3D modellering workflow?
Posted: 29 Jul 2010, 14:08
Hej
Er lige gået igang med 3D igen efte et par års dvale - har tænkt at genopfriske Maya og lære Zbrush.
Mit spørgsmål er hvordan I arbejder med organisk 3D - primært karakterer, når i modellerer - hvad er jeres workflow?
Jeg er begyndt med et par projekter i Zbrush - en model af Godzilla og en af Alfred E Neuman fra MADs ansigt. Men de meshes jeg får er bestemt ikke egnet til animation ifht edgeloops rundt mund etc. Så jeg tænker følgende workflow, og ret mig hvis det er en dårlig idé:
1) Hurtig skitse i Zbrush
2) Importer til Maya og byg ny lowpoly-model omkring skitsen fra Zbrush, med fine edgeloops
3) UW-map i Maya
4) Importer til Zbrush og lav detaljer + textures
5) Importer til Maya for animation og rendering
Hvordan arbejder I?
Mange tak - det er en smule forvirrende i starten, i sær når man ikke har nogen at spørge om grundlæggende ting..
Er lige gået igang med 3D igen efte et par års dvale - har tænkt at genopfriske Maya og lære Zbrush.
Mit spørgsmål er hvordan I arbejder med organisk 3D - primært karakterer, når i modellerer - hvad er jeres workflow?
Jeg er begyndt med et par projekter i Zbrush - en model af Godzilla og en af Alfred E Neuman fra MADs ansigt. Men de meshes jeg får er bestemt ikke egnet til animation ifht edgeloops rundt mund etc. Så jeg tænker følgende workflow, og ret mig hvis det er en dårlig idé:
1) Hurtig skitse i Zbrush
2) Importer til Maya og byg ny lowpoly-model omkring skitsen fra Zbrush, med fine edgeloops
3) UW-map i Maya
4) Importer til Zbrush og lav detaljer + textures
5) Importer til Maya for animation og rendering
Hvordan arbejder I?
Mange tak - det er en smule forvirrende i starten, i sær når man ikke har nogen at spørge om grundlæggende ting..