Page 1 of 1

Game Design SIG: Design af Playdead's LIMBO - 14/10 kl. 19

Posted: 01 Oct 2010, 12:54
by Anders Højsted
(For english version, se below)

Image

Hør om udviklingen af Playdeads XBLA-hit ”Limbo” og stil spørgsmål til to af designerne.

Jeppe Carlsen & Peter Buchardt - begge game- & level-designere fra Playdead – fortæller om udviklingen af Limbo. De vil blandt andet snakke om Tools & Fast Prototyping, designprocessen fra enkelte puzzles til komplet spil & Håndtering af Save/Load-systemet ifhl til design.

Arrangementet er uformelt og der vil være mulighed for at stille spørgsmål undervejs, - det opfordres faktisk :)

Arrangementet er det første møde i IGDA.dk's Game Design SIG (:Special Interest group). Formålet med Game Design SIG'en er at fordre dialog og videndeling blandt spildesignere i Danmark. Arrangementet og deltagelse i Game Design SIG'en er gratis.

Efter arrangementet tager vi på Byens Kro og hygger os med en kold pils.

For more information, kontakt Anders Højsted – ah@igda.dk, tlf. 50 53 15 38

Tid: 14/10 – 2010 kl. 19
Sted: Kantinen på Spilhuset, Pilestræde 45, 1112 København K.
(Kort: http://findvej.dk/Pilestr%E6de45,1112)

Byens Kro
Møntergade 8
1116 København K.
(Kort: http://findvej.dk/M%F8ntergade8,1116)

--//--

Hear about the development of Playdead's XBLA-hit ”Limbo” and QA with the designers.

Game- & leveldesigners Jeppe Carlsen & Peter Buchardt will talk about the development of ”Limbo”. Topics covered will be Tools & Fast Prototyping, the designprocess from individual puzzles to a complete game and motivation & designimplications for the choice of save/load-system.

The presentation will be informal and people are encouraged to ask questions during the presentation and after.

The presentation is the first meeting in IGDA.dk's Game Design SIG (Special Interest Group)

The purpose of the Game Design SIG is to facilitate dialog and sharing of knowledge between game designers in Denmark, Participation in the event and the SIG is free.

After the event we'll go to Byens Kro for mingling, heated gamedesign-discussion and cool beer.

For further information, please contact Anders Højsted - ah@igda.dk, phone 50 53 15 38

Time: 14/10-2010 19:00
Place: Spilhuset, Pilestræde 45, 1112 Copenhagen K.
(Kort: http://findvej.dk/Pilestr%E6de45,1112)

Byens Kro
Møntergade 8
1116 København K.
(Kort: http://findvej.dk/M%F8ntergade8,1116)

Re: Game Design SIG: Design af Playdead's LIMBO - 14/10 kl. 19

Posted: 01 Oct 2010, 16:05
by sunstar
Det lyder megea cool ... 2 spørgsmål dog:

1: Hvad tid ender det :?: ( 19 til X hvor X = hvad ca :?:
2: Kræver det tilmelding, eller dukker man bare op :?:

Ps. Dejligt at se et arrangemang der for en gang skyld holdes uden for "normal" arbejds tid :geek:

Re: Game Design SIG: Design af Playdead's LIMBO - 14/10 kl. 19

Posted: 01 Oct 2010, 16:14
by NevinSound
Man dukker bare op :)

Re: Game Design SIG: Design af Playdead's LIMBO - 14/10 kl. 19

Posted: 01 Oct 2010, 16:21
by sunstar
super 8-) så er det kun spm. 1 der mangler besvaret :lol:

Re: Game Design SIG: Design af Playdead's LIMBO - 14/10 kl. 19

Posted: 01 Oct 2010, 23:34
by Anders Højsted
Jeg vil tro at oplægget tager 1-1½ time og folk begynder at gå hjem fra Byens Kro ved 23-tiden.

A.

Re: Game Design SIG: Design af Playdead's LIMBO - 14/10 kl. 19

Posted: 01 Oct 2010, 23:45
by Anders Højsted
NevinSound wrote:Man dukker bare op :)
Korrekt. Du må dog gerne melde dig til eventet på Facebook, hvis du har mulighed og lyst, så vi har en nogenlunde ide om hvor mange der kommer :)

Vi ses :)

A.