Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Dico
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 26 May 2009, 16:41

Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by Dico » 23 Nov 2010, 15:23

Hvis du er utilfreds med eller har en mening om MEDIAs støtte til interaktive værker, har du nu mulighed for at komme med dine synspunkter og være med til at præge de fremtidige støtteordninger.

Det nuværende MEDIA program løber fra 2007 til 2013 og EU Kommissionen har netop offentliggjort en spørgeskemaundersøgelse for at høre din mening om programmet og få gode råd og inputs til hvordan programmet skal se ud i fremtiden.

Spørgeskemaet findes på MEDIAs internationale hjemmeside og man kan indsende sit svar online frem til d. 30. november 2010.

Hent skemaet: http://ec.europa.eu/yourvoice/ipm/forms ... tureumedia

Man behøver ikke at have ansøgt eller modtaget støtte fra MEDIA for at deltage.

Vi håber rigtig mange af jer vil bruge 10 minutter af jeres tid på at udfylde skemaet. Det er rigtig vigtigt at så mange som muligt giver deres mening til kende. Jo flere besvarelser fra Danmark, jo større chance er der for at bidrage til og påvirke fremtidens støttesystem.

Med venlig hilsen

MEDIA Desk Danmark
Ene Katrine Rasmussen & Ditte Cohn

boab
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 112
Joined: 13 Mar 2008, 13:36

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by boab » 23 Nov 2010, 15:57

jeg brokkede mig over linket mellem FILM og Computerspil, og måtte igennem en masse ting jeg ikke ved noget om / har nogen holdning til. men alt i alt tog det 5 min, og var fin outlet for min irritation.

og jeg laver ikke engang nogle spil (lige nu)
BO

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by Anders Højsted » 23 Nov 2010, 16:57

I gør det skidegodt, men nej, det synes jeg ikke.

Film kan ikke rigtigt finde ud af at give plads (=støttemidler) til spil, så jeg synes de to ting skal adskilles.

Skæg for sig, snot for sig, - spil for sig, film for sig.

Hvad synes I andre?

A.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by simonmoeller » 23 Nov 2010, 20:13

Jeg er fuldstændig enig Anders.

De to medier har ikke meget med hinanden at gøre udover at begge i mange tilfælde foregår på en skærm. Mekanikkerne i film virker relativt svagt i spil og omvendt. At kæde de to sammen er ikke givtigt og giver ofte en svag brugeroplevelse.

Det er mit håb at der kommer en pulje hvis formål er at støtte spiltitler og koncepter som har et kommercielt, internationalt sigte. Spil har enormt exportpotentiale og jeg mener nye og eksisterende virksomheder med gode folk og gode koncepter bør støttes til at komme igang. Spiludvikling er som bekendt en vanskelig bold at løbe med uden financiering.

BarrySlisk
Level 3 - Infant
Posts: 35
Joined: 13 May 2009, 19:13

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by BarrySlisk » 23 Nov 2010, 23:26

Lad falde hvad ikke kan stå ;)

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by simonmoeller » 24 Nov 2010, 07:53

Principielt enig Mr. Slisk, men det virker bare ikke så godt i praksis når konkurrerende nationer støtter deres udviklere.

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by Gorm » 24 Nov 2010, 12:58

Nå, nogen skal jo være på tværs..
simonmoeller wrote:Principielt enig Mr. Slisk, men det virker bare ikke så godt i praksis når konkurrerende nationer støtter deres udviklere.
For det første synes jeg nok man bør rette den misforståelse at Danmark overhovedet er med i konkurrencen. At sammenligne Danmark med f.eks Canada, er som at sige at den lille købmand på hjørnet konkurrerer med Dansk Supermarked. Selv i forhold til vores nærmeste naboer, som f.eks Sverige, er vi jo nærmest ikke engang et blip på radaren.

Derudover skal man tænke på at man bliver hvad man efterspørger. Filmbranchen får rigtigt nok en god del støtte, men der har vi så også en hel industri som er vokset op omkring støtteordninger og gratis arbejdskraft, og hvor virksomhedsdriften ikke primært handler om at tjene på normal vis, men på en forståelse af hvordan alle de forskellige støtteordninger virker.
Spørgsmål: Er det virkelig den form for fremtid vi ønsker for spilindustrien?

Personligt, synes jeg det bedste som er sket for den danske spilindustri i nyere tid, er at vi har fået Computerspilzonen og at ITEK ser ud til at have accepteret den ordning. Det handler om at vi må stå sammen. Det som så ikke må ske nu, er at branchen bliver passiv, og tror at Jan og Klaus vil fikse alt for dem (selvom de gør det godt)

Idé katalog lige fra the-top-of-my-head

1. Møder hver anden måned blandt de absolute topledere i den danske spilindustri. Branchen er alt alt for lille til at man skal konkurrere mod hinanden. Istedet skal man dele tips og tricks, snakke om aktuelle udfordringer, hjælpe med kontakter, osv.

2. Hjælp uddannelsesindustrien med at få deres dygtigste studerende til udlandet. Dette er helt alvorligt ment. Jeg kender mange som er taget til udlandet og er vendt tilbage meget mere erfarne. Hvis vi gerne vil have erfarne medarbejdere, og vi ikke selv har virksomhederne til at uddanne dem, bliver vi altså nødt til at få udlandet til det. Jeg forstiller mig noget så radikalt som en pulje penge, f.eks under Computerspilzonen, målrettet til at bringe ledere og hr medarbejdere fra UK og Canada på tur til Danmark for at blive præsenteret for vores allerdygtigste studerende. Eller omvendt at vi betaler flybillet for dem til samtaler og hjælper dem med relocation i udlandet hvis det lykkedes dem at finde et arbejde.

3. Danmark er et lille land og vi vil det hele med det samme; have AAA firmaer, være innovative, masser af arbejdspladser, etc. Måske det giver mening at starte med at finde en niche, som vi kan gøre til vores? Og så vokse derfra. Det kunne f.eks være Serious Games. Vi har allerede takket være Simon Egenfeldt og andre et godt renomé på dette område, og det er måske også nemmere at overbevise om politisk da spil jo stadigvæk ikke er 100% stuerene i Danmark. Noget med letforståeligt nytte kan måske lettere sælges til politikerne (for the record, er jeg ikke personligt særligt begejstret for SG, men jeg prøver at lave en nøgtern og objektiv analyse)

Jeg har en del flere sværdslag på lager, men føler jeg hellere må stoppe her.
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by JeppeKM » 24 Nov 2010, 14:33

Gode kommentarer Gorm.


Min største anke mht MEDIA og forbindelsen der skabes imellem film og spil her, er at det er med til at holde innovationen i spil tilbage.

Der sættes en deadline som afhænger af filmens release.
Dette er med til at pege spiludviklere i retning af, 'go with what you know' - og kendte og afprøvede spilkoncepter og designs bliver produceret.
Vi lander i den kendte anke mod 'spillet til filmen' - det er metervarer der ikke rykker i en spil sammenhæng.
Dette kan måske give mening rent økonomisk, men hvis spillene skal have en reel kulturel kvalitet, bliver disse rammer nødt til at blive ændret, så spil bliver søttet som et selvstændigt medie.

Mit indtryk er, at siden kravet om film-og-spil blev indført, er det mit indtryk, at langt færre spiludviklere har søgt funding.
Er dette korrekt Ene, og er det ngoet du har tal på, som du kan dele ud af?


... spørgeskemaet er udfyldt.
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

BarrySlisk
Level 3 - Infant
Posts: 35
Joined: 13 May 2009, 19:13

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by BarrySlisk » 24 Nov 2010, 17:40

Gorm wrote:Nå, nogen skal jo være på tværs..
Dejligt.

Jeg er ikke uenig i dine betragtninger omend jeg har lidt spørgsmål/skepsis omkring følgende:

Gorm wrote: 2. Hjælp uddannelsesindustrien med at få deres dygtigste studerende til udlandet. Dette er helt alvorligt ment. Jeg kender mange som er taget til udlandet og er vendt tilbage meget mere erfarne. Hvis vi gerne vil have erfarne medarbejdere, og vi ikke selv har virksomhederne til at uddanne dem, bliver vi altså nødt til at få udlandet til det.
1.
Naturligvis vender de hjem mere erfarne. Men måske var de også blevet erfarne, havde de arbejdet i Danmark ;)

2. Hvorfor kan de ikke opnå erfaring i de danske virksomheder hvor de jo i sidste ende tænkes at skulle arbejde?

3. Hvis tanken er at de i udlandet skal lære en masse avancerede/anderledes ting, som ikke bruges herhjemme, hvorfor skal det så overhovedet læres? Jeg ved godt at det er lidt kætterisk ikke at gå 100% ind for mere uddannelse (jeg synes f.eks at pædagoger er latterligt overuddannede, men det er en anden snak). Jeg gætter på at din tanke er at når de kommer hjem så vil de påvirke de danske forstokkede virksomheder, men jeg har lidt svært ved at kunne forestille mig det, sådan mere konkret.
En ting jeg dog kunne forestille mig var hvis et par af disse udenlands-erfarne mennesker gik sammen og startede et firma og dermed fik en kerne af folk som var hypererfarne og pga. deres erfaring på store projekter satsede lidt større end casual games osv.

IO stifterne havde de været i udlandet, nogen der ved det? Unity folkene?

4 [tilføjet]. Hvad hvis de ikke vender hjem igen?
Gorm wrote:Jeg har en del flere sværdslag på lager, men føler jeg hellere må stoppe her.
Kætteriske tanker glider bedst ned i små doser :)
Last edited by BarrySlisk on 24 Nov 2010, 17:56, edited 1 time in total.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by simonmoeller » 24 Nov 2010, 17:53

Gorm wrote:Nå, nogen skal jo være på tværs..
simonmoeller wrote:Principielt enig Mr. Slisk, men det virker bare ikke så godt i praksis når konkurrerende nationer støtter deres udviklere.
For det første synes jeg nok man bør rette den misforståelse at Danmark overhovedet er med i konkurrencen. At sammenligne Danmark med f.eks Canada, er som at sige at den lille købmand på hjørnet konkurrerer med Dansk Supermarked. Selv i forhold til vores nærmeste naboer, som f.eks Sverige, er vi jo nærmest ikke engang et blip på radaren.

Derudover skal man tænke på at man bliver hvad man efterspørger. Filmbranchen får rigtigt nok en god del støtte, men der har vi så også en hel industri som er vokset op omkring støtteordninger og gratis arbejdskraft, og hvor virksomhedsdriften ikke primært handler om at tjene på normal vis, men på en forståelse af hvordan alle de forskellige støtteordninger virker.
Spørgsmål: Er det virkelig den form for fremtid vi ønsker for spilindustrien?

Personligt, synes jeg det bedste som er sket for den danske spilindustri i nyere tid, er at vi har fået Computerspilzonen og at ITEK ser ud til at have accepteret den ordning. Det handler om at vi må stå sammen. Det som så ikke må ske nu, er at branchen bliver passiv, og tror at Jan og Klaus vil fikse alt for dem (selvom de gør det godt)

Idé katalog lige fra the-top-of-my-head

1. Møder hver anden måned blandt de absolute topledere i den danske spilindustri. Branchen er alt alt for lille til at man skal konkurrere mod hinanden. Istedet skal man dele tips og tricks, snakke om aktuelle udfordringer, hjælpe med kontakter, osv.

2. Hjælp uddannelsesindustrien med at få deres dygtigste studerende til udlandet. Dette er helt alvorligt ment. Jeg kender mange som er taget til udlandet og er vendt tilbage meget mere erfarne. Hvis vi gerne vil have erfarne medarbejdere, og vi ikke selv har virksomhederne til at uddanne dem, bliver vi altså nødt til at få udlandet til det. Jeg forstiller mig noget så radikalt som en pulje penge, f.eks under Computerspilzonen, målrettet til at bringe ledere og hr medarbejdere fra UK og Canada på tur til Danmark for at blive præsenteret for vores allerdygtigste studerende. Eller omvendt at vi betaler flybillet for dem til samtaler og hjælper dem med relocation i udlandet hvis det lykkedes dem at finde et arbejde.

3. Danmark er et lille land og vi vil det hele med det samme; have AAA firmaer, være innovative, masser af arbejdspladser, etc. Måske det giver mening at starte med at finde en niche, som vi kan gøre til vores? Og så vokse derfra. Det kunne f.eks være Serious Games. Vi har allerede takket være Simon Egenfeldt og andre et godt renomé på dette område, og det er måske også nemmere at overbevise om politisk da spil jo stadigvæk ikke er 100% stuerene i Danmark. Noget med letforståeligt nytte kan måske lettere sælges til politikerne (for the record, er jeg ikke personligt særligt begejstret for SG, men jeg prøver at lave en nøgtern og objektiv analyse)

Jeg har en del flere sværdslag på lager, men føler jeg hellere må stoppe her.
Når spil A fra Danmark står ved siden af spil B fra Canada eller Frankrig eller Sverige på den samme hylde, så er vi så afgjort i konkurrence.

BarrySlisk
Level 3 - Infant
Posts: 35
Joined: 13 May 2009, 19:13

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by BarrySlisk » 24 Nov 2010, 18:00

Nogen der ved på hvilken måde støtten gives i Canada? Jeg tænker jo at støtte har en tendens til at gøre folk sløve og u-innovative bla. fordi at der ofte følger nogle tåbelige krav med.

