S-politikere fik rejser af computerspillere

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by jonaz.dk » 08 Dec 2010, 08:35

Tre socialdemokrater i Folketinget har fået rejser til Asien betalt af en dansk forening for computerspillere. Rejserne gik blandt andet til verdensmesterskaberne i computerspil i Kina, og en gik til Korea. Socialdemokraterne skulle på intet tidspunkt have pungen op af lommen.
http://gonews.dk.msn.com/politik/artike ... =155447500

Lidt juleguf courtesy of Freedomwriter

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by BubbleWrapBoy » 08 Dec 2010, 11:13

Tja, det er jo den slags lobbisme der skal til for at komme til en slags Canada aftale. Ikke at jeg billigere det. Det er jo kapitalisme så det basker. Den der har råd til at smøre politkkerne mest får sine vådeste drømme opfyldt (læs: Mærsk o.l).
Og som en fodnote, forstår jeg så ikke hvorfor de ikke lobbier regeringspartier???? Ved de ikke at S som regel forlader finaslovsforhandlingerne??? Måske de skulle ha' en ny lobbiest....

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by sunstar » 08 Dec 2010, 11:17

Set positivt: Det giver god focus på Computerspil og de gavnlige effekter ... (Hmm .. måske man skulle åbne en tråd og diskutere de gavnlige effekter ved computerspil ? ) 8-)

Set med de røde :evil: øjne: Kunne de der politikere dog, for *bib* da også, ikke begynde at intressere sig lidt for nogle af de miliard brancher (spil) som findes, uden at de skal betales for at tage det op :x
Det er bare så typisk at udtalelser i stil med "Jeg vil arbejde for..." og "Jeg mener regeringen bør ..." de kommer efter andre har betalt rejser og gaver til politikerene ....
(Og så siger man at vi ikke har koruption i Danmark ... *Lyd: thi * :!: )

Lobby arbejde er desvære vejen frem i dag .... :x ... Det stinker :!:

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by Pelle K » 08 Dec 2010, 12:00

Og som en fodnote, forstår jeg så ikke hvorfor de ikke lobbier regeringspartier???? Ved de ikke at S som regel forlader finaslovsforhandlingerne???
Det må være et langsigtet sats, hvor de håber S kommer til at vinde valget :)

Og det er umiddelbart det eneste parti på "venstre" fløjen, som er borgerligt nok til at lade sig lokke, og de radikale er ikke indflydelsesrige nok til at retfærdiggøre udgiften :)

Gad vide hvor Anders Samuelsen står ifht. spiludvikling ? Nogen bud ?

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by vonknut » 08 Dec 2010, 20:19

Pelle K wrote: Gad vide hvor Anders Samuelsen står ifht. spiludvikling ? Nogen bud ?
Han er liberal, han går vel ikke ind for statsstøtte til nogen virksomhed.
-hvis han fik sin vilje, ville han nok cutte alt det, for så at bruge pengene på at sænke selskabs skatten...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by BubbleWrapBoy » 09 Dec 2010, 09:43

Gad vide hvor Anders Samuelsen står ifht. spiludvikling ? Nogen bud ?
Her er endelig en mulighed for at lege 'The Mentalist'. Ser man på den wiki der om ham og går ud fra det:

http://da.wikipedia.org/wiki/Anders_Samuelsen

Så ville jeg sige han var det man kaldte en 'stæber' i gamle dage. Hans uddannelse går som perler på en snor op til cand.scient.pol, som virkelig er en hård uddannelse. Gift som 25 årig i '92.
Det får mig til at tro, at han aldrig har spillet spil, programeret eller lavet grafik. Han har sikkert aldrig ejet en Commodore 64 eller derover og da han fik sin første PC var det kun pga Office-pakken. Det nærmeste han kommer et spil er solitare, indtil hans børn er gamle nok til at spille Pixiline og Bamse og kylling.
Jeg ville tro hans holdning er, at spil kun er for børn og kun noget man arbejder med som teenager, indtil man finder 'et rigtig job'.

Derfor er min konklusion, at ham får man intet ud af at lobbie.... :)

Andre bud? 8-)

Tops
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 22 Aug 2010, 17:32

Re: S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by Tops » 09 Dec 2010, 11:08

BubbleWrapBoy wrote:
Gad vide hvor Anders Samuelsen står ifht. spiludvikling ? Nogen bud ?
Her er endelig en mulighed for at lege 'The Mentalist'. Ser man på den wiki der om ham og går ud fra det:

http://da.wikipedia.org/wiki/Anders_Samuelsen

Så ville jeg sige han var det man kaldte en 'stæber' i gamle dage. Hans uddannelse går som perler på en snor op til cand.scient.pol, som virkelig er en hård uddannelse. Gift som 25 årig i '92.
Det får mig til at tro, at han aldrig har spillet spil, programeret eller lavet grafik. Han har sikkert aldrig ejet en Commodore 64 eller derover og da han fik sin første PC var det kun pga Office-pakken. Det nærmeste han kommer et spil er solitare, indtil hans børn er gamle nok til at spille Pixiline og Bamse og kylling.
Jeg ville tro hans holdning er, at spil kun er for børn og kun noget man arbejder med som teenager, indtil man finder 'et rigtig job'.

Derfor er min konklusion, at ham får man intet ud af at lobbie.... :)

Andre bud? 8-)
Ud fra den tese, skal vi så også konkludere, at han ryger hash eftersom han er for fri hash? ;) Samuelsen og LA er rimelig progressive og er nogle af fortalerne for afskafningen af iværksætterskat og generelt gøre betingelserne for virksomheder gode, så mon ikke han er til at få i tale på dette område :)

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by Pelle K » 09 Dec 2010, 12:01

Jeg forestiller mig også, at Samuelsen og co. ikke vil give så meget, men at de hellere vil lade være med at tage så meget fra os, og det er jo dobbelt så godt (Så kan vi spare på bureaukratiet til uddeling af penge) :)

BarrySlisk
Level 3 - Infant
Posts: 35
Joined: 13 May 2009, 19:13

Re: S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by BarrySlisk » 09 Dec 2010, 15:45

BubbleWrapBoy wrote:Det er jo kapitalisme så det basker.
Kapitalisme er fri (frivillig) udveksling af varer og tjenesteydelser. At få politikere til ved magt at tage penge fra person A for at give dem til person B, har intet med kapitalisme at gøre.
Det bliver ikke automatisk kapitalisme fordi at abstraktionen penge er involveret.

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by BubbleWrapBoy » 09 Dec 2010, 18:01

BarrySlisk wrote:
BubbleWrapBoy wrote:Det er jo kapitalisme så det basker.
Kapitalisme er fri (frivillig) udveksling af varer og tjenesteydelser. At få politikere til ved magt at tage penge fra person A for at give dem til person B, har intet med kapitalisme at gøre.
Det bliver ikke automatisk kapitalisme fordi at abstraktionen penge er involveret.
Du "får" jo ikke politikkere til bare at gøre noget. De bliver betalt med 'tjenesteydelse', som f.eks tur til Asien, for derefter at tilbagebetale med deres stemme på netop det område.
Tror du osse det er en tilfældighed, at den tidligere sundheds minister nu er ansat i privathospital sektoren efter mega overbetaling til privathospitalerne?

Noget for noget...Selvfølgelig er det kapitalisme.

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: S-politikere fik rejser af computerspillere

Unread post by petervesti » 09 Dec 2010, 18:50

Note to self: ignorer det, naar folk misbruger ord og begreber, som de tydeligvis ikke helt forstaar.

Post Reply