Hej alle herinde på spiludvikling.dk
Jeg er forholdsvist nyt medlem herinde, men har surfet lidt rundt i de forskellige fora og postet et par gange.
Efter at have drevet virksomhed i 8 år, søger jeg nye udfordringer og drømmer om et arbejde i spilbranchen.
Jeg laver en post her, fordi jeg i en del år har gået med en ide om et franchise, der foregår i en eventyr verden,
og som vil gøre sig rigtig godt i et online community.
Min Ideen er med årene blevet til et næsten færdig projekt, hvor der er taget højde for både selve universet og game mechanics,
men også forretningsaspektet, såsom økonomi, målgruppe, teknisk opsætning og personale.
Mit næste skridt bliver at få endelig feedback fra gode venner som arbejder med animation og udvikling.
Jeg vil høre om der er folk der har erfaring med hvordan processen gribes an i mit stadie, og som har lyst at fortælle
lidt om mulighederne? Med fokus på muligheder fremfor begrænsninger, da det er sådan jeg arbejder.
Baggrund
Jeg har været nøgleperson i marketingsafdelingen, på et foregående IT koncept, som blev udviklet i en lille kælder i København,
og som i dag tæller over 10.000 kunder og 100 medarbejdere. Virksomhedens historie minder om IO Interactives på mange punkter.
Som situationen er lige nu, overvejer jeg at sælge min ide ind til en etableret virksomhed - men vil foretrække at holde det i Danmark,
og fungerer som ansvarlig, da jeg virkelig syntes vores land fortjener at komme tydeligere på verdenskortet i spilbranchen.
Det kan være vi ikke er modnet nok herhjemme i vores spilkultur, men omvendt er det jo iværksættere, der må sørge for at åbne
øjnene for investorer, og eventuelle fonde!
Have a productive day!
/Lowryder
Hvem går man til, når man har et færdigt spilprojekt klar?
Hvem går man til, når man har et færdigt spilprojekt klar?
Last edited by Lowryder on 13 Oct 2010, 11:06, edited 2 times in total.
Re: Hvem går man til, når man har et færdigs spilprojekt klar?
Hvis du er kommet så langt, så vil jeg anbefale dig at invitere nogle interesserede i at få det pitched, så de kan komme med på vognen.
-altså gratis arbejdskraft mod del i ejerskab.
Jeg er i tvivl om nogle (firmaer) vil købe ideen / konceptet / planen, det ses så sjældent, at man næsten kan sige aldrig.
Men måske kan du tiltrække noget investor kapital...
-altså gratis arbejdskraft mod del i ejerskab.
Jeg er i tvivl om nogle (firmaer) vil købe ideen / konceptet / planen, det ses så sjældent, at man næsten kan sige aldrig.
Men måske kan du tiltrække noget investor kapital...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Hvem går man til, når man har et færdigs spilprojekt klar?
Hej Vonknut,
Tak for dit svar. Er også nået til 3 potentielle løsninger:
1. At tiltrække frivillige som er tilpas passioneret for ideen, og kan tage ejerskab
2. At Forsøge at finde investorer i indland/udland, som ideen sælges til, med forretningsbrillerne på.
3. At forsøge at sælge projektet ind til et allerede etableret spilfirma i udlandet
Tak for dit svar. Er også nået til 3 potentielle løsninger:
1. At tiltrække frivillige som er tilpas passioneret for ideen, og kan tage ejerskab
2. At Forsøge at finde investorer i indland/udland, som ideen sælges til, med forretningsbrillerne på.
3. At forsøge at sælge projektet ind til et allerede etableret spilfirma i udlandet
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: Hvem går man til, når man har et færdigs spilprojekt klar?
Computerspilzonen har for nyligt lanceret denne side, der kan være nyttig i fht at rejse kapital til spilprojekter:
http://kapitalrejsen.dk/
se også
http://computerspilzonen.dk/
http://kapitalrejsen.dk/
se også
http://computerspilzonen.dk/
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter