"Netværk af in-app-advertisement", som shufler brugere rundt:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/telef ... knedoeden/
Selvfølgeligt en oplagt og på papiret god ide, men som andre netværks organisationer, så er værdien af netværket = antallet af aktivere brugere.
Så de allerede succesfulde spil (læs: mange downloads) får ikke så meget ud af det, før andre "store" er med.
Og de små vil mægtigt gerne med, men bidrager ikke rigtigt med noget...
Men hvis nok indie spil med 1k-10k downloads slår sig sammen, så begynder det selfølgeligt at batte noget.
"Dansker skal redde app-udviklere fra druknedøden" -tja...
"Dansker skal redde app-udviklere fra druknedøden" -tja...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: "Dansker skal redde app-udviklere fra druknedøden" -tja.
Ideen er set før - og er charmerende - men grundlæggende er problemet, at der bliver brugt en bannerplacering til at promovere andre apps. Præcis som iAds, Admob, Nexage etc.
Udfordringen er:
Kan brugen af bannerplaceringen til et netværk af denne type give mere omsætning end iAds? Det har jeg endnu ikke set. Hvis de kan det har de så afgjort vundet.
Tænk på det som medieplacering præcis som alle andre medieplaceringer. Den skal generere størst mulig omsætning.
Udfordringen er:
Kan brugen af bannerplaceringen til et netværk af denne type give mere omsætning end iAds? Det har jeg endnu ikke set. Hvis de kan det har de så afgjort vundet.
Tænk på det som medieplacering præcis som alle andre medieplaceringer. Den skal generere størst mulig omsætning.
Re: "Dansker skal redde app-udviklere fra druknedøden" -tja.
Helt enig, man kunne gå så langt som at sige:
Shut up and tell us the ROI and CPM!
-for lige som at spare alles tid.
På samme måde som der står
"Shut up and reboot!" på en af væggene i vores kontor...
Shut up and tell us the ROI and CPM!
-for lige som at spare alles tid.
På samme måde som der står
"Shut up and reboot!" på en af væggene i vores kontor...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning