Nordic Game 2008 tråden

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Nordic Game 2008 tråden

Unread post by jonaz.dk » 13 May 2008, 14:09

lige for at høre.. hvem dukker op?

og hvad skal i se?

User avatar
Razu
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 15 Mar 2008, 14:14
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by Razu » 13 May 2008, 14:30

Jeg dukker op! :P

Og jeg skal se det meste der har med gamedesign at gøre - plus lave en bunke videoer som i kan se på min blog i starten af næste uge 8-)

Jeg kan ikke helt afsløre med hvem endnu - men det skal nok blive godt ;)

Skal vi også lave en lille video om Spiludvikling.Dk? :lol:
Mvh,
Rasmus Boserup

Elurahu
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 12 Mar 2008, 12:49

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by Elurahu » 13 May 2008, 21:22

Vi kommer da en 6 stykker fra Digital Out A/S
Jesper Børlum
Game Programmer
Digital Out A/S

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by jonaz.dk » 13 May 2008, 22:52

@Razu
super!.. skide godt med videodækning.
mjooo.. vi må se om jeg er frisk på at stille op til den slags.
jeg har overlevet ligende hændelser med nød og næppe ;)

@Elahuru
Det var vidst også noget med at i tager Asteroid Cowboys (Xbox live arcade titelen) med under armen?
ser jeg frem til. 8-)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by vonknut » 15 May 2008, 18:00

Så er dagene vel overståede, til alle dem jeg snakkede med (både i ædru og i fuld tilstand)
-tak for en hyggelig konference.

Hvad er folks indtryk / holdninger til arrangementet?
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Elurahu
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 12 Mar 2008, 12:49

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by Elurahu » 15 May 2008, 23:02

Uhh der er ikke noget som kold mad og let øl.

Nej det var sq et godt show synes jeg - Vi hyggede os ihvertfald og fik snakket med en masse folk.
Jesper Børlum
Game Programmer
Digital Out A/S

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by Lau Korsgaard » 16 May 2008, 12:47

Festen var helt klart højdepunktet - det er sgu den jeg følte jeg fik mest ud af.

Talerne gennerelt var lidt af et lavpunkt for mig. Alt for mange roundtables og fok der bare ville promovere deres spil, alt for lidt folk der virkelig havde noget på hjertet.

-stories about stories var dog rigtig inspirerende.

/Lau

OlyStein
Level 2 - Grain of sand
Posts: 25
Joined: 17 May 2008, 11:20
Location: Copenhagen

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by OlyStein » 17 May 2008, 11:37

Jeg var bestemt ikke imponeret. Messen burde handle om spiludvikling, men der var så godt som intet fagsnak. I stedet var der en masse overfladisk promotion, forsinkelser og dårligt styrede paneldiskussioner mellem fagfolk, der ikke var vidste, hvad de skulle snakke om - eller også var de alle enige, så der kom ingen debat ud af det.

De fleste sessions om spil var meget dårligt forberedt af udviklerhusene, der talte ned til målgruppen og lød, som om de forklarede om spiludvikling til Komputer For Alles læsning. Øv. Jeg savnede flere udviklere, der turde gå mere i dybden omkring selve udviklingsprocessen, og så måske et par kreative workshops.

Det var paradoksalt, at den sidste paneldebat (om nordiske spils styrker og svagheder) roste vores udvikleres evne til at dele viden og udveksle erfaringer - messen i Malmø beviste det stik modsatte.

User avatar
Razu
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 15 Mar 2008, 14:14
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by Razu » 17 May 2008, 13:16

Personligt synes jeg at det bedste ved konferencen var de folk man mødte og talte med til middagen og festen.....

Sidste år var jeg virkeligt imponeret over de mange og dybe talks om alle mulige interessante emner. I år synes jeg tilgengæld at de få talks der ikke var round-tables var forholdsvist lav kvalitet? Jeg var selvfølgeligt ikke til alle talks og kan derfor ikke udtale mig om andet end de ting jeg deltog i.

Panel debatterne var som OlyStein skriver rimeligt triste. Hvis man skal lave den slags bør man da sørge for at folk er meget passioneret om det de skal tale om - OG man bør tjekke at folk er uenige inden man sætter dem sammen. Folk der sidder og giver hinanden ret, eller ikke tør sige hinanden i mod er bare dybt uinteressante at se på.

Jeg gik ikke til den sidste session - simpelthen fordi at jeg ikke kunne klare flere debatter hvor folk gav hinanden ret og fortalte hinanden hvor gode de selv er..... sidste år var der enormt meget rygklapperi til lige præcist den debat, så det gad jeg ikke igen i år.

