Opråb!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Opråb!

Unread post by ZeroHero » 07 Dec 2010, 14:00

Saa er der da godt nok gaeet drama i det paa hoejeste niveau - Retsag og det hele!
Jeg vil egenligt ikke bidrage med saa meget ud over at det undrede ogsaa mig at forskellige traade er blevet lukket! Jeg kan ikke forstaa, hvorfor det er noedvendigt at man paa et aabent forum foeler behov for at lukke en traaed. Hvis folk ikke gider laese traaden kan man vel bare lade vaere med at laese den! Og jeg kan slet ikke forstaa, hvorfor admins sletter indlaeg (hvis dette altsaa har forekommet) med mindre det er spam eller noget som forfatteren har fortrudt og oensker at faa slettet eller hvis det er racistiske antoninger i indlaegget!

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Opråb!

Unread post by Scurvy Lobster » 07 Dec 2010, 14:17

ZeroHero: man kan have masser af interesse i at holde "orden" i et forum - specielt hvis man står for driften. Jeg har fuld forståelse for at tråde er blevet lukket, for negative spiraler har intet formål. Det smitter ganske enkelt af på alt andet.

Som bruger på et internetforum skal man acceptere, at der er en moderator. Kan man ikke lide det må man søge andre græsgange.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Seth
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 07 Dec 2010, 14:19

Re: Opråb!

Unread post by Seth » 07 Dec 2010, 14:24

Årh, så spænd da hjælmen og tag kritik til dig Marqus, du kan da ikke sagsøge folk for injurier der er blevet sagt på INTERNETTET, hvis folk rendte rundt og sagsøgte andre over hvad de havde sagt på et fora ville vi da aldrig få noget lavet :/

Jeg har fulgt lidt med på Forummet over det sidste stykke tid, og jeg må sige, at du virkelig virker som rimelig arrogant person, hvad skulle den kommentar til omkring frimurerne til for, hvad var din pointe?

Hvis du følger dig stødt over dette, so sue me, jeg griner herfra og hele vejen til retten.

Regards

-Seth

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Opråb!

Unread post by petervesti » 07 Dec 2010, 14:30

God julestemning :lol:

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Opråb!

Unread post by Pelle K » 07 Dec 2010, 14:45

Så for pokker jonas.dk .. nu har vi "bad standing" hos frimurerne :P

Helt ærligt ... det kan godt være mit første indlæg var lidt kynisk, men hvis du vil møde folk på
netforums, så burde du nok indstille dig på, at du kommer til at høre nogle ting der ikke altid er pæne.
Faktisk så synes jeg selv min sammenligning var ret sjov :) Og den kom kun fordi der
med jævne mellemrum er folk forbi med "fantastiske, gratis arbejdskraft, bliv rig" projekter. Det har jeg også selv,
dog uden løfter om nogen form for indtjening. Det blev selvf. aldrig færdigt :)

Havde du ignoreret min kommentar, og ladet være med at tale til folk som om de var børnehavebørn, og havde været
lidt mindre sikker i din sag, så havde folk nok været mere konstruktive.
Scurvyy Lobster er et godt eksempel på en bruger der i den grad har stillet op med kritiske spørgsmål,
som kunne hjælpe dit projekt, men du vælger at udvise total ligegyldighed overfor andres viden og erfaring.

Vi er andre der har nydt godt af at blive grillet på vores forretningsmodel. Det har været hårdt for egoet
engang imellem, men det er også et spørgsmål om indstilling og åbenhed overfor hvorfor folk reagerer negativt.

Du har valgt, at pointere, at du ikke er interesseret i andre folks mening, men kun søger folk der vil hjælpe. Det kan godt være
du skriver du SÅ vil lytte til dem, men hvis folk allerede opfatter din adfærd som selvfed og uinteresseret i kritik,
hvorfor skulle de så tro på at du gider lytte til dem når de er med på projektet?

