platform spil bibliotek c++
platform spil bibliotek c++
Hej! Hvilket bibliotek skal der bruges til spil i c++ til de forskellige platforme?
Jeg ved der er DirectX til Windows.Ved også der er noget der hedder opengl men ved ikke om det er til c++
nogen der kender nogle forskellige biblioteker til c++ der kan bruges til forskellige platforme udover DirectX?
Håber der er nogen der kan hjælpe
Jeg ved der er DirectX til Windows.Ved også der er noget der hedder opengl men ved ikke om det er til c++
nogen der kender nogle forskellige biblioteker til c++ der kan bruges til forskellige platforme udover DirectX?
Håber der er nogen der kan hjælpe
Re: platform spil bibliotek c++
SDL er stadig en vinder.
Re: platform spil bibliotek c++
Findes SDT til alle platforme?
Re: platform spil bibliotek c++
Nu er det jo en ekstrem fragmenteret verden lige for tiden, med et utal af platforme. Men hvis vi snakker PC-baserede (Linux, Mac, Windows) så ja. Derudover er der et hav af usupporterede ports til f.eks SymbianOS og vidst også iPhoneOS hvis du har mod på noget mobil udvikling.
Re: platform spil bibliotek c++
Tak jeg mente bare til Windows, Mac og Linux
Re: platform spil bibliotek c++
Det er godt nok et bredt spørgsmål du kommer med. DirectX eller OpenGL er ikke specifikt til at lave spil med, men håndtere egentlig kun grafik. Det er kun OpenGL der dækker alle de 3 platforme du har nævnt.
Hvis du kan sige hvad er det du vil lave? så kan det være folk har nogle mere præcise svar
Hvis du kan sige hvad er det du vil lave? så kan det være folk har nogle mere præcise svar
Re: platform spil bibliotek c++
Ok det er til spil og jeg mener bare til windows mac og linux
Re: platform spil bibliotek c++
men de kan da godt bruges til at lave spil med ikke?
Re: platform spil bibliotek c++
Alt efter hvad du mener kan jeg anbefale følgende hvis du vil lave spil der kan flyttes med nogenlunde lethed til andre operativ systemer end Windows (som er de facto standarden)
- SDL til al interaktion med operativ system (keyboard, mus, vindue system, netværk)
OpenGL til grafik
OpenAL til lyd (hvis ikke SDL er godt nok)
Boost til filsystem
Boost til Python integration
libxml2 til XML behandling
OpenMP eller Boost til tråde
-
- Level 2 - Grain of sand
- Posts: 23
- Joined: 11 Mar 2008, 08:56
- Contact:
Re: platform spil bibliotek c++
Hvis man tolker dit spørgsmål lidt, så kan det være at "komplette" spilmotorer er mere relevante? Wikipedia har en ikke-komplet liste: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_enginesOskar wrote:Hej! Hvilket bibliotek skal der bruges til spil i c++ til de forskellige platforme?
Jeg ved der er DirectX til Windows.Ved også der er noget der hedder opengl men ved ikke om det er til c++
nogen der kender nogle forskellige biblioteker til c++ der kan bruges til forskellige platforme udover DirectX?
Håber der er nogen der kan hjælpe