Nordic Game 2008 i billeder
Posted: 20 May 2008, 01:07
Lidt billeder, video og kommentarer fra Nordic Game 2008.
Sådan en lidt blandet oplevelse overall. Med generel mangel på de mere fagspecifikke talks.
Networkingen var som altid fantastisk.
Darth Vader med tilhørende strom trooper homies eskorterer de tilfangetagne udviklere fra Travelers Tales op på scene til første speak.

Jonathan Smith (TV) kørte showet. Bipersonerne til højre fik ikke bidraget med det store. Ok speak om forholdende hos TT. Ret interessant at de ikke holder formelle møder. Alt den slags forgår ustruktureret og spontant på kontoret når fok samler sig om et eller andet.

Layout af alle deres LEGO elementer i spillene.

De demoede lidt fra det nye Indy spil.
Fanboy fotosession.

En norsk minister. Som blandt andet kom ind på at Norge ville bruge 1% af de norske budget henne omkring 2014 på at støtte spilbranchen i Norge. Hvilket jo sikkert er en MEGET pæn sjat. Flyt til Norge!

Introduktion af NDS (New Danish Screen) med Thomas Howalt og Jakob Høgel. Og flere penge fra dem.


Støtte til Space Time Foam med Chace Ace Off-World League. (fangede ikke lige hvor mange knaster de fik).

60.000 til Crimeville fra Brinck-Lund Media.

75.000 til Digital Out's Smash Cafe. heeeey drenge.. hvad går det ud på?

Ninja entré på scenen fra Digital Out.

700.000 til Tonic Games. Og Befri Mosika (sorry hvis jeg har tolket fonten forkert)

600.000 til 3 Lives Left med The Ark.

750.000 til Limbo!

425.563 til Press Play og Max and the Magic Marker.




De glade "Free money" modtagere på scenen.

Media desk fortalte om deres støttemuligheder. De har desuden et buget på 755 Millioner Euro. Med det var dog kun en uanseelig brøkdel der går til spilbrachen så vidt jeg fangede. Det virkede desuden som en noget omstændig affære at søge penge gennem media desk med mange krav.

Efter pengestrømmen hoppede jeg på Launching Age of Conan. Informationsrig og hurtigtsnakkede (lettere stresset) community manager der gjorde et udemærket arbejde i sin præsentation.

Stories about stories. Overall et meget hyggeligt/inspirationelt break. Med små fortællinger, musik og fællessang.
Jonathan Smith trykkede den af.

Ste som bandt de små historier sammen.

Salen.

Fortællerne i panelet efter de leverede historier.

Jacob Buck fra Guppyworks med en lille øllebamse i hånden.

Kim Zoll fra Guppyworks i jævnt kækt humør.
Christian Rex til venstre. Har intet med spilbranchen at gøre. udover at han er gamer og har sin egen kreative virksomhed. Men det var det tætteste på hvad hjemmestyret i Grønland kunne sende afsted for at få et indblik i spilbranchen.

Elsa Søby fra Guppyworks lurede med i planen. Efter hun havdet bundet alle øllene på bordet eller noget.

Så blev det award tid. Mener ikke der var nogle danske spil der fik awards. Massive vandt igen igen igen en pris for bedste spil med World in Conflict. Martin Walfisz tvang derefter salen til at lave den obligatoriske "Go Massive!" dans.
Det skal også lige næves at der var et eller andet tåbeligt gamer radio show der broadcastede live fra middagen. Deres største bedrift var at sige "cock" tre gange i træk. Der kunne man godt efterlyse noget underholdning der var lidt skarpere til en anden gang.

Lidt video fra scene.
Og et enkelt skud ud over the crowd. (ikke at jeg personligt har rørt en finger på World in Conflict. og ikke den eneste på scenen af dem)
men jeg skulle da lige med og lure alligevel.

mmmmmmmm.... Sabine... Årsagen til at jeg var max bustet om torsdagen. (uden at man behøver at overfortolke)
Og det eneste interessante billede jeg har fra den efterfølgende fest på Hipp.

Torsdag lagde ud med Harmonix deres historie og selvfølgelig Rock Band. Jeg fandt aldrig ud hvem hende svesken var på scenen.... hende fik jeg aldrig snakket med.. help me out guys!!

Harmonix fjoller rundt. Der findes forresten en overflod af "virkelige" bands i firmaet.

