Multi-Touch gennem port

GoldenUFO
Level 0 - Null

Multi-Touch gennem port

Unread post by GoldenUFO » 18 May 2010, 11:08

Hej alle.

Jeg sider med et spørgsmål, som jeg meget gerne vil have svar på inden jeg begynder på det projekt jeg har planer om.
Det jeg skal, er at jeg vil i gang med at lege lidt med programmering af nogle mindre programmer til et multi-touch bord jeg har bygget, lidt i stil med denne opsætning: Eksempel.

Jeg benytter programmet Community Core Vision til at registrere når man trykker på skærmen, som kameraet opfanger.
Det mit spørgsmål nu går på er følgende:
Hvordan får jeg fat i dette input? Og hvilket sprog vil i anbefale mig at lave mine apps i?

Under Communication i CCV kan man vælge mellem følgende muligheder:

Flash XML:
Sending XML messages to:
host: 127.0.0.1
port: 3000

TUIO UDP:
TUIO message to:
port: 3333

BINARY TCP:
Sending BINARY message to:
port: 3000

Da jeg har mest erfaring med JAVA, vil jeg foretrække at arbejde med dette, ellers hælder jeg nok til flash, grundet de grafiske fordele, men jeg har ingen erfaring med at arbejde med flash, men det er ikke noget problem jeg ikke kan løse :roll:

Men hvordan får jeg f.eks. fat i touch input i JAVA ud fra de indstillinger jeg har beskrevet ovenfor? Har aldrig arbejde med porte og netværk i JAVA (eller nogle andre steder).

Det var vist alt for nu. Er der noget jeg skal uddybe så spørg endelig.

Hilsen Steffen.

Zacker
Level 53 - Syntax error

Re: Multi-Touch gennem port

Unread post by Zacker » 18 May 2010, 12:39

Hvis du er villig til at skifte framework så kan du overveje Processing, da det minder ganske meget om Java.

GoldenUFO
Level 0 - Null

Unread post by GoldenUFO » 18 May 2010, 12:58

#Zacker
Jeg er da åben for forslaget, hvad er fordelene? Er det en mere visuel platform?

http://processing.org/ - er det deres "Hjem"?

Zacker
Level 53 - Syntax error

Unread post by Zacker » 18 May 2010, 16:17

Fordelen ville være, at du ikke skulle bekymre dig om dit oprinde spørgsmål om, hvordan du kommer til at kunne arbejde med inputtet, da det så vil kunne foregå direkte i processing. Den anden fordel ville være, at processing er meget tæt knyttet til Java, at du derfor burde føle dig hjemme.

Yep, processing.org

GoldenUFO
Level 0 - Null

Unread post by GoldenUFO » 18 May 2010, 19:00

Jeg vil prøve at kigge lidt ind i det.

Har du nogle gode guides? Jeg kigger lige pt. på de tutorials der ligger på Processing.org.

Hvis andre har nogle indskud, som ikke nødvendigvis har med Processing at gøre er alt velkommen :)

GoldenUFO
Level 0 - Null

Unread post by GoldenUFO » 22 May 2010, 17:54

Hej igen.

Nu har jeg siddet og rodet lidt med Processing, og det virker som et godt sted at starte, tak for heads-up ang. dette.

Jeg vil dog lige stille et spørgsmål som, du Zacker, eller en anden kan hjælpe mig med.
Da jeg får input fra CCV vil jeg gerne fange dette, med en port-listener eller noget lignende, så hvordan gøres dette.

Kunne være lækkert hvis jeg kunne lave en lille app der sender data til eksempelvis port 3000, som jeg så kan bruge til at teste med i mit andet program, som skal opfange det. (Spørger lidt bredt da jeg er helt på bar bund.)

Stil endelig spørgsmål hvis der er noget.

Hilsen Steffen.

Zacker
Level 53 - Syntax error

Unread post by Zacker » 24 May 2010, 12:03

Jeg kender ikke lige CCV, men pointen med Processing skulle være, at du ikke skulle have behov for andre frameworks for at opfange webcam input.

Post Reply