Hejsa, er der ngoen der i praksis har prøvet at bruge og teste om Unity's terrain editor nu virker på Iphone?
De påstår det godt nok i 3.4+ versionen (juni måned), men er der nogen der har praktiske erfaringer med det?
-performance
-buggyness
-features der ikke virker
etc.
Jeg betaler med evig taknemmelighed og øl
"Unitys terrain editor now works on Iphone" <= erfaringer?
"Unitys terrain editor now works on Iphone" <= erfaringer?
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: "Unitys terrain editor now works on Iphone" <= erfaringe
VI har nemligt selv eksperimenteret med det, ift. teksture painting (terrain) til et Iphone spil.
Og godt nok så kører det i praksis, men det er som om at iphone setup'et blurrer teksturern helt vildt meget, på grænsen til at man bare får farve-plamager, på de forskellige steder, hvor der burde være skarpe teksturer.
-også selvom man stiller på "antal gange der tiles".
Nogen der har praktiske erfaringer med det?
Og godt nok så kører det i praksis, men det er som om at iphone setup'et blurrer teksturern helt vildt meget, på grænsen til at man bare får farve-plamager, på de forskellige steder, hvor der burde være skarpe teksturer.
-også selvom man stiller på "antal gange der tiles".
Nogen der har praktiske erfaringer med det?
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: "Unitys terrain editor now works on Iphone" <= erfaringe
Lige for at opdatere, så har vi fået det til at køre og det ser fantastisk ud, hvis man afskærer iphone 3 fra målgruppen og kun bruger det il Iphne 3GS+.
MEN tilgengæld er det rimeligt ugly rent performance vice.
-nærmest halverer FPS, ift. klassisk 3D mesh med manuelt tegnede / uv-mappede teksturer på.
Er der stadigt ikke nogen der har erfaringer med at bruge terrain editoren til Iphone?
MEN tilgengæld er det rimeligt ugly rent performance vice.
-nærmest halverer FPS, ift. klassisk 3D mesh med manuelt tegnede / uv-mappede teksturer på.
Er der stadigt ikke nogen der har erfaringer med at bruge terrain editoren til Iphone?
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: "Unitys terrain editor now works on Iphone" <= erfaringe
Tror du ikke du får mere ud af unity3d forum, jeg plejer da at få gode svar.
Re: "Unitys terrain editor now works on Iphone" <= erfaringe
Skal også til at poste der, sidst vi havde problemer, gav det bare hurtigere pote herinde
Og så tænkte jeg at det måske også var i alle DK udvikleres interesse, hvis nogen havde erfaringer med det.
Og så tænkte jeg at det måske også var i alle DK udvikleres interesse, hvis nogen havde erfaringer med det.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: "Unitys terrain editor now works on Iphone" <= erfaringe
Vi har ikke prøvet det - men vi planlægger at kigge på det til et ikke-annonceret projekt.
Re: "Unitys terrain editor now works on Iphone" <= erfaringe
Fik faktisk nogle hurtige svar på Unity forummet:
Med mindre man kun targeter Ipad2 / 4s (og kommende devices) så får man ikke over 10-20 FPS.
-så det virker fint, devices kan bare ikke trække det :(
Men vi har i stedet set på et alternativt produkt ved navn Terrain-4-Mobile, som vi lige vil prøve.
-nogen der har nogen erfaringer med det?
Edit: Vi har nu testet det og Terrain-4-Mobile viker langt bedre end Unitys, rent performance-vice. Pipelinen er lidt mere bøvlet, men stadigt langt bedre end at lave en Maya/Max mesh og så UV-mappe den. Og man kan male texturer på, på samme måde som Unitys terrain editor (max 4 texturer pr terrain area dog). Derudover understøtter den også beast-baking, trees/foliage painting m.m.
-så jeg tror at det er vejen at gå, indtil 4S og Ipad2 er lowest denominator.
Med mindre man kun targeter Ipad2 / 4s (og kommende devices) så får man ikke over 10-20 FPS.
-så det virker fint, devices kan bare ikke trække det :(
Men vi har i stedet set på et alternativt produkt ved navn Terrain-4-Mobile, som vi lige vil prøve.
-nogen der har nogen erfaringer med det?
Edit: Vi har nu testet det og Terrain-4-Mobile viker langt bedre end Unitys, rent performance-vice. Pipelinen er lidt mere bøvlet, men stadigt langt bedre end at lave en Maya/Max mesh og så UV-mappe den. Og man kan male texturer på, på samme måde som Unitys terrain editor (max 4 texturer pr terrain area dog). Derudover understøtter den også beast-baking, trees/foliage painting m.m.
-så jeg tror at det er vejen at gå, indtil 4S og Ipad2 er lowest denominator.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning