Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 11
- Joined: 16 Jun 2009, 08:49
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Ja, jeg må nu give stone ret. Efter at have været her i 2 år kan jeg slet ikke genkende det IO som voodooman omtaler i de forrige posts...
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Spørgsmålet er, hvilken historie man mest har lyst til at tro på... At IO har de forkerte personer på de forkerte stillinger, der dræber kreativiteten? Eller om de er en glimrende arbejdsplads, der bare ikke er kompetente nok til at lave spil der er mere end middelmådige... Umiddelbart "håber" jeg da det er det første, det andet ville være noget af en falliterklæring :/
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 223
- Joined: 07 Apr 2008, 18:53
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Uanset hvad...hvis man, som stor publisher, har et studie i DK. Saa er det dyrt og man maa derfor forvente spil af den ypperste kvalitet, hvis ikke - saa er der jo ingen grund til at punge dyre danske kroner ud hver maaned. Saa kunne man jo lige saa godt lave det i Sverige, Tyskland, Indien, England, Ungarn, Canada, Polen eller andre billige steder
Haaber Square giver IOI endnu en chance til at vise, at de stadig kan lave gode spil!
Haaber Square giver IOI endnu en chance til at vise, at de stadig kan lave gode spil!
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
I sidste instans betyder Metacritic-anmeldelserne knapt så meget som slagstallene; - hvis spillene får middelmådige anmeldelser, men giver solidt overskud, er der ingen grund til at frygte noget fra IOI.....med mindre en business-"developer" vurdere at en dansk spiludvikler = en indisk spiludvikler, laver en regnearksbeslutning og får Hitman, Kane & Lynch lavet med indiske accent næste gang...petervesti wrote:Uanset hvad...hvis man, som stor publisher, har et studie i DK. Saa er det dyrt og man maa derfor forvente spil af den ypperste kvalitet, hvis ikke - saa er der jo ingen grund til at punge dyre danske kroner ud hver maaned. Saa kunne man jo lige saa godt lave det i Sverige, Tyskland, Indien, England, Ungarn, Canada, Polen eller andre billige steder
Haaber Square giver IOI endnu en chance til at vise, at de stadig kan lave gode spil!
Se det ville være skidt.
Så: nogle tal på salg/omsætning?
A.
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Jeres diskussion er meget interessant. Jeg var ved at købe spillet, og muligvis har tænkt at gøre det, fordi jeg er en spiludvikler som ser op til IO Interactive. Jeg er en af dem der er vokset op med drømmen om at arbejde hårdt, udvikle talent, og arbejde der når jeg engang er færdig med mit studie.
Når jeg tager et spil frem og sætter det igang, så prøver jeg at finde alle de aspekter som man kan føle, at talent fulde mennesker har svedt over. De der menuer i Hitman der bare ser fantastiske ud, eller den måde animationen gjorde at man troede de havde brugt en physics engine.. Eller bygningerne og den måde de er lavet på...
Hvad med at de arabiske karakterer rent faktisk talte arabisk? Det syntes vi (min far og jeg) var helt vildt genialt.
Det er bare.. Pas på med at det hele ikke bliver alt for bureaukratiske..
Til slut, jeg tror at Joystiq's anmeldse var noget af det mest deprimerende jeg nogensinde har læst.
Endvidere burde man udefra en demo vide om spillet er godt eller skidt, derfor ville jeg sige anmeldser baseret på demo erfaringer er gode.
Mossa
Når jeg tager et spil frem og sætter det igang, så prøver jeg at finde alle de aspekter som man kan føle, at talent fulde mennesker har svedt over. De der menuer i Hitman der bare ser fantastiske ud, eller den måde animationen gjorde at man troede de havde brugt en physics engine.. Eller bygningerne og den måde de er lavet på...
Hvad med at de arabiske karakterer rent faktisk talte arabisk? Det syntes vi (min far og jeg) var helt vildt genialt.
Det er bare.. Pas på med at det hele ikke bliver alt for bureaukratiske..
Til slut, jeg tror at Joystiq's anmeldse var noget af det mest deprimerende jeg nogensinde har læst.
Endvidere burde man udefra en demo vide om spillet er godt eller skidt, derfor ville jeg sige anmeldser baseret på demo erfaringer er gode.
Mossa
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Hi Voodooman,
I read your post first today. I can see you have gone a little bit out of the scope on the topic in this thread, but indirectly still relative.
