Nordic Game 2008 i billeder

jonaz.dk
Site Admin

Nordic Game 2008 i billeder

Unread post by jonaz.dk » 20 May 2008, 01:07

Lidt billeder, video og kommentarer fra Nordic Game 2008.
Sådan en lidt blandet oplevelse overall. Med generel mangel på de mere fagspecifikke talks.
Networkingen var som altid fantastisk.

Darth Vader med tilhørende strom trooper homies eskorterer de tilfangetagne udviklere fra Travelers Tales op på scene til første speak.
Image
Jonathan Smith (TV) kørte showet. Bipersonerne til højre fik ikke bidraget med det store. Ok speak om forholdende hos TT. Ret interessant at de ikke holder formelle møder. Alt den slags forgår ustruktureret og spontant på kontoret når fok samler sig om et eller andet.
Image
Layout af alle deres LEGO elementer i spillene.
Image
De demoede lidt fra det nye Indy spil.

Fanboy fotosession.
Image
En norsk minister. Som blandt andet kom ind på at Norge ville bruge 1% af de norske budget henne omkring 2014 på at støtte spilbranchen i Norge. Hvilket jo sikkert er en MEGET pæn sjat. Flyt til Norge!
Image
Introduktion af NDS (New Danish Screen) med Thomas Howalt og Jakob Høgel. Og flere penge fra dem.
Image
Image
Støtte til Space Time Foam med Chace Ace Off-World League. (fangede ikke lige hvor mange knaster de fik).
Image
60.000 til Crimeville fra Brinck-Lund Media.
Image
75.000 til Digital Out's Smash Cafe. heeeey drenge.. hvad går det ud på?
Image
Ninja entré på scenen fra Digital Out.
Image
700.000 til Tonic Games. Og Befri Mosika (sorry hvis jeg har tolket fonten forkert)
Image
600.000 til 3 Lives Left med The Ark.
Image
750.000 til Limbo!
Image
425.563 til Press Play og Max and the Magic Marker.
Image
Image
Image
Image
De glade "Free money" modtagere på scenen.
Image
Media desk fortalte om deres støttemuligheder. De har desuden et buget på 755 Millioner Euro. Med det var dog kun en uanseelig brøkdel der går til spilbrachen så vidt jeg fangede. Det virkede desuden som en noget omstændig affære at søge penge gennem media desk med mange krav.
Image
Efter pengestrømmen hoppede jeg på Launching Age of Conan. Informationsrig og hurtigtsnakkede (lettere stresset) community manager der gjorde et udemærket arbejde i sin præsentation.
Image
Stories about stories. Overall et meget hyggeligt/inspirationelt break. Med små fortællinger, musik og fællessang.
Jonathan Smith trykkede den af.

Image
Ste som bandt de små historier sammen.
Image
Salen.
Image
Fortællerne i panelet efter de leverede historier.
Image
Jacob Buck fra Guppyworks med en lille øllebamse i hånden.
Image
Kim Zoll fra Guppyworks i jævnt kækt humør. :)
Christian Rex til venstre. Har intet med spilbranchen at gøre. udover at han er gamer og har sin egen kreative virksomhed. Men det var det tætteste på hvad hjemmestyret i Grønland kunne sende afsted for at få et indblik i spilbranchen.
Image
Elsa Søby fra Guppyworks lurede med i planen. Efter hun havdet bundet alle øllene på bordet eller noget. ;)
Image
Så blev det award tid. Mener ikke der var nogle danske spil der fik awards. Massive vandt igen igen igen en pris for bedste spil med World in Conflict. Martin Walfisz tvang derefter salen til at lave den obligatoriske "Go Massive!" dans.

Det skal også lige næves at der var et eller andet tåbeligt gamer radio show der broadcastede live fra middagen. Deres største bedrift var at sige "cock" tre gange i træk. Der kunne man godt efterlyse noget underholdning der var lidt skarpere til en anden gang.
Image
Lidt video fra scene.