F.eks: Det skal være noget med skandinavisk kultur...hmmm og man skal også kunne lære noget...hm...og så skal det helst ikke være voldeligt :) Ok, det kunne man måske nok kalde anderledes og dermed innovativt, men you get my point I hope...

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by Anders Højsted » 24 Nov 2010, 18:19

simonmoeller wrote: Når spil A fra Danmark står ved siden af spil B fra Canada eller Frankrig eller Sverige på den samme hylde, så er vi så afgjort i konkurrence.
Ja, vi klarer os bare af h... til.

Jeg rendte ind i Chris Mottes (x-Deadline CEO) for nyligt og havde en lynsnak med ham om den danske spilbranche.

Hans opfattelse er at vi er for dyre til at lave spil. Deadline havde forsøgt at rette op på det ved at være mere effektive. Men det var ikke nok.

Så spørgsmålet er: Er vi gode nok til at lave spil? (Og hermed mener ikke teknisk; skaber vi gode nok oplevelser for spillerne? laver vi sjove spil?)

Er det sjovt?

A.

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by Gorm » 24 Nov 2010, 20:15

simonmoeller wrote: Når spil A fra Danmark står ved siden af spil B fra Canada eller Frankrig eller Sverige på den samme hylde, så er vi så afgjort i konkurrence.
Ja, man kan også købe mælk nede hos den lokale købmand og mælk i Føtex. Tror du ledelsen i Føtex er særligt bekymret om der indimellem går nogle kunder til den lille købmand? I don't think so! Pointen er at bare fordi der er en enkelt virksomhed eller to som Kiloo, som klarer skærene, så er Danmark som spiludviklingsland i konkurrence med Canada, på samme måde som vi er i konkurrence med Somalia om landbrugsprodukter.

Dermed ikke sagt at vi ikke har chance for at løfte os op, det håber jeg da vi har. Vi skal bare indse vores udgangspunkt, og indse hvor super radikale vi skal være for virkelig at komme med i konkurrencen. Hvis vi stirrer os blinde på nogle få støttekroner, som vi jo alle godt ved med dansk tradition altid bliver smurt tyndt ud, tror jeg vi stadig står og hyler i flok om 10 år på samme måde som nu. Vi er et land med mange små bobbler, og ikke særligt mange store. Det er det vi skal have ændret, og det sker måske også ved at kigge indad istedet for altid at skyde skylden på politikerne :)
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by simonmoeller » 24 Nov 2010, 21:42

Jeg tror bestemt en del af problemet er at der har været alt for meget fokus på at spil skal være for børn, og at de skal være ikke-voldelige etc. Det giver ikke særligt gode vilkår for at lave fede oplevelser for brugerne.

Et andet af problemerne er indstillingen. Der er simpelthen for mange der gerne vil og for få der vil.

Men fakta er at støtten de senere år har skabt virksomheder som ville have store problemer uden.

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by Gorm » 24 Nov 2010, 23:27

simonmoeller wrote:fakta er at støtten de senere år har skabt virksomheder som ville have store problemer uden.
Enig! Noget godt gør ordningerne. Problemet er snarere at vi risikerer at få en industri som lever af støtteordningerne (ligesom indenfor film)
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by simonmoeller » 25 Nov 2010, 07:53

Gorm wrote:
simonmoeller wrote:fakta er at støtten de senere år har skabt virksomheder som ville have store problemer uden.
Enig! Noget godt gør ordningerne. Problemet er snarere at vi risikerer at få en industri som lever af støtteordningerne (ligesom indenfor film)
Ja, det synes jeg er et slemt skrækscenarie. Det værste er, efter min mening, at filmproduktionen i Danmark ikke giver samfundet nogen nævneværdig eksport. Jeg er dog ikke så bange for det at vi skal gå på "støtten", læne os tilbage og høste frugterne af at lave ansøgninger.

Pilestræde-huset ville formentlig have haft sværere ved at opstå uden støtte fra NDS, Nordic Game. Det er relevant at se på hvilke ringe i vandet der opstår på baggrund af støtten. Jeg er kraftig modstander af at beskylde politikerne for manglende succes. Det er et svaghedstegn.

Det også et svaghedstegn på Christiansborg at man ignorerer hvor eksportmulighederne ligger, specielt taget i betragtning hvilken utrolig vanskelig situation Danmark befinder sig i på dette tidspunkt. Spil er simpelthen nødt til at eksportere for at have chance for nogen som helst form for berettigelse.