Så blev det Meet the Masses - Making Social Games for Casual Players. Dallas Snell (TH) var klart lyspunktet. Super cool fætter. Harmonix manden snakkede igen om Rock band. Og deres i denne sammen fuldstændigt irrelevante iPod spil. Overall ikke det mest vellykkede panel.
Jeg nåede forresten at opleve Harmonix relaterede speaks tre gange. Så det var tæt på en overdosis.

Jesper med lumsk udtryk. Han ved på det tidspunkt ikke at jeg finder på at give ham en hovedbundsmassage senere.
Lidt mystisk jeg fandt på det egenligt. :o

Panelt efter præsentationerne i Disruptive Design. Der var desværre ikke rigtigt noget at komme efter. Selv med Mr. ICO og Shadow of the Colossus i panelet, Fumito Ueda (TH).
Japserne ser også Another World som en af deres store inspirationskilder. Som undertegnede.
Sproget er selvfølgelig en stor hæmning i deres speaks. Og der var da også tolk på.
Men som altid får jeg fornemmelsen af at deres (formodenligt betalte rejse og ophold) aldrig er pengene værd i fagligt udbytte på de Nordic Game konferencer jeg har været til.

Dave Mariner with Hot Coffee t-shirt.

Nogle af Limbo gutterne.

Heine og Jesper fra Digital Out. Jeg fik forresten prøvet deres Asteroid Cowboys. Som er et ganske fornøjelig multiplayer spil. (måske fordi jeg bla. gav Christian som udvikler hos dem klø i det). Glemte at tage billeder af spillet.

Daniel fra Massive, concept artist. (nyeste buddy)

IOI folk hænger ud og gumler mad i sig (Zacker).

Nicholas (TV) og David (TH) fra Unity Technologies. Henriette i midten.

hmmm.. "Creative Tools - just add creativity... hmmm..

Gorm fra 3 lives left (TH). Jacob Riis, Nordic Game pressemand (TV).

Ubisoft standen som i dagens anledning er blevet indtaget af gøglerskolen.

Hr. Buck fremviser deres kommende girly MMO, Guppylife. Hans-Henrik fra Titonic (TH i baggrunden)

Qualisys. Et svensk motion capture foretagende.

Enlighten. realtime radiosity løsning til spil fra Geomerics.

Et skud fra udstillerområdet.

Sådan en lidt blandet oplevelse overall. Med generel mangel på de mere fagspecifikke talks.
Networkingen var som altid fantastisk.
Darth Vader med tilhørende strom trooper homies eskorterer de tilfangetagne udviklere fra Travelers Tales op på scene til første speak.
Jonathan Smith (TV) kørte showet. Bipersonerne til højre fik ikke bidraget med det store. Ok speak om forholdende hos TT. Ret interessant at de ikke holder formelle møder. Alt den slags forgår ustruktureret og spontant på kontoret når fok samler sig om et eller andet.
Layout af alle deres LEGO elementer i spillene.
De demoede lidt fra det nye Indy spil.
Fanboy fotosession.
En norsk minister. Som blandt andet kom ind på at Norge ville bruge 1% af de norske budget henne omkring 2014 på at støtte spilbranchen i Norge. Hvilket jo sikkert er en MEGET pæn sjat. Flyt til Norge!
Introduktion af NDS (New Danish Screen) med Thomas Howalt og Jakob Høgel. Og flere penge fra dem.
Støtte til Space Time Foam med Chace Ace Off-World League. (fangede ikke lige hvor mange knaster de fik).
60.000 til Crimeville fra Brinck-Lund Media.
75.000 til Digital Out's Smash Cafe. heeeey drenge.. hvad går det ud på?
Ninja entré på scenen fra Digital Out.
700.000 til Tonic Games. Og Befri Mosika (sorry hvis jeg har tolket fonten forkert)
600.000 til 3 Lives Left med The Ark.
750.000 til Limbo!
425.563 til Press Play og Max and the Magic Marker.
De glade "Free money" modtagere på scenen.
Media desk fortalte om deres støttemuligheder. De har desuden et buget på 755 Millioner Euro. Med det var dog kun en uanseelig brøkdel der går til spilbrachen så vidt jeg fangede. Det virkede desuden som en noget omstændig affære at søge penge gennem media desk med mange krav.
Efter pengestrømmen hoppede jeg på Launching Age of Conan. Informationsrig og hurtigtsnakkede (lettere stresset) community manager der gjorde et udemærket arbejde i sin præsentation.
Stories about stories. Overall et meget hyggeligt/inspirationelt break. Med små fortællinger, musik og fællessang.
Jonathan Smith trykkede den af.
Ste som bandt de små historier sammen.
Salen.
Fortællerne i panelet efter de leverede historier.
Jacob Buck fra Guppyworks med en lille øllebamse i hånden.
Kim Zoll fra Guppyworks i jævnt kækt humør.