Og et enkelt skud ud over the crowd. (ikke at jeg personligt har rørt en finger på World in Conflict. og ikke den eneste på scenen af dem) ;) men jeg skulle da lige med og lure alligevel.
Image
mmmmmmmm.... Sabine... Årsagen til at jeg var max bustet om torsdagen. (uden at man behøver at overfortolke) ;)
Og det eneste interessante billede jeg har fra den efterfølgende fest på Hipp.
Image
Torsdag lagde ud med Harmonix deres historie og selvfølgelig Rock Band. Jeg fandt aldrig ud hvem hende svesken var på scenen.... hende fik jeg aldrig snakket med.. help me out guys!! :)
Image
Harmonix fjoller rundt. Der findes forresten en overflod af "virkelige" bands i firmaet.
Image
Så blev det Meet the Masses - Making Social Games for Casual Players. Dallas Snell (TH) var klart lyspunktet. Super cool fætter. Harmonix manden snakkede igen om Rock band. Og deres i denne sammen fuldstændigt irrelevante iPod spil. Overall ikke det mest vellykkede panel.
Jeg nåede forresten at opleve Harmonix relaterede speaks tre gange. Så det var tæt på en overdosis.
Image
Jesper med lumsk udtryk. Han ved på det tidspunkt ikke at jeg finder på at give ham en hovedbundsmassage senere.
Lidt mystisk jeg fandt på det egenligt. :o
Image
Panelt efter præsentationerne i Disruptive Design. Der var desværre ikke rigtigt noget at komme efter. Selv med Mr. ICO og Shadow of the Colossus i panelet, Fumito Ueda (TH).
Japserne ser også Another World som en af deres store inspirationskilder. Som undertegnede. :)
Sproget er selvfølgelig en stor hæmning i deres speaks. Og der var da også tolk på.
Men som altid får jeg fornemmelsen af at deres (formodenligt betalte rejse og ophold) aldrig er pengene værd i fagligt udbytte på de Nordic Game konferencer jeg har været til.
Image
Dave Mariner with Hot Coffee t-shirt.
Image
Nogle af Limbo gutterne.
Image
Heine og Jesper fra Digital Out. Jeg fik forresten prøvet deres Asteroid Cowboys. Som er et ganske fornøjelig multiplayer spil. (måske fordi jeg bla. gav Christian som udvikler hos dem klø i det). Glemte at tage billeder af spillet.
Image
Daniel fra Massive, concept artist. (nyeste buddy)
Image
IOI folk hænger ud og gumler mad i sig (Zacker).
Image
Nicholas (TV) og David (TH) fra Unity Technologies. Henriette i midten.
Image
hmmm.. "Creative Tools - just add creativity... hmmm..
Image
Gorm fra 3 lives left (TH). Jacob Riis, Nordic Game pressemand (TV).
Image
Ubisoft standen som i dagens anledning er blevet indtaget af gøglerskolen.
Image
Hr. Buck fremviser deres kommende girly MMO, Guppylife. Hans-Henrik fra Titonic (TH i baggrunden)
Image
Qualisys. Et svensk motion capture foretagende.
Image
Enlighten. realtime radiosity løsning til spil fra Geomerics.
Image
Et skud fra udstillerområdet.
Image

jonaz.dk
Site Admin

Re: Nordic Game 2008 i billeder

Unread post by jonaz.dk » 20 May 2008, 01:18

Handicaphjælp til computerspil.
Image
Crytek på rekruteringstogt. Ja de hyrer. ;)
Image
Og et skud fra en hal jeg først lagde mærke til var åben alt for sent. Astrid (ex. 3rd person) og Jonas (ex. Pollux) (begge TV).
Image

boab
Level 11 - Dark arts intermediate

Unread post by boab » 20 May 2008, 10:26

Jeg undrer mig mest over TT folkene ikke fortalte at alt det de viste fra Indiana jones spillet faktisk er i den demo som de lage op samme dag:

http://www.gamesforwindows.com/en-US/Ga ... sOA-b.aspx

Min 4 årige søn og jeg glæder mig til 6 Juni.

Nogen som ved hvem andre end Seroiusgames som fik mediadesk penge?

Her listen over hvem jeg mindes fik penge:

Media desk

Gav penge til Seriousgames, men hvormange?
og et firma til?

Nordisk game program

Uddelte 400.000 kr til Press Play Studio til deres kommende spil Max and the Magic marker,
og ikke andre danskere vel?

New Danish Screen

75.000 kr til Space Time Foam til en prototype til spillet Chase Ace off - world Leagues

60.000 kr til Brinck-Lund Media Crimeville

75.000 kr til Digital Out A/S - Smash Cafe

700.000 kr til Tonic Games - Befri Musika

600.000 kr til Three lives left - The Ark

750.000 kr til Limbo - Limbo se deres video teaser her

452.563 kr (resten?) til Press Play Studio - Max and the Magic Marker (må vi snart se jeres video demo?)

jonaz.dk
Site Admin

Unread post by jonaz.dk » 23 May 2008, 11:21

og flere Guppycentriske billeder fra den fantastiske frøken Minifizz.

Galleri:
http://www.minifizz.com/NordicGames08/index.htm

Video af Guppylife (kunne ikke lige få dem til at køre i browseren fra galleriet)
http://www.minifizz.com/NordicGames08/s ... v01407.mpg
http://www.minifizz.com/NordicGames08/s ... v01408.mpg

faldt også lige over et interview med Per Rosendal fra GDC08.

jonaz.dk
Site Admin

Unread post by jonaz.dk » 07 Jun 2008, 20:17

Faldt over en artikel fra nordic game på DR.
http://dailyrush.dk/features/articles/1322

hehe.. undertegnede er desuden blevet fanget uvidende af linsen mens jeg prøver at finde ud af om hende den lille HR sveske fra Crytek var ledig på markedet. (det var hun ikke). ;)
udover det er de også meget interesserede i at hyre nye medarbejdere og har masser af nye store projekter i pipelinen.

Zee
Level 22 - Imp

Unread post by Zee » 09 Jun 2008, 10:02

jonaz: Jeg kom tilbage fra Gotland Game Awards i går... Og kan nu hjælpe dig med hvem hende der står på scenen og synger til Rock Band spillet på dit billede er - hun var nemlig også med på Gotland.

Selvom hun i høj grad ligner en ægte rock-chick så har hun faktisk over 10 års erfaring fra spilbranchen, bl.a. som AI-programmer :)
Hun kommer fra Tyskland og hedder Jasmin.
Og så er hun gift ;)

jonaz.dk
Site Admin

Unread post by jonaz.dk » 09 Jun 2008, 10:35

@Zee
haha.. tak for kanon research arbejde.
og æv!! koder chick oven i købet. dobbelt æv. ;)

Post Reply