Eksport giver værdi til samfundet. Eksport bør støttes.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by Marqus » 25 Nov 2010, 08:32

Det er en meget interessant diskussion I har gang i her.........specielt det der med at vi burde stå sammen, fordi Danmark ganske enkelt er for lille et land til at konkurrerer indbyrdes i, hvis vi samtidig skal kunne konkurrerer med alle de større lande osv. Og 'hvis vi skal konkurrerer, er jeg helt enig i at vi må finde en niche, hvor vi er de stærkeste og dygtigste. Naturligvis ville jeg personligt straks pege med min største finger på Serious Games i 'den sammenhæng. Og allerede 'der ville vandene sikkert skilles. Men jeg mener samtidig at rene underholdningsspil skal havde en fremtid i Danmark, og hvis man kunne skabe grobund for dem ved at tjene penge på en niche inden for Serious Games, ville det være en god ting.

Synger: bli' ve', bli' ve'......bli' ve' at samles i ring.....bli' ve' med 'det......der tænder lys rundt omkring....det er ulvetid....og de skruer varmen ned......så vi ik' ka' følge med......uh hvor koldt det er blevet....trallalala.

rune
Level 3 - Infant
Posts: 38
Joined: 18 May 2009, 12:46

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by rune » 25 Nov 2010, 12:39

Jeg synes, naturligvis eksport er fedt (Press Play henter over 75% af vore omsætning i 2010 udenfor DK). Jeg synes naturligvis også, vi skal have konkurrencedygtige virksomheder, som også kan lave produkter uden EU Media/ NGP/ Filmforligsstøtte (Press Play kunne godt tænke sig at prøve det i hvert fald :-))

Men jeg synes, at jeres eksport- og ”vi vil ikke være på støtten” snak afsporer denne diskussion, og gør det hver gang. Faktum er, at EU Media, Nordic Game Programme, den gamle NDS ordning og en ny støtteordning der udmøntes fra 2011, jf. det seneste filmforlig, alle er støtteordninger, der støtter europæisk henholdsvis nordisk og dansk kultur. Og det er også det spørgsmål, som denne tråd lagde ud med at handle om, så lad os diskutere det. Er det meningsfuldt for EU Media forsat at støtte europæisk kultur - også i computerspil?

For mit eget vedkommende, og jeg ønsker som sagt ikke (kun) at være på støtten, synes jeg det er både rigtigt og fornuftigt at støtte kulturprodukter. Jeg mener, at vi i en verden hvor børn og unge - og i stigende grad voksne - bruger en stadig større del af deres tid på computerspil har en stærk samfundsmæssig interesse i, at der findes et udbud af produkter, som er udviklet i vores eget samfund og dermed tager udgangspunkt i vores kulturelle traditioner og værdier (på en ikke DF-agtig måde). Jeg tror på at kulturel identitet også findes i så udpræget kommercielle produkter som computerspil. Jeg mener at Hitman, og Mini Ninjas er dansk kultur, ligesom Pocket Creatures, Limbo, Max & the Magic Marker og B.U.T.T.O.N. er det. Men netop fordi vores verden er så kommerciel, som den er, har vi selv nogle gange svært ved at se det – for vi er ikke vænnet til det. Men filmfolk ville aldrig tvivle på at Lars von Tries film, som er engelsksprogede og foregår i USA, er dansk, nordisk og europæisk kultur.

Altså; skal EU Media fortsat støtte spil, ligestillet med andre kulturelle produkter? JA! Det skal de, for det er vigtigt, at der findes europæiske computerspil i en globaliseret verden, hvor det ikke skorter på asiatiske og amerikanske alternativer. Det er vigtigt, at der er nogen i verden, der laver Kane & Lynch (dets gameplay problemer ufortalt) så vi kan vælge at spille andre shooters end Black Ops. Og, netop fordi det er kulturstøtte, er det vigtigt, at EU Media (og andre kulturstøtteordninger) giver udviklerne så stor frihed som muligt, så lover vi til gengæld, at spillene bliver bedre.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by Marqus » 25 Nov 2010, 21:39

rune wrote:Altså; skal EU Media fortsat støtte spil, ligestillet med andre kulturelle produkter? JA! Det skal de....
Nu sidder jeg så her på bagerste række med fingeren oppe og spørger med frygtsom stemme: må man godt svare nej? :( :lol:

madswibroe
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 17 Apr 2009, 14:57

Re: Skal MEDIA støtte spil i fremtiden?

Unread post by madswibroe » 25 Nov 2010, 22:19

What Rune said.

Post Reply