Unity vs. Konsoller

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Unity vs. Konsoller

Unread post by buchardt » 09 Oct 2011, 16:44

Det må være gode nyheder for Unity, når der rent faktisk bliver shippet noget verden snakker om, som er lavet i deres engine...
http://www.destructoid.com/review-rochard-213147.phtml

Og 7.6 er da en nice karakter... (http://www.metacritic.com/game/playstation-3/rochard)

Gætter på det er det første PS3(psn) spil lavet i Unity? Og før det havde vi vel nærmest kun Max and The Magic Marker?

Nogen af jer der har prøvet Rochard og kender i evt. andre "Next Gen" produktioner lavet i Unity?

- Peter

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Unity vs. Konsoller

Unread post by fehaar » 10 Oct 2011, 08:56

Sjovt du lige nævner Max.... Vi er også ude på PSN. I hvert fald i Europa.

http://www.movemodo.com/reviews/2011/10 ... dition_psn

Har ikke fået prøvet Rochard endnu.

rune
Level 3 - Infant
Posts: 38
Joined: 18 May 2009, 12:46

Re: Unity vs. Konsoller

Unread post by rune » 10 Oct 2011, 11:43

Jeg har spillet Rochard, og moret mig ret godt.

Ift. Unity og Rochard, er det lykkedes at lave et flot spil, som (forstå mig ret) løfter sig visuelt langt over niveau. Stemning osv. fungerer også rigtig godt, og John St. John er sej som space-miner voice. Da spillet er bygget op som een verden uden levels (a la Limbo) er det til gengæld tydeligt at loading af scener fungerer dårligt. Rochard loader langsomt, og gør det værre ved at vise den samme screen igen og igen. Dette er meget tydeligt en Unity-begrænsning, de ikke har kunnet nå at arbejde uden om. I øvrigt også er et problem i Max til PSN - som dog loader hurtigere da banerne er mindre, og hvor levelstrukturen i spillet gør det mere naturligt at vente to sekunder på et level.

@ Buchard: Jeg tror I øvrigt vi købte og installerede det på jeres PS3 da vi lånte den i sidste uge :-)

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Unity vs. Konsoller

Unread post by Zacker » 10 Oct 2011, 18:35

Slightly offtopic, men hvis I vil lave fornuftig level streaming (og altså uden loading screens) med Unity, så kan airlocks med fordel benyttes.

Post Reply