Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Gryphon » 24 Aug 2010, 12:24

Pelding wrote:
...Håber bare ikke Vodooman har fået ørerne i maskinen og stå til bøder eller sagsanlæg eller whatever :(
Rent juridisk kan de vel godt køre en sag på ham. Og jeg kan godt se augmenterne for at gøre det. Men, come on - alle vidste at de arbejdede på HM5. NDA'er er self. en central del for et hvert firma i branchen. Men lige præcis den sag her får IO ikke meget ud af at køre igennem, andet end sætte et eksempel. Jeg synes egentlig bare det forstærker det billede Voodooman har tegnet. Var jeg i IO ledelse, ville jeg lade den her glide.... (og nej, jeg kender ikke Voodooman)

Synes i øvrigt at det er rigtigt ærgerligt at Voodooman's posts blev slettet, ikke pga. ovennævnte, men der var nogle interessante punkter om ledelse (eller mangel på samme). En sund debat, der ikke nødvendigvis handler om forholdene på IO, men i al almindelighed.
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

User avatar
Menace
Level 6 - Apprentice
Posts: 69
Joined: 08 Mar 2008, 19:36
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Menace » 24 Aug 2010, 12:36

Pelding wrote:
Jeg synes det er noget fis at sige at den ene eller den anden type udvikler er bedre game designere end de andre.. Man kan sagtens komme fra en kodebaggrund og være en god game designer og det samme gælder for grafikere - det kommer helt an på individet. Nemlig!
Crisium's indlæg var vel også møntet specifikt på de Artist/designere han arbejdede sammen med og ikke på alle i hele verden
Crisium wrote:
Artists tend to think too much of the visual aspect of the game and very little on the game play itself. I believe programmers with there logical way of thinking could fill that hole (gameplay) and bring balance in the game design.
Det var ikke sådan jeg læste det..
Dennis Hansen
Graphic Artist/Game Designer

User avatar
Zidora
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 12 Mar 2008, 17:10
Location: København, Danmark

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Zidora » 24 Aug 2010, 12:48

Tror der er to ting det er vigtigt at skelne fra hinanden.
Ét er at Voodooman har sagt sin mening om nogle forhold på IO - det er fair, han har ikke nævnt navne og smædet nogle eller gjort andet, der kunne være problematisk juridisk og den del af indlægget kan være værdifuldt for andre spiludviklere at læse (omend man skal huske at alle historier har mange sider, ikke at jeg kender nogle af dem i dette tilfælde).
Noget andet er at hvis han har brudt en kontrakt som han selv har skrevet under på.

Hvis der bliver lavet et lukket forum herinde hvor folk kan tale friere ( end de måske føler de kan pt, I don't know), så er det måske på sin plads at definere på forhånd om man synes lignende spilling the beans er acceptabelt i sådan et forum eller ej. Jeg synes det er fedt at få ærlige beretninger og at spiludvikling er et sted hvor man kan dele sine erfaringer, jeg håber folk har lyst til at vedblive med dette på et offentligt forum som nu, men jeg synes ikke det er i orden at man bryder en kontrakt, hvis det er tilfældet, og indtil nu er dette det eneste problem, der har været i denne tråd, ifht hvor det er i orden at tale åbent. Der er forhåbentlig ikke andet, der har aftholdt folk fra at sige deres mening om ting, som de gerne må udtale sig om.

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Gorm » 24 Aug 2010, 13:23

Zidora wrote:Tror der er to ting det er vigtigt at skelne fra hinanden.
Ét er at Voodooman har sagt sin mening om nogle forhold på IO - det er fair, han har ikke nævnt navne og smædet nogle eller gjort andet, der kunne være problematisk juridisk og den del af indlægget kan være værdifuldt for andre spiludviklere at læse (omend man skal huske at alle historier har mange sider, ikke at jeg kender nogle af dem i dette tilfælde).
Noget andet er at hvis han har brudt en kontrakt som han selv har skrevet under på.

