Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
Der er ikke meget at spille med i forvejen - og dagens halvårstal afslører, at Deadline Games faktisk har endnu færre penge at udvikle spil for, end ledelsen for det trængte selskab havde håbet på - ligesom det også kniber på kundefronten.
http://borsen.dk/finans/nyhed/138383/
http://borsen.dk/finans/nyhed/138383/
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
404?
EDIT: OK, den er bare sippet, der skal være slash til sidst:
http://borsen.dk/finans/nyhed/138383/
EDIT: OK, den er bare sippet, der skal være slash til sidst:
http://borsen.dk/finans/nyhed/138383/
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
cool Ussing.. og fixed!
ah shit!
så ser man lige denne her..
Twentieth Century Fox vil stoppe udgivelsen af Watchmen filmen.
http://www.reuters.com/article/filmNews ... 6420080819
har jeg ikke sagt dramagaranti?
ah shit!
så ser man lige denne her..
Twentieth Century Fox vil stoppe udgivelsen af Watchmen filmen.
http://www.reuters.com/article/filmNews ... 6420080819
har jeg ikke sagt dramagaranti?
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
Ouch, det begynder at blive lidt tragi-komisk med alle de sløjfede "super-deals" deadline mister.
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
Det var da utroligt! De har det sgu ikke let....
men eftersom Watchmen filmen allerede er indspillet er maa de da release noget.....
men eftersom Watchmen filmen allerede er indspillet er maa de da release noget.....
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
@Pelding
jeg har ikke hørt noget officielt om at de har mistet Watchmen dealen... endnu.
men Fox sagen kunne potentielt medføre at stikket blev trukket. worst case.
men mon ikke Warner og Fox opnår en eller anden økonomisk kompenserende aftale så filmen kommer ud alligevel. og spillet får sin berettigelse. vi får se.
i den ultimative konspiration ser jeg NDS sidde og trække i trådende hos Fox afdelingen fordi de vil anskaffe Deadline så billigt som muligt.
nahh.. det er gas
jeg har ikke hørt noget officielt om at de har mistet Watchmen dealen... endnu.
men Fox sagen kunne potentielt medføre at stikket blev trukket. worst case.
men mon ikke Warner og Fox opnår en eller anden økonomisk kompenserende aftale så filmen kommer ud alligevel. og spillet får sin berettigelse. vi får se.
i den ultimative konspiration ser jeg NDS sidde og trække i trådende hos Fox afdelingen fordi de vil anskaffe Deadline så billigt som muligt.
nahh.. det er gas
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
Det kommer vel an på hvornår de er startet.Voodooman wrote:Hvis nu den film-deadline passer, skal vi så virkelig tro på at Deadline laver et AAA spil på 8 måneder (Hvor de skal lave det hele fra scratch såvidt jeg kan forstå)???? :?:
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
@Voodooman
du har nok misset infoen. de laver Watchmen som episodisk download (2 episoder er signed)
AAA lignende kvalitet. men ikke omfang.
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_i ... tory=19556
Selvfølgelig går der en masse produktion på første episode. Det kan man ikke komme uden om.
Og jeg antager at de bruger så meget af kodebasen fra deres andre projekter som muligt.
fx. Faith & a .45.
Multiplatform er jeg mere lidt nervøs for. 360, PC,>>PS3<<
Jeg ved ikke hvor skarp Kapow er til den slags. Om det bare er 'click 'n' build' og så kører det på alle platforme uden pis.
Eller der skal straffes lidt PS3 specifik kode før det spiller.
Testtungt er det i hvertfald.
Og mon ikke under alle omstændigheder at de har besøg af Captain Crunch for tiden.
du har nok misset infoen. de laver Watchmen som episodisk download (2 episoder er signed)
AAA lignende kvalitet. men ikke omfang.
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_i ... tory=19556
Selvfølgelig går der en masse produktion på første episode. Det kan man ikke komme uden om.
Og jeg antager at de bruger så meget af kodebasen fra deres andre projekter som muligt.
fx. Faith & a .45.
Multiplatform er jeg mere lidt nervøs for. 360, PC,>>PS3<<
Jeg ved ikke hvor skarp Kapow er til den slags. Om det bare er 'click 'n' build' og så kører det på alle platforme uden pis.
Eller der skal straffes lidt PS3 specifik kode før det spiller.
Testtungt er det i hvertfald.
Og mon ikke under alle omstændigheder at de har besøg af Captain Crunch for tiden.
