Hvordan kan danske virksomheder få mere succes med samarbejdet på tværs af de kreative brancher internationalt?
Få svaret på konferencen ”BORN CREATIVE 2011” fredag 17. juni 2011, hvor internationalt anerkendte virksomheder fra Japan og Frankrig vil fortælle, hvordan de med succes har samarbejdet på tværs af brancher og slået igennem internationalt. Hent Invitation.pdf
Tid og sted
Arrangementet er gratis og foregår i Eigtveds Pakhus, Asiatisk Plads 2G, 1448 København K. d. 17. juni fra kl. 12.30-16.00.
Tilmelding
via Udenrigsministeriets website: http://www.um.dk/da/menu/Eksportraadgiv ... elding.htm
PROGRAM
Kl. 12.00-12.30 Registrering
Kl. 12.30 Velkomst ved Kristian Riis, guitarist i Nephew, partner i Volcano Management og eksportforberedelseskonsulent, Eksportrådet
Kl. 12.35 Masaya Kuroki, grundlægger af fashionbrandet Kitsuné (Frankrig) og eget pladeselskab, fortæller os, hvordan han har skabt synergi mellem mode og musik og brugt det som markedsføringsredskab med succes: ”How to gain success by creative collaboration”
Kl. 13.05 Mød virksomheden bag den virtuelle sanger og kultfigur Hatsune Miku, som er blevet et verdensomspændende hit. Bilgiganten Toyata sponsorerer 3D-hologrammets første optræden i USA i Nokia Theatre i Los Angeles. Kanae Muraki, marketing direktør for Crypton Future Media (Japan), som står bag figuren, holder oplæg med titlen: "Who is Hatsune Miku ? - Girl meets the chain of creation."
13.45 Pause
14.00 Katja Moesgaard fra MEC giver ”Gode råd om kommercielle og kreative partnerskaber”. MEC er et af Danmarks førende mediebureauer, der rådgiver og servicerer en række danske og internationale virksomheder. Katja har i 10 år stået i spidsen for MEC Access, der er specialiseret i kommercielle partnerskaber.
14:30 Paneldebat, moderator Michael Noer
15.00-17.00 Afslutning, networking og drinks
Konferencen er arrangeret af Udenrigsministeriet, Eksportrådet i samarbejde med Modezonen, Musikzonen og Computerspilzonen.
/Kirstine