I have no clue if that is me you are referring to when you mention an email that was sent and that person got fired. It is correct when I worked at IO, I did in fact send an email and was fired, because of it. Just to make things clear I was 99% sure that I would get fired when I sent it. I won't go into details about the email, but it mostly handled about the way IO develop/produce games and how some restructuring to salaries, overtime, production, development and so on.. might actually improve the work flow at IO.
I have to agree with you on a lot of points. I too, should have stopped 2 years earlier. Don't get me wrong IO was a great place to work at. Got a lot of experience and met a lot of skilled people.
At IO we were expected to work over when needed, we also got a good pay to compensate that. The only problem is that the overtime is all the time. We were expected to work over for milestones, demos and crunch periods, which turns out to be all the time. Every week a production manager would go around and ask each worker if they planned on coming in on the weekend. This personal request made it very hard for many programmer/artist to decline.
Anyone that knows me IRL, also knows I don't hide anything and I'm very direct. If something doesn't work or is really bad, then I'm going to say it. I did this a lot when we made Freedom Fighters and this battle of arguments with programmers and artists (mostly artists) actually paid off. Everyone I talk to agree that Freedom Fighters was IO's best game ever. Without these arguments about game-play, setup, controls and so on... then Freedom Fighters would have turned out to be something completely different. When I worked at IO, it was always the artists that designed the games, I never believed this to be a good method of development. Artists tend to think too much of the visual aspect of the game and very little on the game play itself. I believe programmers with there logical way of thinking could fill that hole (gameplay) and bring balance in the game design.
I would like to end with, if you are a programmer or artist and would like to make computer games, then "YES", try and get a job at IO. You will gain valuable experience and meet a lot of talented people.
Peter
PS: Voodooman can you write to my personal email.. I would like to know who you are
I read your post first today. I can see you have gone a little bit out of the scope on the topic in this thread, but indirectly still relative.
I have no clue if that is me you are referring to when you mention an email that was sent and that person got fired. It is correct when I worked at IO, I did in fact send an email and was fired, because of it. Just to make things clear I was 99% sure that I would get fired when I sent it. I won't go into details about the email, but it mostly handled about the way IO develop/produce games and how some restructuring to salaries, overtime, production, development and so on.. might actually improve the work flow at IO.
I have to agree with you on a lot of points. I too, should have stopped 2 years earlier. Don't get me wrong IO was a great place to work at. Got a lot of experience and met a lot of skilled people.
At IO we were expected to work over when needed, we also got a good pay to compensate that. The only problem is that the overtime is all the time. We were expected to work over for milestones, demos and crunch periods, which turns out to be all the time. Every week a production manager would go around and ask each worker if they planned on coming in on the weekend. This personal request made it very hard for many programmer/artist to decline.
Anyone that knows me IRL, also knows I don't hide anything and I'm very direct. If something doesn't work or is really bad, then I'm going to say it. I did this a lot when we made Freedom Fighters and this battle of arguments with programmers and artists (mostly artists) actually paid off. Everyone I talk to agree that Freedom Fighters was IO's best game ever. Without these arguments about game-play, setup, controls and so on... then Freedom Fighters would have turned out to be something completely different. When I worked at IO, it was always the artists that designed the games, I never believed this to be a good method of development. Artists tend to think too much of the visual aspect of the game and very little on the game play itself. I believe programmers with there logical way of thinking could fill that hole (gameplay) and bring balance in the game design.
I would like to end with, if you are a programmer or artist and would like to make computer games, then "YES", try and get a job at IO. You will gain valuable experience and meet a lot of talented people.
Peter
PS: Voodooman can you write to my personal email.. I would like to know who you are
-
- Level 55 - Quake marine
- Posts: 553
- Joined: 25 Mar 2008, 12:23
- Location: Aalborg
- Contact:
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Hmmm, jeg skal ikke blande mig i ovenstående diskussioner, men blot sige, at de to spil IO har lavet som jeg synes bedst om og efter min mening har det bedste mix af gameplay, stemning, historie osv. er helt klart Hitman 2 - Silent Assassin og Freedom Fighters. Det var fantastiske spil. Efter dette synes jeg de efterfølgende spil mistede noget af sin kant, hvorfor skal jeg ikke gøre mig klog på.
/Henrik...
/Henrik...
Game Developer, Game/Platform Developer
CEGO, OSAO games
CEGO, OSAO games
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Det lyder underligt, var/er der ikke ansat spildesignere til at stå for gameplayet?When I worked at IO, it was always the artists that designed the games
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
you can categorize it anyway you wish, but when I worked at IO, the people that designed the game where artists... if they changed their title to game-designers.. it doesn't change the fact they are artists.Pelding wrote:Det lyder underligt, var/er der ikke ansat spildesignere til at stå for gameplayet?When I worked at IO, it was always the artists that designed the games
If you saw the go'morning show last week.. Mads and Karsten are both Artists (with new titles).