Hvis der bliver lavet et lukket forum herinde hvor folk kan tale friere ( end de måske føler de kan pt, I don't know), så er det måske på sin plads at definere på forhånd om man synes lignende spilling the beans er acceptabelt i sådan et forum eller ej. Jeg synes det er fedt at få ærlige beretninger og at spiludvikling er et sted hvor man kan dele sine erfaringer, jeg håber folk har lyst til at vedblive med dette på et offentligt forum som nu, men jeg synes ikke det er i orden at man bryder en kontrakt, hvis det er tilfældet, og indtil nu er dette det eneste problem, der har været i denne tråd, ifht hvor det er i orden at tale åbent. Der er forhåbentlig ikke andet, der har aftholdt folk fra at sige deres mening om ting, som de gerne må udtale sig om.
Tak for den præcisering Zidora. Jeg opfordrer selvfølgelig ikke til kontraktbrud når jeg opfordrer til et lukket forum.
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Tabu » 24 Aug 2010, 16:54

Menace wrote:Jeg synes det er noget fis at sige at den ene eller den anden type udvikler er bedre game designere end de andre.. Man kan sagtens komme fra en kodebaggrund og være en god game designer og det samme gælder for grafikere - det kommer helt an på individet. Nemlig!
Så det du siger er at GameDesign ikke er en Uddannelse værdig? At man som koder og Grafiker, kan gøre et lige så godt design job som en der har fokuseret på dette igennem mange år? Så når en grafiker/programmør på IOI tager titlen som GameDesigner, så er det det samme som en dedikeret designer.. fordi alle kan designe?

Jeg er nok en "lille" smule uenig med dig må jeg indrømme, og syntes nok din holdning svarer lidt til at fordi alle har en mening om hvad god/flot grafik er, betyder det at de kan finde ud af at male et flot maleri!


@Gorm:
Jeg tror måske et lukket forum ville være en dum ide. Det ville dele brugerne på dette forum op i to grupper, og en havering af aktive medlemmer her, det kunne blive et hårdt stød... samtidigt med at al den "fede" information ville gå tabt i hemmellighed.

Mossa
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 12 Apr 2009, 10:56

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Mossa » 24 Aug 2010, 17:01

Jeg kan kvalificeres som en "programmør". Jeg mener at Game Design er en kunst for sig selv og at det ikke er alle der umiddelbart kan tage Game Designer Hatten på og gå igang.

Desværre ved jeg ikke hvad det heeelt konkret kræves at blive en game designer, men det er nok nået af det sværeste af definere.

En game designer skal tage en vision, dele den med alle, opbevar den, gøre den mere og mere konkret jo længere tid der går, udvide ideen, samtidig med at begrænse den og til sidst finde på noget når idéen viser sig at være mangelfuld, når man kun har to måneder tilbage inden aflevering af spillets final build. Jep.. Det er ikke noget bare en programmør eller kunstner kan lige gøre lige nu og her.. Det kan game designers.

Man kan godt være to ting, men det er en heeelt anden historie, og det er nok dér hvor i snakker forbi hinanden. Nogen er game designer pr. titel, andre er det pr. evne.

Mossa

User avatar
Zidora
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 12 Mar 2008, 17:10
Location: København, Danmark

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Zidora » 24 Aug 2010, 18:30

Gorm > Regnede bestemt heller ikke med at det var det du ville. Ville bare gerne være med til at pege på den nævnte forskel, så vi kan holde tingene adskilt.

echo^fdg
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 08 Mar 2008, 20:12

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by echo^fdg » 24 Aug 2010, 18:45

Gorm wrote:Jeg opfordrer selvfølgelig ikke til kontraktbrud når jeg opfordrer til et lukket forum.
News.dk: "IGDA MVP opfordrer til kontraktbrud!" :)

- Rune

User avatar
Menace
Level 6 - Apprentice
Posts: 69
Joined: 08 Mar 2008, 19:36
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Menace » 24 Aug 2010, 19:06

Tabu wrote:
Menace wrote:Jeg synes det er noget fis at sige at den ene eller den anden type udvikler er bedre game designere end de andre.. Man kan sagtens komme fra en kodebaggrund og være en god game designer og det samme gælder for grafikere - det kommer helt an på individet. Nemlig!
Så det du siger er at GameDesign ikke er en Uddannelse værdig? At man som koder og Grafiker, kan gøre et lige så godt design job som en der har fokuseret på dette igennem mange år? Så når en grafiker/programmør på IOI tager titlen som GameDesigner, så er det det samme som en dedikeret designer.. fordi alle kan designe?
Nej det siger jeg ikke nødvendigvis.

Men har man arbejdet med spil enten som grafiker eller koder har man forhåbentlig noget erfaring med gameplay og de fleste jeg har arbejdet sammen med i løbet af årene har alle haft en lille game designer gemt i maven. Jeg er old skool og i gamle dage var kodere og grafikere også game designere.

