Page 1 of 2
Vile
Posted: 12 Jan 2011, 08:44
by Chrono
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 10:06
by Scurvy Lobster
Det lyder jo helt vildt - også i den sammenhæng at det er helt nyt for mig. Deres prospekt er omfattende læsning, og de har da i hvert fald gjort sig nogle tanker.
Jeg synes det er svært at gennemskue hvor langt produktionen er pt.
Tose har jeg hørt om. De er en slags "ninjaer" i spilbranchen, og programmører vist en hel del for andre. Gamasutra har skrevet om dem:
http://www.gamasutra.com/view/feature/2 ... pment_.php
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 10:21
by Pelding
Et nyopstartet firma uden erfaring (bortset fra DAIDU manden), der med blot 5-6 mand + outsourcing producerer et AAA konsolspil på ca. 1.5 år?
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 11:24
by Kerff
:o
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 12:08
by Pelding
Forudsat at det hele ikke er en troll, så er det lidt interessant at de tilsyneladende betaler 1.3 mill til Tose for udvikling af spillet indledningsvis og: "Resten af de kr. 17.640.000,00 betales i takt med spillet sælger".
Det lyder godt nok som en god deal for "Our Games A/S" og ekstrem risky busines for Tose.
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 12:26
by slu
Hehe - ja, det er et lidt crazy projekt
. Og det ved de også godt selv, men de er samtidig 100% seriøse omkring det og dedikerede.
Jeg blev kontaktet gennem DADIU af dem for snart 2 år siden og har siden da givet dem noget pro bono konsulent arbejde. Jeg har advaret dem så godt jeg kunne om det næsten umulige i at starte en AAA-produktion uden et reelt erfaringsgrundlag, men de er heldigvis dejligt ligeglade og insisterer på at lave deres drømmeprojekt. Og et eller andet sted kan man vel kun have respekt for at de gør forsøget. Det er i hvert fald den indstilling, jeg har taget til det.
Specielt er deres aftale med TOSE et resultat af, at de ikke bare gør som andre. Og at de nu har fået noget opmærksomhed med et par "reality-stars" i EB er jo også ret .. erhm ... anderledes. Men noget virker da, for pludselig kender mange til projektet.
mvh
Søren Lundgaard
Game Consultant, DADIU
Co-Founder - Zeronaut Games
ps. jeg har alt for længe bare være lummer lurker her på dette herlige site, men nu blev jeg virkelig lokket ud af busken!
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 12:58
by asbjoern.com
Det er fandme useriøst. Jeg håber det er en joke. Prospekt virker extremt naivt og både budgetter og tidslinie meget urealistiske. Jeg håber ikke at folk udenfor branchen vil opfatte dette som et reelt projekt, for så vil det bare falde tilbage på hele den danske spilbranche.
Man skal selvfølgelig altid lade tvivlen komme folk til gode, men der er ikke en eneste ting her der bare lugter af kvalitet - hverken hjemmeside, prospekt eller koncept art. Så med mindre der er noget helt fantastisk der gemmer sig under overfladen er det her dødsdømt fra starten.
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 13:47
by petervesti
Lidt korrekturlaesning ville nok vaere paa sin plads?
Men sejt at deres game designer bor paa Guldgravervej i Hellsingoer!
En anden af dem bor paa Kirkevej....
Heaven and Hell...!
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 13:49
by Scurvy Lobster
Hvis det lykkes bliver det da en solstrålehistorie uden lige. Nok i en grad som vil vække opsigt uden for lille DK.
Ser frem til en gameplay video eller bare nogle ingame screenshots.
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 14:30
by Pelding
Hehe - ja, det er et lidt crazy projekt
. Og det ved de også godt selv, men de er samtidig 100% seriøse omkring det og dedikerede.
Jeg blev kontaktet gennem DADIU af dem for snart 2 år siden og har siden da givet dem noget pro bono konsulent arbejde. Jeg har advaret dem så godt jeg kunne om det næsten umulige i at starte en AAA-produktion uden et reelt erfaringsgrundlag, men de er heldigvis dejligt ligeglade og insisterer på at lave deres drømmeprojekt. Og et eller andet sted kan man vel kun have respekt for at de gør forsøget. Det er i hvert fald den indstilling, jeg har taget til det.
