Android market begynder at rykker
Posted: 19 Oct 2010, 18:25
2 mill downloads for Angry Birds:
http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... -downloads
"Mobile game app Angry Birds has totalled over two million downloads on the Android platform in five days, according to developer Rovio.
The game, which sat at the top of the sales chart on Apple's App Store for some time, was released on the GetJar app service for Android last Friday, 15 October. Reportedly, a rush of 90,000 downloads within 'seconds' caused the GetJAr servers to crash under the strain and the app was moved to the Android Market."
Det er selvfølgeligt mindre end de 6,5 mio. eksemplarer som efter sigende er røget igennem Appstore, men stadigt rigtigt pænt på den korte tid det har været oppe. Og da Android market "kun" har ca. 100k apps, mod appstores ca. 300k apps (eller er det efterhånde flere?), så betyder det altså, at:
A) Et "hit spil" kan altså klare sig forholdsvist lige så godt på android market, som på appstore, men appstore har stadigt et forspring.
B) Android brugere er ligeså aktive som iphone brugere (nej, det kan man ikke helt sige, men pointen er at apps - to - download raten er lige så god som iappstore, så det tyder på at der ikke er den samme træghed blandt android brugere som blandt jme-telefon brugere, set ift. iphone brugere).
C) Der er et tydeligt rationale i at komme ud på både Appstore og Android Market, sålænge ekstra udviklings omkostninger er <30% eller noget i den dur.
M.a.o. så er begge markeder rimeligt spammede, men hvis man hitter, er det bedre at hitte på begge platforme...
http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... -downloads
"Mobile game app Angry Birds has totalled over two million downloads on the Android platform in five days, according to developer Rovio.
The game, which sat at the top of the sales chart on Apple's App Store for some time, was released on the GetJar app service for Android last Friday, 15 October. Reportedly, a rush of 90,000 downloads within 'seconds' caused the GetJAr servers to crash under the strain and the app was moved to the Android Market."
Det er selvfølgeligt mindre end de 6,5 mio. eksemplarer som efter sigende er røget igennem Appstore, men stadigt rigtigt pænt på den korte tid det har været oppe. Og da Android market "kun" har ca. 100k apps, mod appstores ca. 300k apps (eller er det efterhånde flere?), så betyder det altså, at:
A) Et "hit spil" kan altså klare sig forholdsvist lige så godt på android market, som på appstore, men appstore har stadigt et forspring.
B) Android brugere er ligeså aktive som iphone brugere (nej, det kan man ikke helt sige, men pointen er at apps - to - download raten er lige så god som iappstore, så det tyder på at der ikke er den samme træghed blandt android brugere som blandt jme-telefon brugere, set ift. iphone brugere).
C) Der er et tydeligt rationale i at komme ud på både Appstore og Android Market, sålænge ekstra udviklings omkostninger er <30% eller noget i den dur.
M.a.o. så er begge markeder rimeligt spammede, men hvis man hitter, er det bedre at hitte på begge platforme...