Jeg er fortaler for at man ikke deler det så firkantet op og at man udvider sine kompetencer til også at omfatte andre områder end fx kun det at kode eller tegne. Så jo, en 'koder' kan sagtens være en meget bedre game designer end en der er 'uddannet'.. som sagt tidligere kommer det helt an på individet og dennes baggrund og interesser.
Dennis Hansen
Graphic Artist/Game Designer

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Gorm » 24 Aug 2010, 20:16

echo^fdg wrote:
Gorm wrote:Jeg opfordrer selvfølgelig ikke til kontraktbrud når jeg opfordrer til et lukket forum.
News.dk: "IGDA MVP opfordrer til kontraktbrud!" :)

- Rune
;-P
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by simonmoeller » 24 Aug 2010, 20:29

echo^fdg wrote:
Gorm wrote:Jeg opfordrer selvfølgelig ikke til kontraktbrud når jeg opfordrer til et lukket forum.
News.dk: "IGDA MVP opfordrer til kontraktbrud!" :)

- Rune
Better yet, bare ring til panserne med det samme!

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by petervesti » 28 Aug 2010, 18:53

Angaaende 1. pladsen i UK til Kane & Lynch 2...saa kan jeg lige tilfoeje, at det er til salg til 25£ alle de steder jeg lige var inde og kigge i dag. Det er maaske nok noget af forklaringen. "Full price" titler herovre koster 40£. Modern Warfare 2 koster ligeledes 25£, men det udkom jo for et aar siden...

Aner ikke hvorfor det ikke er "Full price".

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by simonmoeller » 28 Aug 2010, 19:15

Bekymring for produktets kvalitet måske?

Vanulla_Ace
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 120
Joined: 19 Oct 2009, 18:48

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Vanulla_Ace » 29 Aug 2010, 11:43

Mon ikke der er tale om et marketing-trick?

Jeg vil tro at man har vurderet, at ulempen ved at sælge spillet i UK til kun 25£ var mindre, end den positive omtale man kunne få ud af at ligge nummer 1. på salgslisten.

Her er et par af de overskrifter det har genereret:
UK Charts: Kane & Lynch 2 Sales Hit The Woof
UK chart: Kane & Lynch 2 top dog
UK Charts: Kane and Lynch Shoot Their Way to Number One

Så får man spillet sat ind i en positiv sammenhæng i spilmedierne.

Jeg tror det er med fuldt overlæg - og egentlig rimelig smart, hvis det vitterligt er det der er baggrunden.
*** Doing stuff for myself, for others, and for Interactive Denmark
My FB page about Danish Game Development (in Danish)
Mostly active on Twitter as @vanulla_ace

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by petervesti » 29 Aug 2010, 11:57

Jo kunne sagtens vaere. Tror det har virket ;)

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by simonmoeller » 29 Aug 2010, 14:45

Havde der været et produkt som (alt andet lige) havde en markant højere kvalitet så havde man formentlig fået de samme overskrifter på et højere prispunkt. Det er godt set af publisher at det ikke kan bære det høje prispunkt. Så kan du godt kalde det et "marketing trick" hvis du vil :)

KaptajnVom
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 23 Sep 2009, 00:17
Location: Herlev
Contact:

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by KaptajnVom » 31 Aug 2010, 23:42

vgchartz er nu begyndt at vise salgstal: http://www.vgchartz.com/game.php?id=40543

- Thomas Hagen

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by vonknut » 01 Sep 2010, 17:18

Zidora wrote:Hvis der bliver lavet et lukket forum herinde hvor folk kan tale friere ( end de måske føler de kan pt, I don't know), så er det måske på sin plads at definere på forhånd om man synes lignende spilling the beans er acceptabelt i sådan et forum eller ej. Jeg synes det er fedt at få ærlige beretninger og at spiludvikling er et sted hvor man kan dele sine erfaringer, jeg håber folk har lyst til at vedblive med dette på et offentligt forum som nu, men jeg synes ikke det er i orden at man bryder en kontrakt, hvis det er tilfældet, og indtil nu er dette det eneste problem, der har været i denne tråd, ifht hvor det er i orden at tale åbent. Der er forhåbentlig ikke andet, der har aftholdt folk fra at sige deres mening om ting, som de gerne må udtale sig om.
Jeg er ganske enig i dem der har skrevet om "åbenhed jatak".
Jeg fik selv en mail med holdninger i, fra en fra Unwire, efter at jeg havde forholdt mig åbent om mit syn på diverse i denne tråd:
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... lit=unwire
-da en læser af forummet sendte et link til tråden, til en fra Unwire.