Specielt er deres aftale med TOSE et resultat af, at de ikke bare gør som andre. Og at de nu har fået noget opmærksomhed med et par "reality-stars" i EB er jo også ret .. erhm ... anderledes. Men noget virker da, for pludselig kender mange til projektet.
mvh
Søren Lundgaard
Game Consultant, DADIU
Co-Founder - Zeronaut Games
ps. jeg har alt for længe bare være lummer lurker her på dette herlige site, men nu blev jeg virkelig lokket ud af busken!
Velkommen til Søren, bliver spændende at se hvad de får ud af det - Hobby AAA projekter er ikke dem med bedst track-record, men hvis de virkeligt har fået TOSE til at lave det hele på afbetaling, så kunne det måske rent faktisk ende med et spil?
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 15:00
by Pelle K
Så Penis-Michael skal slippe ondskabens fyrste ... det kommer da til at sætte nye standarder for hvor dårligt man kan spille ond.
(Man kunne passende lade Dildo Jill spille hans nemesis
)
Men siden de tilsyneladende mener det alvorligt, så ville jeg nok starte med at bruge lidt kapital på en tekstforfatter og en webdesigner til
deres site, som nok ikke kommer til at imponere i den nuværende form. I hvert fald hvis de stadigvæk planlægger at sælge for 6.5 millioner aktier.
Kunne være en potentiel investor lige surfede forbi siden.
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 16:39
by simonmoeller
De er åbenbart seriøse nok til at lægge 1.3 mil upfront. Den lader vi lige stå et øjeblik.
EDIT: Nu er det jo ikke sådan at man "regner med at lave grafik og animation for 1 mill". De har formentlig lavet en milestone aftale hvor de får lavet første milestone som ren work-for-hire for et beløb. Efterfølgende regner man så med at få financieringen på plads til de efterfølgende milestones i den tid det tager at lave første milestone.
Jeg synes det kræver balls at lægge et beløb upfront og tro så meget på projektet at man regner med at finde resten af financieringen ad hoc som første milestone er igang.
Og nu er det formentlig ikke det ENESTE sted man kan købe aktier igennem sitet.
Om en eller anden lægger stemme til noget er dybt ligegyldigt. Om det står på EB betyder intet. Flamefesten er heller ikke særligt relevant.
Som sidebemærkning synes jeg at der er fat i noget med både aktiemodellen og ZPS' betalingsmodel for communitiet - men forretningsmodellen er meget rå og mangler formentlig polish før den kommer til at virke. Men der er et eller andet der som kunne fungere.
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 18:03
by BubbleWrapBoy
Jeg er målløs.... :o
Regner de med at lave grafikken og animation for 1 mill? De har ikke en distributør endnu, men de "vælger måske EA" haha. De har 2 danske klovner til at lægge stemme til en international titel????? :o :o :o
De sælger aktierne til 250 kr og regner med de stiger til 2000 kr haha, ja den er god. Det er jo helt vildt det her, eller er det bare mig???? Som reference er her kursen på Activision, som ejer bla Blizzard. Kig på kursen over de seneste år :
http://www.google.com/finance?q=NASDAQ%3AATVI
Selv da det nye Wow kom ud rykkede kursen sig knapt nok (Jep, det troede jeg den ville, så jeg havde købt et par aktier!)
Hvis det her bliver stort, holder jeg op med at ryge.
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 19:27
by simonmoeller
Min post ovenfor er rettet for at uddybe synspunkter.
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 23:16
by fehaar
Tjah, nogle gange kræver det dårer at turde udforske de mindre trådte stier og derved skabe ny landevinding. Det kunne være interessant hvis de fik succes med det. Glæder mig da til at se noget reelt fra dem.
Re: Vile
Posted: 12 Jan 2011, 23:51
by vonknut
Hjemmesider med centreret tekst, budgetteret indkomst på 6 mio. i aktie salg det første år og så ikke at forglemme:
-well, craziers things have happend, so why not
God arbejdslyst vil jeg bare sige...
Re: Vile
Posted: 13 Jan 2011, 01:00
by Pelding
Tja, der står at TOSE er med på at løbe en risiko og kun skal have 2 ud af 17 millioner i første omgang for at kode det, så enten har Gerard Depardieu nogle usædvanlige sweet-talking skills eller også må der være noget i konceptet der holder.
