis modtager ansøgninger? Er det f.eks. lige så vigtigt her i landet at have et super portfolio? Fordi jeg er sådan set klar til at ansøge, jeg mangler bare nogle ting at 'vise'. Jeg kan da ikke forestille mig, at der nogensinde er en der har fået job ved at søge uden et portfolio?
Håber der er nogen der kan dechifrere min problemstilling og komme med nogle gode råd. Jeg tager imod hvadsomhelst frygteligt frustrerende at komme hjem og arbejde i PostDK når man hellere vil være tør og male textures
Mvh. Simon.
Hvordan gør vi med ansøgninger her i DK?
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
Re: Hvordan gør vi med ansøgninger her i DK?
Jeg går ikke ud fra at der er nogen ved deres fulde fem der ansætter artists uden portfolio
Hej Simon,
Hvis du søger ind hos os (Io Interactive), bør du bestemt vedlægge arbejdseksempler, samt gøre rede for, hvad du nøjagtigt har stået for, i det pågældende projekt. Hvis du vedlægger dit eget arbejde, vil vi også gerne vide, hvilket program, det er lavet i, samt hvor lang tid, du cirka har brugt på opgaven. Husk også på, at ved at fremvise en portfolio viser du noget entusiasme og at du har lagt noget energi i selv at dygtiggøre dig i din fritid (hvis det er der, dine arbejdseksempler stammer fra).
I dit tilfælde bør du nok også lige beskrive, hvad din uddannelse konkret gik ud på/indeholdt.
Venlig hilsen
Hvis du søger ind hos os (Io Interactive), bør du bestemt vedlægge arbejdseksempler, samt gøre rede for, hvad du nøjagtigt har stået for, i det pågældende projekt. Hvis du vedlægger dit eget arbejde, vil vi også gerne vide, hvilket program, det er lavet i, samt hvor lang tid, du cirka har brugt på opgaven. Husk også på, at ved at fremvise en portfolio viser du noget entusiasme og at du har lagt noget energi i selv at dygtiggøre dig i din fritid (hvis det er der, dine arbejdseksempler stammer fra).
I dit tilfælde bør du nok også lige beskrive, hvad din uddannelse konkret gik ud på/indeholdt.
Venlig hilsen
Tak for jeres svar, det er noteret.
OlyStein: Hvor stort er jeres art team egentlig hos IO?
OlyStein: Hvor stort er jeres art team egentlig hos IO?
Jeg vil tro, at vi har nogle og tyve grafikere (environment + concept art), men jeg kan ikke sige det præcist - er på forældreorlov lige nu, så jeg kan ikke tælle hoveder på kontoret 8-)
Dertil kommer så en bunke character artists, UI artists osv. Nogle har flere kasketter på, så igen er det svært at sige præcist.
Venligst,
Dertil kommer så en bunke character artists, UI artists osv. Nogle har flere kasketter på, så igen er det svært at sige præcist.
Venligst,