Newsdump 4 april 2010
Newsdump 4 april 2010
Producentforeningen
Computerspil - et vækstområde med kulturel værdi der skal sikres public service distribution
Udvikling af spil inden for kulturpolitiske rammer vil kunne skabe økonomisk vækst. Desuden skal den gældende forsøgsordning for computerspilstøtte gøres permanent og justeres.
http://www.pro-f.dk/content/computerspi ... stribution
Limbo i Pixel TV
http://www.pixel.tv/program/specialiste ... gle+Reader
Unity iPhone 1.7 Released; Includes Free iPad Support
http://unity3d.com/company/news/unity-i ... press.html
Jyske spiludviklere vinder ærefuld pris
”Mystery Mania” er årets bedste mobilspil.
http://www.comon.dk/nyheder/Jyske-spilu ... 39061.html
Mød en dansk spildesigner i Sverige
Der er forholdsvis få ledige stillinger i den danske computerspilbranche. Det har fået nogle til at søge til udlandet. Computerworld har talt med en af dem.
http://www.computerworld.dk/art/54792/m ... =205&pos=4
Spil: Hugo i troldeskoven
http://blogs.dr.dk/blogs/danskecomputer ... koven.aspx
Morten Olanders: Eat Fish Quest
http://apps.facebook.com/eatfishquest/?ref=nf
First Impressions Of The Kane & Lynch Movie Script
http://kotaku.com/5497820/first-impress ... vie-script
Media Desk
Interaktive værker - EACEA 21/09
Ansøgningsfrist: 12. april 2010
http://ec.europa.eu/information_society ... dex_en.htm
Max & The Magic Marker Micro-Review: What If The DS Was My TV?
http://kotaku.com/5496651/max--the-magi ... l+(Kotaku)
Flashspil lavet af en gruppe ITU studerende: Kill Me
http://killme.chown.dk/
Kotaku ser på iPad med gaming perspektiv
http://kotaku.com/5508976/ipad-review-i ... ing-system
Final Fantasy XIII Production Focus
http://features.cgsociety.org/story_cus ... newsletter
Cool flowchart over publishere og udvikleres historik
http://gamesareevil.com/2010/03/develop ... evelopers/
http://gamesareevil.com/wp-content/uplo ... hart-2.jpg
Autodesk fokuserede GDC 2010 præsentationer online
http://area.autodesk.com/gdc#ondemand
Unwrella 2.10 released
http://www.unwrella.com/2010/03/unwrella-2-10-release/
Jane McGonigal: Gaming can make a better world
http://www.ted.com/talks/jane_mcgonigal ... world.html
Nintendo touts social gaming for DSi XL
http://news.cnet.com/8301-13506_3-10469 ... 7-1_3-0-20
Hilva XNA Graphics Engine: Realtime shading and rendering for Microsoft XNA
http://www.hilva.com/
Gears of War 3 Tech Demo and Unreal Engine Updates
http://gamingbolt.com/2010/03/14/gears- ... tech-demo/
Eat feces in Pocket Creatures, a crazy new pet sim
http://www.destructoid.com/eat-feces-in ... 7178.phtml
Why Namco's UniteSDK could shake up social gaming networks
http://www.pocketgamer.biz/r/PG.Biz/Uni ... sp?c=19123
How The PlayStation Move Is NOT A Wii Remote
http://kotaku.com/5490574/how-the-plays ... wii-remote
Game production focues: Uncharted 2
http://features.cgsociety.org/story_cus ... newsletter
Microsoft bringing XNA Game Studio 4.0 to GDC this week, does 3D gaming for Windows Phone
http://www.engadget.com/2010/03/09/micr ... week-does/
Microsoft shows off XNA games running on Windows Phone, full 3D is a go
http://www.engadget.com/2010/03/09/micr ... e-full-3d/
Steamworks Integration Now Available to Unreal Engine 3 Licensees
http://www.gamespress.com/release.asp?c ... %C5l%A8%DD
Hyggekrogen
RPG Heroes Are Jerks
http://www.collegehumor.com/video:1930495
Code Bubbles: Rethinking the User Interface Paradigm of Integrated Development Environments
http://www.cs.brown.edu/people/acb/codebubbles_site.htm
Computerspil - et vækstområde med kulturel værdi der skal sikres public service distribution
Udvikling af spil inden for kulturpolitiske rammer vil kunne skabe økonomisk vækst. Desuden skal den gældende forsøgsordning for computerspilstøtte gøres permanent og justeres.
http://www.pro-f.dk/content/computerspi ... stribution
Limbo i Pixel TV
http://www.pixel.tv/program/specialiste ... gle+Reader
Unity iPhone 1.7 Released; Includes Free iPad Support
http://unity3d.com/company/news/unity-i ... press.html
Jyske spiludviklere vinder ærefuld pris
”Mystery Mania” er årets bedste mobilspil.
http://www.comon.dk/nyheder/Jyske-spilu ... 39061.html
Mød en dansk spildesigner i Sverige
Der er forholdsvis få ledige stillinger i den danske computerspilbranche. Det har fået nogle til at søge til udlandet. Computerworld har talt med en af dem.
http://www.computerworld.dk/art/54792/m ... =205&pos=4
Spil: Hugo i troldeskoven
http://blogs.dr.dk/blogs/danskecomputer ... koven.aspx
Morten Olanders: Eat Fish Quest
http://apps.facebook.com/eatfishquest/?ref=nf
First Impressions Of The Kane & Lynch Movie Script
http://kotaku.com/5497820/first-impress ... vie-script
Media Desk
Interaktive værker - EACEA 21/09
Ansøgningsfrist: 12. april 2010
http://ec.europa.eu/information_society ... dex_en.htm
Max & The Magic Marker Micro-Review: What If The DS Was My TV?