Peter
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Her på den anden side af sundet har vi teams af game designere til hver produktion. Så de har tid til at lave veldokumenteret game design og den slags småting.
Min snusfornemmelse siger mig at det er god idé
Men Dog Days lægger da flot ud med en første plads i UK trods spillets mangler
http://www.chart-track.co.uk/index.jsp? ... &ct=110015
Min snusfornemmelse siger mig at det er god idé
Men Dog Days lægger da flot ud med en første plads i UK trods spillets mangler
http://www.chart-track.co.uk/index.jsp? ... &ct=110015
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
ah hmm.. not really a fair chart to look at.. any new game just released will shoot straight up on the chart which is based on a week to week poll.jonaz.dk wrote:Her på den anden side af sundet har vi teams af game designere til hver produktion. Så de har tid til at lave veldokumenteret game design og den slags småting.
Min snusfornemmelse siger mig at det er god idé
Men Dog Days lægger da flot ud med en første plads i UK trods spillets mangler
http://www.chart-track.co.uk/index.jsp? ... &ct=110015
Peter
PS: I refuse to buy the game to check it out myself,.. I'm more to games that Blizzard makes... anyone wanting to donate it (because they hate).. then I'll happily take it off your hands
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
OMG! - så mange ting der giver mere mening hvis det er rigtigt. Men stadigvæk dybt foruroligende.Crisium wrote:you can categorize it anyway you wish, but when I worked at IO, the people that designed the game where artists... if they changed their title to game-designers.. it doesn't change the fact they are artists.Pelding wrote:Det lyder underligt, var/er der ikke ansat spildesignere til at stå for gameplayet?When I worked at IO, it was always the artists that designed the games
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 223
- Joined: 07 Apr 2008, 18:53
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Naar man kigger paa level design-opslag fra forskellige virksomheder, saa er der nogle, hvor man som 'level designer' staar for ting som texturer og grafik generelt - det er god gas
Aner ikke hvordan det forholder sig ved IO dog.
Aner ikke hvordan det forholder sig ved IO dog.
-
- Level 4 - Newbie
- Posts: 47
- Joined: 08 Mar 2008, 16:31
- Contact:
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Hey
Vi har skam både level og game designere ansat hos IO og det har der været i en del længere tid end de 2 1/2 år jeg har været ansat der
Mvh den ganske glade grafiker hos IO,
Janus
Vi har skam både level og game designere ansat hos IO og det har der været i en del længere tid end de 2 1/2 år jeg har været ansat der
Mvh den ganske glade grafiker hos IO,
Janus
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
og for den generelle information skyld så vi undgår misforståelser.
Voodooman sendte mig en PM hvor han bad om at få sin profil og tilhørende indlæg slettet.
Og det er hermed gjort.
tsk tsk.. men det er nu ellers meget sjovt når folk vover pelsen og kommer med lidt kontroversielle udtalelser. godt læsestof og debatter opstår jo gerne på den måde.
@Copenhagen Jazz
Ja hvordan er det nu om dage? Historisk set har det været et noget underprioriteret område. Kan huske jeg undrede mig lidt da min gamle kollega Kim Krogh startede på IO som eneste dedikerede game designer tilbage i 2005(ish).
De seneste titler KL1, Mini Ninjas har kun en enkelt game designer tilknyttet (af dedikeret titel anyways).
Blood Money - ingen. Det nærmeste er Fleck som gameplay director. skal ikke kunne sige hvad stillingen har indbefattet i detaljer.
Har ikke lige kunne finde credits på KL2 endnu
http://www.mobygames.com/game/xbox360/k ... 2-dog-days
Voodooman sendte mig en PM hvor han bad om at få sin profil og tilhørende indlæg slettet.
Og det er hermed gjort.
tsk tsk.. men det er nu ellers meget sjovt når folk vover pelsen og kommer med lidt kontroversielle udtalelser. godt læsestof og debatter opstår jo gerne på den måde.
@Copenhagen Jazz
Ja hvordan er det nu om dage? Historisk set har det været et noget underprioriteret område. Kan huske jeg undrede mig lidt da min gamle kollega Kim Krogh startede på IO som eneste dedikerede game designer tilbage i 2005(ish).
De seneste titler KL1, Mini Ninjas har kun en enkelt game designer tilknyttet (af dedikeret titel anyways).