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
jonaz.dk wrote:Twentieth Century Fox vil stoppe udgivelsen af Watchmen filmen.
http://www.reuters.com/article/filmNews ... 6420080819
...og her er den nøjagtige juridiske ordlyd, for de rigtig nørdede:
http://reporter.blogs.com/thresq/files/FoxWatchmen.pdf
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 146
- Joined: 11 Mar 2008, 23:56
- Location: Glostrup
- Contact:
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
Ifølge den her artikel så skulle watchmen filmen være ret sikker på at komme ud - FOX fisker bare efter nogle lette penge:
http://www.aintitcool.com/node/38002
WB har lavet samme fodfejl før (the dukes of hazzard) og det kostede dem 17,5 mil $ at få filmen ud.
Så alt i alt ser det ikke udtil at det her kommer til at påvirke deadline's situation synderligt. (medmindre FOX også har rettighederne til spillet )
http://www.aintitcool.com/node/38002
WB har lavet samme fodfejl før (the dukes of hazzard) og det kostede dem 17,5 mil $ at få filmen ud.
Så alt i alt ser det ikke udtil at det her kommer til at påvirke deadline's situation synderligt. (medmindre FOX også har rettighederne til spillet )
::Søren P Andersen
::Showcase
::Showcase
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
Periodeoplysningen, som artiklen bygger på, kan findes her:
http://deadline.dk/cgi-files/mdmgfx/fil ... -22611.pdf
Det ser sq ikke for godt ud:/
http://deadline.dk/cgi-files/mdmgfx/fil ... -22611.pdf
Det ser sq ikke for godt ud:/
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
Jvf linket som Zacker henviser til, undrer det mig at produktionerne på Hanna-Barbera spillene ikke nævnes.
Det nærmeste jeg kan komme på at de bliver nævnt er: "Selskabets igangværende Warner Bros.’ produktion er også løbende
blevet udvidet i omfang og størrelse..."
Er disse officielt/uofficielt døde/udøde?
Ifht. et skrinlagt projekt som Escobar nævnes, undrer det mig at det andet undgås...
Det nærmeste jeg kan komme på at de bliver nævnt er: "Selskabets igangværende Warner Bros.’ produktion er også løbende
blevet udvidet i omfang og størrelse..."
Er disse officielt/uofficielt døde/udøde?
Ifht. et skrinlagt projekt som Escobar nævnes, undrer det mig at det andet undgås...
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter
-
- Level 18 - Zelda
- Posts: 183
- Joined: 11 Mar 2008, 18:27
Re: Deadline Games' salg og skøn afhængig af én kunde
Såvidt jeg kan læse mig frem til i deres årsberetning er Tom & Jerry spillene blevet skrottet i forbindelse med Eidos' nedskæringer ved årsskiftet.
Hvis Deadline osse trækker det korte strå, ser det sq sort ud for fremtidig dansk deltagelse i den dyre ende af den kommercielle spiludvikling til verdensmarkedet.
Faktum er jo desværre at der stort set ikke signes third party/independent IP i disse år. Forlagene går efter at lave mere af de etablerede brands, eller signe egne studiers produktioner. Det var jo ikke fordi at "Kane & Lynch" just var en trestjernet spiloplevelse, at den blev udgivet - men IO er jo en del af Eidos' fødekæde, så derfor var egenproduktion at foretrække fra et forretningsmæssigt synspunkt. Det er en bevidst disposition fra det store spilforlags side - men manglen på nye idéer ender med at æde branchen op indefra, og forstærker kun tendensen med skuffende salgstal på stort anlagte titler.
10 millioner i indtægter for i år rækker ikke langt, når man har ca. 50 mand på lønningslisten og 5 års uopsigelig lejekontrakt i den dyre ende.
Jeg håber de får et gennembrud med "Faith..." og får den signet i år, ellers tvivler jeg på der er økonomi til at holde selskabet i live næste år, selv hvis der skulle blive lavet nye licens-aftaler.
Hvis Deadline osse trækker det korte strå, ser det sq sort ud for fremtidig dansk deltagelse i den dyre ende af den kommercielle spiludvikling til verdensmarkedet.
Faktum er jo desværre at der stort set ikke signes third party/independent IP i disse år. Forlagene går efter at lave mere af de etablerede brands, eller signe egne studiers produktioner. Det var jo ikke fordi at "Kane & Lynch" just var en trestjernet spiloplevelse, at den blev udgivet - men IO er jo en del af Eidos' fødekæde, så derfor var egenproduktion at foretrække fra et forretningsmæssigt synspunkt. Det er en bevidst disposition fra det store spilforlags side - men manglen på nye idéer ender med at æde branchen op indefra, og forstærker kun tendensen med skuffende salgstal på stort anlagte titler.
10 millioner i indtægter for i år rækker ikke langt, når man har ca. 50 mand på lønningslisten og 5 års uopsigelig lejekontrakt i den dyre ende.
Jeg håber de får et gennembrud med "Faith..." og får den signet i år, ellers tvivler jeg på der er økonomi til at holde selskabet i live næste år, selv hvis der skulle blive lavet nye licens-aftaler.