Det er rigtigt at man bør forholde sig til, at dette forum ikke mere er "hemmeligt", men faktisk bliver læst af visse dele af pressen.
-hvorved det kan opfattes uprofessionelt at bashe andre på dette forum.

Omvendt synes jeg det er lidt ærgerligt at forummet så ikke mere kan være en gensidig erfarings udvekslings platform, hvor man kan få sandheder at vide, i stedet for udsagn hvor alle hjørner er slebet af.


Så ja, måske 2 grader af posts, et åbent og et lukket?


p.s. jeg blev dog ikke fyret, men blev sendt på tvungen skiferie i en uge, så intet er så skidt, at det ikke er godt for noget :)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Neogy » 01 Sep 2010, 17:40

Jeg mener da at der på et tidspunkt var et forum på spiludvikling kun for dem i branchen ?

Jeg ved dog ikke om en lukket post lige så godt kunne blive offer for lækkage, så skal man til at checke hvem
der læser threads...det kunne være interessant, men tror ikke det giver nogen garantier.

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by petervesti » 08 Sep 2010, 12:35

Saa fik jeg endelig spillet K&L2 (xbox360).

Det kommer desvaerre ind paa 2. pladsen paa min liste over buggy spil, kun overgaaet af Fallout 3.

Specielt 2 bugs fik mig til at taenke over, om de egentlig ikke er 'guideline violations' eller 'insta fails' ?

1) Jeg spillede den foerste mission uden at signe in. Alle andre spil tvinger en til at signe in eller lignende. Det var en fejl at jeg ikke havde signet in, men troede ikke at det var meningen at man kunne spille uden at vaere signed in? (Da jeg saa endelig opdagede fejlen og manuelt signede in, saa skulle jeg downloade en patch og maatte genstarte spillet fra begyndelsen igen).

2) Naar man trykker paa xbox-knappen, saa har det i alle de andre spil jeg har spillet vaeret det samme som pause. I K&L 2 fortsatte audio/cutscenes?

Nogen der har forstand paa den slags, troede de to ovenstaaende var nok til at faile en submission?

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Gorm » 08 Sep 2010, 13:41

Nu er det efterhånden et par år siden, at jeg har kigget på TCR/TRCs men det ville overraske hvis man ikke kan få lov at spille et spil uden at være signet ind? Det er der mange spil som tillader at man gør. Den eneste warning jeg plejer at få, er at hvis man nægter at downloade en patch så bliver man signet ud.. Men spille synes jeg da altid man kan...

Det kan være reglerne for XBLA er anderledes end Boxed games, da man jo også skal være signet ind for at dl'e et spil som Limbo og det derfor giver mere mening altid at tvinge brugerne til at være online.

Derudover er alle udviklere jo desværre ikke født lige når det gælder submission reglerne. Det behøves man bare et spille vilkårligt upatchet Rockstar spil for at forvisse sig om..
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

Vanulla_Ace
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 120
Joined: 19 Oct 2009, 18:48

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by Vanulla_Ace » 08 Sep 2010, 13:57

@Vesti: Well - Jeg har spillet kampagnen igennem på singleplayer og også spillet lidt multiplayer på PS3 uden at støde ind i nogen issues overhovedet.

Det lyder umiddelbart som om at det er XB360 der er inficeret med flest bugs. Både i forhold til de ting du har oplevet, og den ret vilde bug som GiantBomb (Two time the charm, Gerstman) beskrev, hvor spillet frøs 2 sekunder hver gang man affyrede en shotgun :(
*** Doing stuff for myself, for others, and for Interactive Denmark
My FB page about Danish Game Development (in Danish)
Mostly active on Twitter as @vanulla_ace

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Kane & Lynch 2 launch.. ikke voldsom god modtagelse

Unread post by petervesti » 08 Sep 2010, 14:28

Det skal dog siges, at jeg altid er mega uheldig med bugs i spil. Inden for den foerste time spillet i Mass Effect, Mass Effect 2, Fallout 3 og Kane & Lynch 2 sad jeg fast i collission og maatte restarte checkpoint...doh!

Chase sekvensen i starten af K&L 2 gik ogsaa totalt i stykker da jeg gamede, ham duden stod bare stille midt i lokalet...proevede at skyde ham lidt eller skyde hans gun, ingen ting virkede. Men loeb lidt videre og saa poppede han ind foran mig, saa kunne trods alt spille videre ;)

Post Reply