Blood Money - ingen. Det nærmeste er Fleck som gameplay director. skal ikke kunne sige hvad stillingen har indbefattet i detaljer.
Har ikke lige kunne finde credits på KL2 endnu
http://www.mobygames.com/game/xbox360/k ... 2-dog-days
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 223
- Joined: 07 Apr 2008, 18:53
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
:shock:
Så er jeg da glad for at have haft chancen for at læse den..
Mossa
Så er jeg da glad for at have haft chancen for at læse den..
Mossa
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Har vi vores egen spiludvikling-Gertsman'ish skandale?! - Voodooman fortæller for meget, Eidos rasler med sablen og Voodooman knækker under presset?!?!?Voodooman sendte mig en PM hvor han bad om at få sin profil og tilhørende indlæg slettet.
Og det er hermed gjort.
OMG!!!!! :o
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
hmm nok et NDA issue. F.eks. snakkede han om Hitman 5 som ikke officielt er blevet annonceret. -en skamPelding wrote:Har vi vores egen spiludvikling-Gertsman'ish skandale?! - Voodooman fortæller for meget, Eidos rasler med sablen og Voodooman knækker under presset?!?!?Voodooman sendte mig en PM hvor han bad om at få sin profil og tilhørende indlæg slettet.
Og det er hermed gjort.
OMG!!!!! :o
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Enig, f.eks har newz.dk allerede samlet historien op. Som om at alle ikke ved at Hitman kagen vil blive skåret så længe det overhovedet er muligt (forståeligt nok).Lau Korsgaard wrote:hmm nok et NDA issue. F.eks. snakkede han om Hitman 5 som ikke officielt er blevet annonceret. -en skamPelding wrote:Har vi vores egen spiludvikling-Gertsman'ish skandale?! - Voodooman fortæller for meget, Eidos rasler med sablen og Voodooman knækker under presset?!?!?Voodooman sendte mig en PM hvor han bad om at få sin profil og tilhørende indlæg slettet.
Og det er hermed gjort.
OMG!!!!! :o
At vi ikke kan dele ting som dette (uanset subjektive oplevelser el ej, er det vigtigt at få delt til at de rette kredse), viser bare at vi har brug for vores egen version af TCE eller Game Illuminati. Modsat ProDev skulle vi måske prøve et anonymt lukket forum? På TCE bliver man f.eks kicket hvis det bliver opdaget man har snakket over sig.. (dvs fortalt udefrakommende hvem der har sagt hvad på TCE..)
Last edited by Gorm on 24 Aug 2010, 11:39, edited 1 time in total.
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Ja, men så kan aspiranter dårligt nok være med.
Mossa
Mossa
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Forstået. Men det er enten det, eller at informationen aldrig bliver delt. Mon ikke der går noget tid, før nogen vover næsen i offentligheden igen efter denne VoodooManGate?Mossa wrote:Ja, men så kan aspiranter dårligt nok være med.
Mossa
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Du har ret. Jeg har lige læst nyheden, og jeg er virkelig pisset/rasende på voodooman's vegne..
I burde lave et lukket forum og snakke indbyrdes. Måske får vi andre lov til at være med, når vi endelig bliver professionelle spiludviklere..
Mossa
I burde lave et lukket forum og snakke indbyrdes. Måske får vi andre lov til at være med, når vi endelig bliver professionelle spiludviklere..
Mossa
-
- Level 6 - Apprentice
- Posts: 69
- Joined: 08 Mar 2008, 19:36
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Jeg synes det er noget fis at sige at den ene eller den anden type udvikler er bedre game designere end de andre.. Man kan sagtens komme fra en kodebaggrund og være en god game designer og det samme gælder for grafikere - det kommer helt an på individet. Nemlig!
Dennis Hansen
Graphic Artist/Game Designer
Graphic Artist/Game Designer
Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse
Crisium's indlæg var vel også møntet specifikt på de Artist/designere han arbejdede sammen med og ikke på alle i hele verdenJeg synes det er noget fis at sige at den ene eller den anden type udvikler er bedre game designere end de andre.. Man kan sagtens komme fra en kodebaggrund og være en god game designer og det samme gælder for grafikere - det kommer helt an på individet. Nemlig!
"VOODOOGATE-AFFÆREN" - det lyder mystisk og farligt på den konspiratoriske måde!...sjældent der er så meget gang i det her forum, STICKY PLEASE!Mon ikke der går noget tid, før nogen vover næsen i offentligheden igen efter denne VoodooManGate?
...Håber bare ikke Vodooman har fået ørerne i maskinen og stå til bøder eller sagsanlæg eller whatever :(