Og jeg er ked af at måtte underrette dig om, at din frimurerhistorie og injuriesag, nok ikke kommer til at gøre noget positivt for folks respekt.

(Jeg er dog glad på dine vegne for at dette ikke er 4chan .. )

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Opråb!

Unread post by Tabu » 07 Dec 2010, 15:51

Marqus, du fatter det bare ikke? Og for lige at puste til bålet, truer du med frimurer logen og sagsanlæg? For det første.. Jonaz ejer dette sted.. han bestemmer hvem der skal lukkes, og hvordan tingene køres.. Diktatoragtigt.. dette er ikke en offentlig institution.. det er et privat værested, hvor alle godt nok er velkomne (Med mindre Joanz siger noget andet) Og det er stort set "alle" vel videne om. Som du måske har fanget, så er internettet ret anderledes en den virkelige verden... hver gang man åbner sin mund, får man sanheden direkte tilbage sådan som modtageren ser den.. der er ingen der lægger fingre imellem.. og nogle gange får man mere end man beder om.. sådan er det bare?! Vi har alle været der, vi har alle brændt fingrene, vi ved nu ca. hvordan man opfører sig online. Personlige angreb... der finde ingen personlige angreb.. da ingen kender dig personligt? På internettet danner man sig et billede ud fra det der bliver skrevet.. Jeg er sikker på at du i den virkelige verden er det man kan kalde en ganske fornuftig mand, som, har mange fede ideer, er ret flink og rar.. men som bare ikke lige har fanget hvordan man begerder sig på nettet... du bevæger dig som en fuld svensker i en glasbutik.

Jeg skal snart til at lære mine drenge hvordan man opfører sig på nettet, om denne unikke verden, hvor alt er vendt på hovedet... jeg prøver for øjegblikket at lære dem, at ethvert nederlag kan blive vendt til en sejer.. hvis man vil lære af det.. magter man ikke at lære fra et nederlag... så har man for alvor tabt!

Da dette i vid udstrækning er et sted hvor mange kender hinanden udenfor forummet, er denne video ikke 100% korrekt.. men den er sgu meget tæt på (Hitler bliver dog ikke nævn så tit her...) .. man kan måske kalde den "Forum netiquette for dummies".

http://www.videojug.com/film/how-to-beh ... rnet-forum

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Opråb!

Unread post by Scurvy Lobster » 07 Dec 2010, 16:02

Og da Hitler nu er nævnt kan vi vel lige så godt lukke tråden... ;)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Opråb!

Unread post by Tabu » 07 Dec 2010, 16:12

Pisos!

ups101
Level 0 - Null
Posts: 7
Joined: 31 Dec 2008, 14:40

Re: Opråb!

Unread post by ups101 » 07 Dec 2010, 17:45

@Pelle K
Faktisk så synes jeg selv min sammenligning var ret sjov Og den kom kun fordi der
med jævne mellemrum er folk forbi med "fantastiske, gratis arbejdskraft, bliv rig" projekter.
Faktisk synes jeg også din kommentar var sjov, og at den ikke bar en negative tone. Tværtimod synes jeg det var de følgende svar fra Marqus der bidrog til den negative tone. Svar som:
Sådan kan du da godt fortolke det hvis du vil......det er cirka ligesom at sige, at du ikke forstår det økonomiske potentiale i projektet.
Og....hvis det skulle havde undsluppet din opmærksomhed (griner og smiler provokerende men venligt)
Marqus, måske er det slet ikke din hensigt at dreje tonen i negativ retning, men det føles som om, at du ikke skelner mellem kritik af et projekt og kritik af en person. Tag Pelles kommentar som eksempel: Dit projekt har fået kritik for at være ufinancieret, men intet om din person. Til gengæld svarer du tilbage med en personlig kritik: "..at du ikke forstår det økonomiske potentiale i projektet". Du er rent faktisk den første der retter en personkritik i netop den tråd du selv har fremhævet! Håber du kan se det.

Locked