RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by jonaz.dk » 03 Sep 2010, 13:51

Efter flere år under radaren er RetoMoto 'the founding fathers of IO Interactive' kommet ud af busken med websitet til deres spilprojekt Heroes & Generals.

Join the ranks of soldiers in the American Army or the German Wehrmacht.
Fight online with your friends and against your foes.
Fight to become a war hero or rise through the ranks to command the armies of nations.
Every man's actions has consequences for the outcome of the war.

http://www.heroesandgenerals.com

egenfeldt
Level 20 - Link
Posts: 203
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

Re: RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by egenfeldt » 03 Sep 2010, 21:37

det lyder som et gammelt MMO som jeg aldrig fik spillet tilbage i 2002. Også WW2 hvor man kunne køre hele vejen fra fodtudse og op igennem. Nogle som spillede det og ved hvor meget det lugter af det.

Men ser cool ud, og kan lide konceptet.

Eneste problem den gang var at jeg sutter til FPS men er habil strategispiller, men man kom aldrig rigtig på strategiske niveau :)
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by Gryphon » 03 Sep 2010, 23:39

Rart endelig at se noget. Meget fedt! Høj, høj kvalitet. (især kampvognen ser monster sej ud)

@ Retomoto Det er self. WIP-screenshots der er vist, men der er et par historiske/detaljemæssige ukorrektheder mht. flyene (Er selv veteranfly fanatiker). Har I nogle konsulenter på, så de historiske ting kommer på plads? Det er i øvrigt super fedt I har valgt en P-38 Lightning, ikke så tit man ser det!!

Thumbs up - Glæder mig til at se mere :lol:
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

User avatar
Wille
Level 1 - Speck of dust
Posts: 10
Joined: 04 Sep 2010, 00:09
Location: Copenhagen K
Contact:

Re: RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by Wille » 04 Sep 2010, 10:37

Hej Gryphon,

Jeg hedder Jesper og det er mig der laver køretøjer og fly til Heroes and Generals

Vi har alle de gamle blueprints og color schemes og jeg er klar over at der er flere ukorrektheder.
Da vi ikke har mulighed for at lave alle de forskellige iterationer som f.eks en Tiger I kampvogn gennemgik i krigens løb har vi valgt at tager de elementer vi synes bedst om.
Det giver nogle ukorrektheder og hvis det viser sig at mange har det som dig vil vi selvføldigt overveje om vi skal være mere korrekte.

Vi vælge nogle af de køretøjer og fly som man ikke så ofte ser i andre spil.
Derudover prøver vi også at lave dem meget forskellige for axis og allied så det bliver sjovt at få fat i fjendens tech.

ps: den Curtiss P-40 Warhawk der er screenshot galleriet er kun et mockup som blev brugt da vi skulle teste vores fly setup.

Jesper Wille
Reto-Moto Aps

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by vonknut » 04 Sep 2010, 14:43

Ja, gameplayet lugter lidt af WW2 online / Planetside, mens strategi delen er nyt.
-en af de senere BF versioner havde noget med definering af take-down-point som gav ekstra xp o.l., men her lyder det som mere udbygget.

Det lyder rigtigt godt, jeg er selv kæmpe fan af persistent, multiplayer, FPS, territorial conflict-spil, som der ikke er så mange af. Huxley var f.eks. oprindeligt peget i den retning, men er nu blevet en slags WOW+Tribes, hvis det da ikke bliver skrottet. Eve Online er jo også inde på de baner, når man tænker deres tidligere luftede planer om FPS nede på planeterne, styret af Guilds i det traditionelle eve gameplay og påvirkende spillets overordnede økonomi og politiske situation.
-har dog ikke hørt så meget til de planer det sidste års tid.

Dog er der visse issues med hardcore-elementerne i sådan gameplay. Hvis man laver et PVP-only game, så kan man risikere ikke at tiltrække nok brugere, til at skabe god PVP. Det var jo derfor at f.eks. WAR havde så stort fokus på PVE, til at tiltrække nok spillere til at få gang i PVP, som så viste sig at være et af spillets sjovere aspekter (når først man fik taget sig sammen til at "gå i gang").

Lidt det samme forsøger Darkfall og Mortal Online sig med, hvor Darkfall faktisk er "færdigt" og spilles, men ikke helt har fået en kæmpe following, på trods af kombinationen af casual PVE og crafting og Hardcore PVP. -mens MortalOnline allerede er floppet, inden det blev færdigt.

