Hej folkens,
Jeg har oprettet mig for at undersøge hvor begyndende/let øvede hobbyentusiaster i Unity3d mon holder til, skulle der være nogen herinde evt? Det ville være spændende at kunne koble sig på en broget gruppe af folk der arbejder med småprojekter, som jeg selv, mens Unity indlæres. Jeg søger umiddelbart ikke "gamedesignere" med gode idéer, men folk der som jeg lærer lidt af det hele og langsomt finder nogle styrker og svagheder, som kan deles blandt andre, til måske noget der kan ende i et fælles projekt. Jeg er selv i 30'erne, så mit fokus er nok også mest på de lidt etablerede typer, men aldersforskel skal absolut ikke være en hindring.
Jeg er landet på Unity, fordi UDK virkede lidt for tungt for mig til mine småprojekter, som mest går ud på at integrere lydeffekter og musik, og de formater og scripts der gør brug af dem. Ikke at jeg går i vejen for at lave simple levels og låner prefabs til at lege lidt med alligevel, så jeg spreder mig gerne for at lave en spilbar bane for erfaringens skyld.
Quick CV:
+20 år med musik og lyddesign, både til orkester, film og ganske få spil også. Nuværende platform Logic 8/9, fra komposition til færdig mastering.
Tidligere erfaring i story/script/levels og audio i NWN Toolset og LichTech.
Manuskript/synopsis kursist og div. medieerfaring gennem i 90'erne.
Alm. brugerniveau i photoshop, Gimp, audacity m.fl og snuser pt. også til Blender for at kunne rode lidt med models, prefabs og texture import.
Absolut nybegynder i Unity, læser/ser og bygger ud fra tutorials i øjeblikket, min første 2D bane-tutorial blev færdig og build'et igår, så det er dét jeg er.
Jep, jeg har spillet spil siden Asteroids i 1979, rodet med Comal 80, Deluxe Paint, Sound- og Protracker og meget andet, så spil på flere planer har længe været en hobby men er kun blevet ved det.
Håber at hører fra jer eller forslag til hvor jeg kan søge hen
Mvh
Unity DK?
Re: Unity DK?
Igda har en unity special intrest group. Vil klart anbefale den, kig på deres hjemmeside
http://igda.dk/special-interest-groups/
http://igda.dk/special-interest-groups/
Tak for link, Oliver, er du selv medlem?
Der virker en smule dødt på den googlegroup, ærgeligt.
Jeg skal da holde udkig om der kommer nogle arrangementer, så endnu en gang tak
Er netop gået igang med fps-tutorial og lurer på at genskabe sound occlusion og andet, ud fra FMOD som jeg også lige har samlet op, så hvis nogen er i samme båd, giv endelig lyd.
Der virker en smule dødt på den googlegroup, ærgeligt.
Jeg skal da holde udkig om der kommer nogle arrangementer, så endnu en gang tak
Er netop gået igang med fps-tutorial og lurer på at genskabe sound occlusion og andet, ud fra FMOD som jeg også lige har samlet op, så hvis nogen er i samme båd, giv endelig lyd.
Sommerferie men skriv i gruppen så skal du se folk dukke op
Det her forum er lidt mere for de "øvede"
-dvs. professionelle og spirende ditto.
Men jeg tror ikke der er noget galt i, at poste herinde, med tips, tricks, spørgsmål, ideer o.l.
-dvs. professionelle og spirende ditto.
Men jeg tror ikke der er noget galt i, at poste herinde, med tips, tricks, spørgsmål, ideer o.l.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Ja, jeg må vel skrabe den fornødne erfaring sammen og lave et portfolie, før jeg kan blande mig i mængden.
Indtil videre har jeg fundet masser at lave via unitycommunity, så meget at jeg ikke en eneste strofe musik eller lyd har fået indspillet i 14 dage, den har stået på scripting lige siden.
Nu har jeg i hvert fald slået det op her, hvis en ny og spirrende unity-bruger skulle komme forbi
Indtil videre har jeg fundet masser at lave via unitycommunity, så meget at jeg ikke en eneste strofe musik eller lyd har fået indspillet i 14 dage, den har stået på scripting lige siden.
Nu har jeg i hvert fald slået det op her, hvis en ny og spirrende unity-bruger skulle komme forbi