Data og erfaringer med salg på App Store
Posted: 19 Aug 2010, 11:08
Hej,
Jeg håber i vil være med på lidt datasharing og erfaringsudveksling.
I de seneste måneder, siden release af Angry Viking, har jeg lavet data mining for at finde et mønster, optimeringsmuligheder og en 'optimal path' til dette specifikke spil.
Jeg har fattet lidt del-konklusioner sammen herunder:
Angry Viking - lessons and data
[*] User reviews er steget ca 1 'stjerne' i AppStore fra release til seneste update (3 updates i alt - hvor den seneste er den største).
[*] Prissætningen 6-12 kr har kun i mindre grad påvirket de daglige downloads - Angry Viking downloades ca 25% mindre til 12kr, men vi tjener da lidt mere
[*] Det samme gør sig gældende med rating, der generelt set er LIDT lavere til 12 kr - end til 6kr (ca 0.2 forskel i user rating) Det tyder altså på, at folk også rater spillet i fht prisen.
[*] I løbet af sommeren kørte vi en gratis weekend, hvilket påvirkede vores ratings positivt (+0.5 'stjerne' i AppStore). Salget var dog stort set upåvirket i dagene efter.
[*] Indtil videre har LITE version boostet vores salg et sted mellem 100-200% (endnu kun data for meget få dage)
Hvad er Jeres erfaringer?
Jeg håber i vil være med på lidt datasharing og erfaringsudveksling.
I de seneste måneder, siden release af Angry Viking, har jeg lavet data mining for at finde et mønster, optimeringsmuligheder og en 'optimal path' til dette specifikke spil.
Jeg har fattet lidt del-konklusioner sammen herunder:
Angry Viking - lessons and data
[*] User reviews er steget ca 1 'stjerne' i AppStore fra release til seneste update (3 updates i alt - hvor den seneste er den største).
[*] Prissætningen 6-12 kr har kun i mindre grad påvirket de daglige downloads - Angry Viking downloades ca 25% mindre til 12kr, men vi tjener da lidt mere
[*] Det samme gør sig gældende med rating, der generelt set er LIDT lavere til 12 kr - end til 6kr (ca 0.2 forskel i user rating) Det tyder altså på, at folk også rater spillet i fht prisen.
[*] I løbet af sommeren kørte vi en gratis weekend, hvilket påvirkede vores ratings positivt (+0.5 'stjerne' i AppStore). Salget var dog stort set upåvirket i dagene efter.
[*] Indtil videre har LITE version boostet vores salg et sted mellem 100-200% (endnu kun data for meget få dage)
Hvad er Jeres erfaringer?