Skal i gang med at lave nogle 3D rum med møbler i, og hvor jeg også ønsker mennesker, har derfor nogle spørgsmål om brug af programmet Poser, da jeg ingen erfaring har med mennesker i 3D.
Jeg har adgang til Poser 8, og bruger Cinema 4d R11
Ved godt at de fleste her sikkert modelere deres egen personer, men har ikke tålmodighed til det, derfor Poser
kan jeg overføre personer lavet i Poser til Cinema?
til animation: kan man også overføre skelettet fra Poser 8 til Cinema 4d, eller skal man lave rigging i cinema 4d?
hvad er forskellen mellem Poser og DAZ3D?
Er det normalt at bruge Poser til disse ting, eller bruger i andre programmer??
brug af Poser
Re: brug af Poser
Det er en kort menneskealder siden jeg har kigget på Poser.
Men jeg er ret sikker på at der er en OBJ eksport funktion.
Og at du kan åbne/merge OBJ filer i Cinema 4D.
Angående animation. OBJ understøtter ikke animation. Men kig evt. efter om der findes andre eksportmuligheder så som FBX som understøtter animation.
Men der findes desuden ikke rigtigt nogle standarder for avancerede rigs. Så det bedste bud er at rigge modellen op i Cinema 4D.
Der er forresten en tråd her der nævner et plugin som kan fikse materiale problemer i eksporteringen
http://forums.creativecow.net/thread/19/863239
Men jeg er ret sikker på at der er en OBJ eksport funktion.
Og at du kan åbne/merge OBJ filer i Cinema 4D.
Angående animation. OBJ understøtter ikke animation. Men kig evt. efter om der findes andre eksportmuligheder så som FBX som understøtter animation.
Men der findes desuden ikke rigtigt nogle standarder for avancerede rigs. Så det bedste bud er at rigge modellen op i Cinema 4D.
Der er forresten en tråd her der nævner et plugin som kan fikse materiale problemer i eksporteringen
http://forums.creativecow.net/thread/19/863239