Jeg har to spørgsmål, men jeg kender ikke så mange jeg kan stille dem til, så nu prøver jeg her

1. Jeg har den skyhøje ambition at være den person der har ansvaret for at spillet bliver godt, at det er spilbart, pænt, sjovt og hænger sammen, at det fungerer til målgruppen, som sørger for at stykke de forskellige roller i teamet sammen til en samlet enhed, skriver designdokument og alt hvad der ellers kunne tænkes at høre til den slags opgaver. Jeg fungerer ikke så godt til at være administrativ udadtil i verden, men jeg har opdaget i løbet af den tid jeg nu har haft indtil videre på GameIT, at jeg falder meget naturligt ind som ham der holder styr på gruppen indadtil og som sørger for kvaliteten af spillet i forhold til de begrænsning vi har.
Hvad hedder den person? Findes den person overhovedet som en reel jobbeskrivelse? Jeg har stødt på mange forskellige begreber, såsom Game designer, Producer, Lead Designer, osv. men hver gang jeg slår et ord op får jeg 10 forskellige definitioner.
2. Medmindre jeg er meget heldig handler det nok om at kravle op ad karrierestigen. Jeg kan forstillemig at en godt sted at starte er som spiltester, så jeg bliver tvunget til at være opmærksom på fejl, bugs og problemer med spil, og muligvis kan lære af andres fejl. Hvordan kommer jeg i gang med det, og er det realistisk? Jeg har søgt lidt omkring, men det eneste jeg kan finde er skumle sider med slogans såsom "Be paid to play games all day!", og en underrubrik med en anvisning til at sende dem x antal dollars til en konto i Kenya for at komme i gang. Ikke noget jeg har lyst til at give mig i kast med. Findes der nogle reelle sider eller virksomheder der virker som bindeled mellem spilvirksomheder og spiltestere, eller handler det om at overbevise et firma om at lade sig teste deres spil? Hvad er der af muligheder for at teste hjemmefra, eller bliver in-house tester?
Jeg håber der er nogen her på forummet der kan hjælpe mig

//David