Men...de folk jeg fik talt med, og de folk jeg fik interviewet var cool som få - så jeg vil stadig mene at det har været en god tur :)
Mvh,
Rasmus Boserup

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by vonknut » 17 May 2008, 14:12

Jeg er rimeligt enig i det ovenstående, specielt rundbors-snakkene var ofte lidt sløje
-det var som om at der ikke rigtigt var blevet foreberedt noget, og så satte folk sig bare ned og hyggesnakkede.

Generelt var det ofte "så gjorde vi det, så gjorde vi det", hvor der manglede lidt abstraktion - kan man sige noget generelt/det store overblik/anbefalinger.

Måske har tanken været lidt "build it and they will come", hvor en mere fokuseret booking og krav til oplæg måske ville have givet et bedre indhold.
-men den strategi tager selvfølgeligt også markant længere tid...

edit: men pauserne var rigtigt gode, fik meget ud af at snakke med folk fra branchen.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by Chrono » 17 May 2008, 19:12

Jeg synes alle keynotes var gode, og meget bedre end sidste år. Maden var også blevet lidt bedre - ingen dårlige fiskeretter i år. Resten var dog rigtigt nok ikke helt godt. Jeg fik dog taget en note eller to til hver session, så lidt fik jeg da ud af det... men kvaliteten skal helt klart hæves næste år hvis det skal blive ved at være turen værd.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Nordic Game 2008 tråden

Unread post by Zacker » 18 May 2008, 21:54

Jeg vil da også lige give mit besyv med af Nordic Game 2008, som jeg overordnet betragter som en yderst blandet oplevelse. Grundet dette vil jeg her dele min erfaringer op i klart afgrænsede afsnit relateret kronologisk til programmet.

Transport til Malmö Messan foregik ganske let, det er jo slet ikke så langt igen til Sveriges land! Første punkt efter ankomst var morgenmaden, som hverken var specielt spændende eller varieret, men man blev dog mæt.

Building Fun: Ok spændende, specielt grundet en god taler. De 3 andre talere sad uden at sige noget det meste af tiden, og når de gjorde var det så heller ikke specielt interessant. Generelt var niveauet en smule lavt, men der var dog guldkorn ind imellem.

World in Conflict: Foredrag i 2 dele, først omkring historiefortælling og dernest omkring grafik. Begge dele var jævnt interessante uden dog på at indeholde nogen former for eye-openers.

Age of Conan: Dette var i høj grad en salgstale og bestod primært af selvpromovering. Der blev forsøgt at drage nogle generelle anbefalinger, men dem kunne en hver idiot havde regnet ud på forhånd (Man skal bruge mange servere til at køre et MMO? No shit!) Alt i alt dog alligevel et ok foredrag, da foredragsholderen var yderst engageret, hvilket var lækkert at høre på.

Production & Scrum: Denne havde jeg personligt set frem til, da jeg er stor tilhænger af agile udviklingsprocesser så som Scrum. Det viste sig dog at være den mest røvkedelige roundtable samtale ever! De tre paneldeltagere var alle meget enige, og ingen af dem havde noget som helst interessant at fortælle. Panelets moderator gjorde heller ikke noget for at gøre det interessant. Jeg endte med at sove gennem den sidste halvdel...

Stories about Stories: Superfedt! Helt klart Nordic Game 2008's højdepunkt. Ste Curran er en fantastisk foredragsholder, og alle gæstetalerne var også ganske interessante.

Underholdning efter maden Et par nørder der tror, det er sjovt at sige og sige pik og fuck? Ikke just min definition på god humor. Det her radioshow under/efter middagen var noget af et indholsmæssigt lavmål. Jeg havde planlagt at blive til festen, men de her folk var simpelthen for kedelige at høre på, så der smuttede jeg.


Torsdag morgen formåede jeg at komme til skade på vej ind i Malmö Messan og gik derfor glip af formiddagsprogrammet. Min storetå negl kom i kamp med en dør. Døren vandt. Sådan en negl flækket på tværs gør vanvittigt ondt, så jeg måtte en tur på skadestuen. Den times ventetid inden, at jeg fik noget smertestillende, den var ret ulidelig...Der var dog nogle søde svenske sygeplejesker:)

Disruptive Design: Var dårligt planlagt af moderatoren, og der var ikke rigtigt den store sammenhæng paneldeltagernes fortællinger. Kunne have været interessant med game directoren bag ICO og SOTC, men der var ikke rigtigt noget interessant at hente der(Født i 1978 og opvokset i random japansk by? Couldn't care less).

Northern Lights: Mere eller mindre intetsigende rygklapperi. Smuttede halvejs igennem for at se Thomas Howalt og Co.'s foredrag Surfing The Industry, som egentligt var for folk udenfor spilindustrien, men alligevel var mere interessant end Northern Lights...

Post Reply