Udfordringen at få sit første arbejde i branchen.

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Udfordringen at få sit første arbejde i branchen.

Unread post by JeppeKM » 16 Feb 2011, 23:06

Jeg tror ikke det er midliertidigt.

Den slags lovgivning motiverer firmaer til kassetænkning.
- at spare en halv lønning i et halv års tid, vil for de fleste firmaer nok aldrig gå af mode.


Disclaimer,
jeg mener ikke at det ensidigt er en dårlig lov, blot at den medfører andre problemer - som dem Neogy er inde på i sit spørgsmål.
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Udfordringen at få sit første arbejde i branchen.

Unread post by ThomasLund » 18 Mar 2011, 23:59

Det er klart, at man som ejer af virksomheden forsøger at holde omkostningerne nede. Du ser det også nu med outsourcing bølgerne indenfor alle brancher (ikke kun game dev).

Så hvorfor betale 30k for en programmør eller designer, når jeg kan få en for 7k i østen. Det er også klart, at når man kan få folk til halv pris - hvorfor så betale fuld pris? Og værre endnu dem som vil arbejde gratis i flere måneder for bare at få noget erfaring på CV'et. Hvorfor skulle jeg som virksomhedsejer sige nej til det og endda betale halv løn?

Svært at sige hvad der reelt skal til for at løse disse problemer. Mit råd - det jeg selv har gjort - er at hænge drømmen om spilindustrien lidt på hylden og tage arbejde i den "kedelige almindelige IT branche". Efter en del år har man nok balast til at komme tilbage og tilbyde reel erfaring + have haft et nogenlunde ordentlig indtægtsniveau at leve for. Samtidig er man måske også lidt stærkere ikke bare at tage hvad man kan få - men faktisk også kræve.

En anden løsning er selvstændighed - find sammen med andre, lav noget. Udgiv det. Ja - du arbejder ikke på AAA titel, men det ville du nok ikke alligevel.

Lidt random thoughts om emnet på en fredag aften

/Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Post Reply