Christian Rex til venstre. Har intet med spilbranchen at gøre. udover at han er gamer og har sin egen kreative virksomhed. Men det var det tætteste på hvad hjemmestyret i Grønland kunne sende afsted for at få et indblik i spilbranchen.
Elsa Søby fra Guppyworks lurede med i planen. Efter hun havdet bundet alle øllene på bordet eller noget.

Så blev det award tid. Mener ikke der var nogle danske spil der fik awards. Massive vandt igen igen igen en pris for bedste spil med World in Conflict. Martin Walfisz tvang derefter salen til at lave den obligatoriske "Go Massive!" dans.
Det skal også lige næves at der var et eller andet tåbeligt gamer radio show der broadcastede live fra middagen. Deres største bedrift var at sige "cock" tre gange i træk. Der kunne man godt efterlyse noget underholdning der var lidt skarpere til en anden gang.
Lidt video fra scene.
Og et enkelt skud ud over the crowd. (ikke at jeg personligt har rørt en finger på World in Conflict. og ikke den eneste på scenen af dem)

mmmmmmmm.... Sabine... Årsagen til at jeg var max bustet om torsdagen. (uden at man behøver at overfortolke)

Og det eneste interessante billede jeg har fra den efterfølgende fest på Hipp.
Torsdag lagde ud med Harmonix deres historie og selvfølgelig Rock Band. Jeg fandt aldrig ud hvem hende svesken var på scenen.... hende fik jeg aldrig snakket med.. help me out guys!!

Harmonix fjoller rundt. Der findes forresten en overflod af "virkelige" bands i firmaet.
Så blev det Meet the Masses - Making Social Games for Casual Players. Dallas Snell (TH) var klart lyspunktet. Super cool fætter. Harmonix manden snakkede igen om Rock band. Og deres i denne sammen fuldstændigt irrelevante iPod spil. Overall ikke det mest vellykkede panel.
Jeg nåede forresten at opleve Harmonix relaterede speaks tre gange. Så det var tæt på en overdosis.
Jesper med lumsk udtryk. Han ved på det tidspunkt ikke at jeg finder på at give ham en hovedbundsmassage senere.
Lidt mystisk jeg fandt på det egenligt. :o
Panelt efter præsentationerne i Disruptive Design. Der var desværre ikke rigtigt noget at komme efter. Selv med Mr. ICO og Shadow of the Colossus i panelet, Fumito Ueda (TH).
Japserne ser også Another World som en af deres store inspirationskilder. Som undertegnede.

Sproget er selvfølgelig en stor hæmning i deres speaks. Og der var da også tolk på.
Men som altid får jeg fornemmelsen af at deres (formodenligt betalte rejse og ophold) aldrig er pengene værd i fagligt udbytte på de Nordic Game konferencer jeg har været til.
Dave Mariner with Hot Coffee t-shirt.
Nogle af Limbo gutterne.
Heine og Jesper fra Digital Out. Jeg fik forresten prøvet deres Asteroid Cowboys. Som er et ganske fornøjelig multiplayer spil. (måske fordi jeg bla. gav Christian som udvikler hos dem klø i det). Glemte at tage billeder af spillet.
Daniel fra Massive, concept artist. (nyeste buddy)
IOI folk hænger ud og gumler mad i sig (Zacker).
Nicholas (TV) og David (TH) fra Unity Technologies. Henriette i midten.
hmmm.. "Creative Tools - just add creativity... hmmm..
Gorm fra 3 lives left (TH). Jacob Riis, Nordic Game pressemand (TV).
Ubisoft standen som i dagens anledning er blevet indtaget af gøglerskolen.
Hr. Buck fremviser deres kommende girly MMO, Guppylife. Hans-Henrik fra Titonic (TH i baggrunden)
Qualisys. Et svensk motion capture foretagende.
Enlighten. realtime radiosity løsning til spil fra Geomerics.
Et skud fra udstillerområdet.