http://kotaku.com/5496651/max--the-magi ... l+(Kotaku)
Flashspil lavet af en gruppe ITU studerende: Kill Me
http://killme.chown.dk/
Kotaku ser på iPad med gaming perspektiv
http://kotaku.com/5508976/ipad-review-i ... ing-system
Final Fantasy XIII Production Focus
http://features.cgsociety.org/story_cus ... newsletter
Cool flowchart over publishere og udvikleres historik
http://gamesareevil.com/2010/03/develop ... evelopers/
http://gamesareevil.com/wp-content/uplo ... hart-2.jpg
Autodesk fokuserede GDC 2010 præsentationer online
http://area.autodesk.com/gdc#ondemand
Unwrella 2.10 released
http://www.unwrella.com/2010/03/unwrella-2-10-release/
Jane McGonigal: Gaming can make a better world
http://www.ted.com/talks/jane_mcgonigal ... world.html
Nintendo touts social gaming for DSi XL
http://news.cnet.com/8301-13506_3-10469 ... 7-1_3-0-20
Hilva XNA Graphics Engine: Realtime shading and rendering for Microsoft XNA
http://www.hilva.com/
Gears of War 3 Tech Demo and Unreal Engine Updates
http://gamingbolt.com/2010/03/14/gears- ... tech-demo/
Eat feces in Pocket Creatures, a crazy new pet sim
http://www.destructoid.com/eat-feces-in ... 7178.phtml
Why Namco's UniteSDK could shake up social gaming networks
http://www.pocketgamer.biz/r/PG.Biz/Uni ... sp?c=19123
How The PlayStation Move Is NOT A Wii Remote
http://kotaku.com/5490574/how-the-plays ... wii-remote
Game production focues: Uncharted 2
http://features.cgsociety.org/story_cus ... newsletter
Microsoft bringing XNA Game Studio 4.0 to GDC this week, does 3D gaming for Windows Phone
http://www.engadget.com/2010/03/09/micr ... week-does/
Microsoft shows off XNA games running on Windows Phone, full 3D is a go
http://www.engadget.com/2010/03/09/micr ... e-full-3d/
Steamworks Integration Now Available to Unreal Engine 3 Licensees
http://www.gamespress.com/release.asp?c ... %C5l%A8%DD
Hyggekrogen
RPG Heroes Are Jerks
http://www.collegehumor.com/video:1930495
Code Bubbles: Rethinking the User Interface Paradigm of Integrated Development Environments
http://www.cs.brown.edu/people/acb/codebubbles_site.htm
Re: Newsdump 4 april 2010
og lige med embedding af Kill Me!. (savner auto save og restart knap når spillet desværre breaker fra tid til anden men ellers cool)
fra: http://killme.chown.dk/
fra: http://killme.chown.dk/
-
- Level 25 - John Carmack
- Posts: 253
- Joined: 25 Mar 2008, 11:33
Re: Newsdump 4 april 2010
Super fedt med Mystery Mania! Progressive Media strikes again!
Uddannelseschef, HTX Ringsted
Re: Newsdump 4 april 2010
thumbs up til
kill me
kill me
-
- Level 0 - Null
- Posts: 3
- Joined: 16 Apr 2010, 16:07
Re: Newsdump 4 april 2010
Så er den savnede auto save function tilføjet Kill Me.
Re: Newsdump 4 april 2010
Sune W. Pedersen Hvilket proggramerings sprog er det lavet i? og med hvilket bibliotek
Re: Newsdump 4 april 2010
Hej Oskar
Det er programmeret i action script 3. Vi har ikke brugt andre biblioteker, end det der følger med Flash.
-BeoCat
Det er programmeret i action script 3. Vi har ikke brugt andre biblioteker, end det der følger med Flash.
-BeoCat
-
- Level 12 - Master of the dark arts
- Posts: 128
- Joined: 10 Mar 2008, 11:48
Re: Newsdump 4 april 2010
Blev fanget af Kill Me - det er sku fedt og et dejligt humoristisk spin
Re: Newsdump 4 april 2010
Tak for svaret BeoCat har aldrig hørt om action script 3
-
- Level 0 - Null
- Posts: 3
- Joined: 16 Apr 2010, 16:07
Re: Newsdump 4 april 2010
Det er helt rigtigt hvad BeoCat siger. Kill Me! er nemlig udelukkende programmeret i Action Script 3 -
programmeringssproget i Adobe Flash CS4, som vi benyttede.
programmeringssproget i Adobe Flash CS4, som vi benyttede.
Last edited by Sune W. Pedersen on 13 May 2010, 03:58, edited 2 times in total.
-
- Level 0 - Null
- Posts: 3
- Joined: 16 Apr 2010, 16:07
Re: Newsdump 4 april 2010
Dobble post :shock:
Re: Newsdump 4 april 2010
"Kill Me is down due to negotiations with sponsors."... Uheldigt for mig, der gerne ville prøve spillet :roll:
Men det lyder til at være en god ting for dem der har lavet spillet
Men det lyder til at være en god ting for dem der har lavet spillet
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 16
- Joined: 08 Apr 2010, 20:28
Re: Newsdump 4 april 2010
Zee: Vi smider spillet op igen når vi er færdige med forhandlingerne. Vi poster et link i denne tråd. Hvis du har lyst til at prøve det inden, kan du komme til playday på ITU d. 28 maj kl 15.00 der vil det være muligt at spille spillet samt mange andre spil udviklet på itu.
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 16
- Joined: 08 Apr 2010, 20:28
Re: Newsdump 4 april 2010
Så er det igen muligt at spille Kill Me!
I kan spille det her: http://www.gamepirate.com/game/kill-me.html
I kan spille det her: http://www.gamepirate.com/game/kill-me.html