M.a.o. så er der helt sikkert et marked, men det er nok lidt snævrere end mainstream MMORPG markedet, da mange spillere foretrækker at spille single player RPG blandt en masse andre spiller (læs: WOW).
-jeg elsker personligt den type spil som Heroes og Generals ser ud til at blive, men man bør nok kigge rigtigt meget på Planetside, WW2 og Darkfall (m.fl.), for at sikre at man lærer af erfaringerne med disse spil.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by Pelding » 04 Sep 2010, 20:03

det lyder som et gammelt MMO som jeg aldrig fik spillet tilbage i 2002. Også WW2 hvor man kunne køre hele vejen fra fodtudse og op igennem. Nogle som spillede det og ved hvor meget det lugter af det.
"Wolfenstein - Enemy Territory" måske? (det var dog ikke et MMO)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by jonaz.dk » 04 Sep 2010, 20:28

Pelding wrote:
det lyder som et gammelt MMO som jeg aldrig fik spillet tilbage i 2002. Også WW2 hvor man kunne køre hele vejen fra fodtudse og op igennem. Nogle som spillede det og ved hvor meget det lugter af det.
"Wolfenstein - Enemy Territory" måske? (det var dog ikke et MMO)
99,9% sikker på at Egenfeldt har spillet WW2 Online. Der var megen snak om det i datiden.
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_Online
Som tilsyneladende lever endnu på respirator.

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by petervesti » 04 Sep 2010, 21:10

Enemy Territory var sgu fed tjald - og saa var det gratis ;)

Glaeder mig til at se mere af det her WW2-spil!

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by Zee » 05 Sep 2010, 07:45

Lyder ualmindeligt meget som det spil jeg altid har gået og manglet, og håbet på ville komme... Nu når det så endelig kommer er der i hvert fald rig mulighed for at blive skuffet :D

Det jeg tror bliver en af de helt store udfordringer er core-gameplayet. Jeg synes det er rigtig fedt at ens FPS-kampe er en del af en større krig, og at der er flere niveauer i spillet. Mange vil nok synes det er en fed feature og en del vil være ligeglade. Men ligemeget hvor glad man er for nytænkningen i spillet, den ekstra dybde og de nye features, så vil det IKKE være nok til at man vil blive ved med at spille spillet, hvis core gameplayet er middelmådigt.
Så selvom man har de ekstra ting med så skal selve FPS oplevelsen altså stadig konkurrere med Call of Duty 7, Battlefield Bad Company 2 og Battlefield 3. Hvis ikke den kan det, så bliver det svært at få til at køre.
Men jeg håber da på det bedste, og nu har Reto-Moto jo så den fordel at de rent faktisk har tænkt sig at lytte til gamerne/beta testerne. Har allerede meldt mig til og håber snart at få en beta-key så jeg kan spamme dem med forslag :)
Et eksempel på noget som har irriteret mig ekstremt meget de seneste år og som stortset er i alle FPS spil med en "Join random server" funktion er følgende:
1. Man trykker "Join game" (ikke et specifikt spil, men bare hvor spillet selv vælger en server).
2. Man venter på at spillet finder en server.
3. Spillet prøver at joine en server det har fundet til én.
4. Serveren viser sig at være fuld.
5. Spillet viser en besked om at serveren man prøvede at joine var fuld.
6. Spilleren er nu tvunget til at trykke "OK" og gå tilbage til punkt 1.

Det er så frustrerende at opleve noget som det der. Især hvis man så skal gentage søgningen ca. 10 gange for at komme ind på en server. Hvorfor er det lige man skal have af vide at en random server var fuld når man slet ikke selv havde valgt den, eller vidste at man var ved at joine den? Hvorfor ikke bare søge videre og prøve at joine nogle flere, indtil en ledig plads findes? Sådan noget må I gerne lade være med at lave Reto-Moto (brugervenlighed, ja tak) :)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by vonknut » 06 Sep 2010, 06:25

Zee wrote: Et eksempel på noget som har irriteret mig ekstremt meget de seneste år og som stortset er i alle FPS spil med en "Join random server" funktion er følgende:
Jeg opgav selv at spille Borderlands coop fordi deres parring suttede så meget.
-men så kan man jo bare kigge på L4D1+2 og tage ved lære af dem, det spil er virkeligt et studie i gode design-beslutninger, på rigtigt mange områder...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

christa
Level 6 - Apprentice
Posts: 62
Joined: 08 Jan 2010, 11:52
Location: Copenhagen

Re: RetoMoto ude af busken med Heroes & Generals

Unread post by christa » 06 Sep 2010, 07:57

Det lyder meget lovende, specielt hvis man er gammel FPS fanatiker!

Enemy Territory var super fed tjald, specielt ET:PRO modden... :)

Post Reply