Angry Viking, iPhone release!

JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns

Angry Viking, iPhone release!

Unread post by JeppeKM » 22 Jun 2010, 14:44

Så fik vi første produktion på App Store og jeg har samlet en mindre bunke sammen i den forbindelse:

Angry Viking!
50% release discount

Direct App Store link:
http://itunes.apple.com/app/angry-viking/id376982560

Official Site (inkl. en lille teaser, som vi har bikset sammen :)
http://PlayAngryViking.com

Company Site (m. Facebook + Twitter links)
http://ZaxisGames.net

Da det er vores første produktionen er praktisk talt alt gjort 'for første gang.'
Det var derfor vigtigt for os at få draget en masse nyttig viden, som kan bruges i fremtidige produktioner.
- så at skrive, vi vil 360 grader rundt om hele produktionen - fra vugge til 'grav'.
Pt er vi i gang med marketing og udpates. (og selvfølgelig 'You Got Snail' som vi støtte til at lave fra Nordic Game i april).

En lidt morsom historie er, at denne type spil normalt bliver rate 12+ , men Apple krævede den i 17+ før end den blev godkendt
Åbenbart lidt mere blodigt end de kunne tillade ;)

Jeg håber i vil hente, spille, rate og share nyheden! :)

Input modtages med kyshånd
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

JeppeKM

Re: Angry Viking, iPhone release!

Unread post by JeppeKM » 24 Jun 2010, 10:38

gameplay video
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

ZeroHero
Level 36 - Tron

Unread post by ZeroHero » 24 Jun 2010, 14:57

Ud fra videons betragtning virker gameplayet meget ensformlig. Man sidder formegenligt med en lidt anderledes fornemmelse naar man selv spiller det. Men som en observertoer der kigger med over skulderen, syntes jeg desvaerre det samme goere sig gaeldende for det visuelle og det lydmaessige plan i spillet. Meget af grafikken bliver genbrugt og resultere dermed i et meget monoton oplevelse. De samme lyde, der i blandt raab og klagelser naar en fjende bliver draebt, bliver spillet gang paa gang og kommer hurtig til at virke som en irritationsmoment i stedet for god underholdningsvaerdi. Kommer der ikke flere forskellige fjender ind i spillet? Kan man ikke bruge forskellige vaaben og angrebsteknik? Er der slet ingen historie bag spillet? Jeg savner nok lidt mere RPG elementer eller en eller anden form for historie som kan lokke mig til at spille spillet selv. Men ellers ser det da meget "nuttet" ud, trods det meget blod. I den for bindelse skal der dog lige naevnes at netop blodet i spillet, syntes jeg er en rigtig god idé. Den passer godt i spillets univers er bestemt med til at goere underholdningsvaerdien bedere. Desvaerre er jeg bange for at dette er et spil jeg kun ville spille i ganske kort tid inden min taalmodighed var sluppet op. Jeg kan forstaa er det er jeres foerste spil! Med det taget i betragtning, syntes jeg det ser ganske fornuftigt ud. Jeg ved hvor svaert det er at udvikle spil, men der er stadig mange elementer der kunne tilfoejes som ville gavne gameplayet og spiloplevelsen. Dette er dog bare min uformelle mening, haaber at I kan bruge det til noget. Held og lykke.

JeppeKM

Unread post by JeppeKM » 25 Jun 2010, 15:26

Tak for input ZeroHero.

Vi har pt en række mulige updates tegnet op - forskellige features som nye fjendetyper, abilities, levels mv.
Den feedback vi har støvet op fra brugere indtil nu er: Fed grafisk stil, godt basalt gameplay (men der skal være flere features!)
Pt afventer vi godkendelse af vores første update, så den er forhåbentligt tilgængelig lige om snart :)
Derfra har vi lavet endnu en update med ny feature.

I den kommende uge starter en række PR tiltag, som vi er spændte på at se konsekvenserne af.

Alt efter user feedback og salg her sommeren over, finder vi konkret ud hvor langt videre vi tager projektet.
'Der skal jo gerne være penge i skidtet!'

Er der videre feedback fra nogen, som har spillet spillet?
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

JeppeKM

Unread post by JeppeKM » 30 Jun 2010, 10:53

Så er første update ude:
'
Unlock Beserker + GodLike modes
og pause menu tilføjelser

Enjoy!
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

JeppeKM

Unread post by JeppeKM » 08 Jul 2010, 16:05

ups

Så er det gratis ugen ud!
http://playAngryViking.com (link til App Store her)

- og hvis Apple holder tempo, er der update med ny feature i den kommende uge.

God sommer!
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

JeppeKM

Unread post by JeppeKM » 19 Aug 2010, 10:58

Og så fik vi endelig LITE udgaven ud!
http://itunes.apple.com/se/app/angry-vi ... 36016?mt=8

I full version ligger der mere musik, 2 nye fjendetyper samt 'God-mode':
http://itunes.apple.com/se/app/angry-vi ... 82560?mt=8

hope you like!
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

JeppeKM

Unread post by JeppeKM » 28 Sep 2010, 21:36

Vi har forresten opdateret med Game Center og online leader boards. (samt lidt tweaks og optimering)

Desværre er der noget der ikke helt fungerer for Apple i den forbindelse - så vi er sammen med en lang række andre titler fuldstændig røget forbi deres 'seneste Game Center releases'- liste.

Så vores strategi med at hive lidt ekstra opmærksomhed hjem i forbindelse med nyhedsværdien omkring Game Center røg desværre på den konto. Tough luck!
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

simonmoeller

Unread post by simonmoeller » 30 Sep 2010, 13:04

Apple er ekstremt selektive omkring deres features. Hvis de ikke synes (af den ene eller anden grund) at produktet er godt nok så er det bare too bad. Der er ingen mulighed for at påvirke dem direkte, det nærmeste I kommer er at kontakte Country Manager som kan lave recommendations til dem der vælger apps ud til div. features.

Post Reply