Page 2 of 2

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 22 Aug 2010, 19:40
by petervesti
Hvis du faar under 20k som programmoer, saa er der noget galt. Hvis jobbet er junior leveldesigner eller noget i den dur, saa skal du nok regne med at loennen er lidt lavere, saa der er 15-25k nok mere sandsynligt.

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 22 Aug 2010, 21:44
by Anders Højsted
Seriøst: 15K?

Til en person med lang videregående uddannelse indenfor feltet? Kender I helt konkret nogen der sidder til den løn og ikke er medejer i firmaet/har kontraktmæssig lovning på overskud?

A.

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 23 Aug 2010, 10:05
by buchardt
Da jeg startede hos Guppyworks fik jeg 18.000 =)
[da jeg var i praktik dér fik jeg 2000 om måneden for at arbejde ekstra 10 timer om ugen aka 2000 for 40 timers arbejde + de ulønnede 37 timer]

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 23 Aug 2010, 17:07
by Lau Korsgaard
Anders Højsted wrote:Seriøst: 15K?
-det synes jeg også er for billigt - kræv minimum 17-18 eller intet. Som arbejdsgiver er jeg begyndt mere og mere at kunne lide intet.

/Lau

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 23 Aug 2010, 21:41
by Neogy
Hehe fair nok Lau.

Og tak Buchardt for dit input. Rart med noget real viden.

Jeg Undrer mig om lønnen ville ændre sig hvis jeg om 2 år havde en kandidat istedet for min nuværende bachelor, men stadigvæk ingen arbejdserfaring havde.

Jeg er ret tilfreds med at denne post er kommet op på 3 sider, og synes der er megen god information, nu skal jeg vist bare have mig mit første arbejde...wink wink nudge nudge

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 23 Aug 2010, 23:12
by petervesti
Tror ikke du skal regne med, at der er en mega forskel paa om du har en bachelor eller en kandidat naar du soeger dit foerste job i spilbranchen, men hvis du derimod bruger de 2 aar du studerer kandidaten paa at lave en masse spilrelaterede ting, saa er det noget andet ;)

Dog er der en stor forskel paa om du snakker level design eller programmering.

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 24 Aug 2010, 16:31
by Tabu
15K ?!?! Svarer det ikke ca. til hvad man får i dagpenge?

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 24 Aug 2010, 21:18
by petervesti
Ikke just

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 25 Aug 2010, 09:41
by Neogy
Tabu er du under uddannelse eller arbejder du allerede i branchen ?

Btw Petervesti jeg lagde mærke til dit svar i off topic posten
Grafiker & programmør som spildesigner?
Her siger du at du ansætter fra diverse game design studier, betyder det at du har taget folk ind uden erfaring og hvilke game design studier
har der været tale om ?

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 25 Aug 2010, 10:08
by Tabu
Jeg arbejder hos Ubisoft Massive I Malmø, og ja lønnen er luset.. men 15K det er sgu' mindre end de 21K jeg får.. og jeg bliver betalt i svenske Dollars med kurstab, og min stilling ligger lønmæssigt lavt, samt at Lønnen generelt er mindre i
Sverige end i Danmark! Når det er sagt, så elsker jeg alt andet ved mit job :)

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 25 Aug 2010, 12:08
by Neogy
Det er også helt sikkert det jeg vil med mit arbejdsliv Tabu, fedt arbejde er top prioritet.

Er arbejde hos Ubisoft din første stilling ?
Hvordan fandt du stillingen ?

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 25 Aug 2010, 12:35
by Scurvy Lobster
15K det er sgu' mindre end de 21K jeg får.. og jeg bliver betalt i svenske Dollars med kurstab, og min stilling ligger lønmæssigt lavt, samt at Lønnen generelt er mindre i
Sverige end i Danmark!
Tjekkede lige med dagens kurs: 21K SEK = 16,6K i DKK.

Ved min a-kasse (aak) får en ledig min. 16K om måneden i understøttelse og maks. 19K (hvis man har haft fast arbejde).

Dette sætter for mig at se et skræmmende relief på spilbranchens tilstand for de lavest lønnede fastansatte (situationen er næppe unik). Der er tilsyneladende bare ikke mange lønkroner tilstede i så konkurrencefyldt et marked. Men et job man kan li' opvejer jo downsides trods alt.

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 25 Aug 2010, 12:42
by petervesti
Jeg troede man fik 13k hvis man blev arbejdsloes (A-Kasse) direkte efter endt kandidat paa Uni?

Folk i DK lever sgu det fede liv ;)

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 25 Aug 2010, 12:48
by Scurvy Lobster
Ja ja, vi betaler jo trods alt for "servicen" hver måned, så lidt skal de give tilbage ;)

Du har dog nok ret i det med 13K, hvis man er helt nyuddannet og ikke har haft fast arbejde i min. 3 måneder.

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 30 Aug 2010, 11:03
by Neogy
Dette var også grunden til at jeg spurgte omkring løn, da jeg gerne både ville have info omkring
løn niveau uden erfaring og hvad løn niveau med erfaring er.

Jeg undre mig også om hvad lønnen er i de store firmaer som IO.

Jeg har også hørt om folk som arbejder i bedre betalende brancher og spare op
så de har flere penge når de arbejder for et spilfirma.

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 30 Aug 2010, 13:43
by buchardt
Thomas Howalt fortalte engang(min. 3 år siden) at gennemsnitslønnen hos lOl er/var 35.000 uden ledelsen...

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 30 Aug 2010, 14:52
by christa
De fleste af dem jeg kender derinde, som er startet lige efter deres uddannelse, fik en startløn på 30k, hvilket er en god startløn i denne branche. De 20-30k er dog mere realistisk hos de mindre spiludviklere....

Re: Når at få erfaring kræver erfaring

Posted: 01 Sep 2010, 17:35
by Neogy
Ja fra 15k til 20-30k er der noget forskel må jeg da sige.
Dog kan det også værende spændende at være hos de mindre virksomheder da jeg har en ide om at de
er mere fleksible.