Kunne være interessant at høre lidt nærmere fra Søren, medmindre han er løbet ind i busken igen?
NB: Fedt man lige får fitnessmaskinen med på billedet, så man kan se de er "fit for fight"!
Re: Vile
Posted: 13 Jan 2011, 07:35
by simonmoeller
EDIT: Jeg misforstod - har kigget prospektet igennem og det virker som et 50-50 rev-split med 1.3 mil upfront eller noget i den stil.
Den aftaletype kan godt friste disse dage hvor work-for-hire projekter formentlig ikke hænger på træerne.
That being said, så tror jeg ihvertfald at de bør iterere concept art og site et par gange hvis de forventer salg af aktier til private.
Re: Vile
Posted: 13 Jan 2011, 10:46
by brianmeidell
Hvor ser man at de har fået 17 mio?
Så vidt jeg kan se var de afhængige af at sælge deres første runde B-aktier i 2010 for at rejse de første 6.25 mio.
Nogen der ved om de nåede dette mål?
Deres prospekt, website og projektbeskrivelse er godt nok noget af det mest ubehjælpsomme jeg længe har set.
Det er pænt af deres rige familiemedlem at hun har gidet at smide 500k i at børnene kan lege spilfirma.
Re: Vile
Posted: 13 Jan 2011, 10:52
by slu
@Pelding: Tak for velkomsten og ja, her er ret så rart inde i busken, men jeg ka da godt lige stikke hovedet ud igen
Jeg kan desværre ikke kaste så meget mere lys på sagen. De har sådan rådspurgt mig on-off med en 3-6 måneders mellemrum om diverse sager. I starten stort set om alt hvad der er at vide om spilbranchen på godt og ondt. Dette medførte bla., at de besluttede sig for at oursource det meste af spillet (de skriver "programmeringen", her menes "hele produktionen" - endda inklusiv store dele af præ-produktionen). Og alle deres forhandlinger med diverse parter, inklusiv TOSE, har de klaret på egen hånd (og ja, han er god til at forhandle).
De har spurgt om mange ting. Lyttet til mine svar. Og taget deres helt egne beslutninger.
Re: Vile
Posted: 13 Jan 2011, 11:29
by Lau Korsgaard
Det er sgu et herligt projekt.
Pelding wrote:Tja, der står at TOSE er med på at løbe en risiko og kun skal have 2 ud af 17 millioner i første omgang for at kode det, så enten har Gerard Depardieu nogle usædvanlige sweet-talking skills eller også må der være noget i konceptet der holder.
-ja elles regner TOSE ikke med at bruge 17 mil på det. Nu om dage kan man vel lave noget der på overfladen ligner 3xA for en håndfuld millioner kroner, de kan sikkert skinne et eller andet de allerede har lavet. Hvis de får 2 mil dækket så begynder det at give mening for dem.
Re: Vile
Posted: 13 Jan 2011, 11:43
by Zee
Som andre allerede har sagt så fremstår både deres hjemmeside og alt hvad de skriver ret uprofessionelt. Jeg kan ikke forestille mig at nogle har lyst til at købe de aktier, ud fra en hjemmeside der ligner noget en 14-årig årig har lavet på et par timer. Og når teksterne så samtidig ikke er ret velformulerede, og det eneste bevis man ser for spillets eksistens er noget middelmådigt concept art, så tænker man ikke "det vil jeg da gerne minimum investere 1000,- i". Det er ikke for at flame (det er bare mine ærlige observationer), jeg håber da på det bedste for dem, men så skal de nok sørge for at få styr på de problemer der er blevet påpeget her.
Eksempler på tekster der i sig selv ville være nok til at jeg ikke ville investere i projektet:
"Tekstforfatteren Ulrik Jensen, er en mangeårig erfaren konsol forbruger ´´gamer,´´ fra især Sony Playstation." <- Jeg håber han har evner der rækker udover at have haft en konsol i mange år.
"nye tænkte kampmuligheder, unik utrolig historie"
"kom andre iværksættere og ildsjæle ´´til at se lyset´´ og dedikerede sig til spillets produktion. Heriblandt Our Game A/S´s nuværende direktør, Ingrid Frydshou." <- I følge CVR-registreringen staves hendes fornavn "Ingriid". Det er måske lidt problematisk hvis man ikke engang selv kan stave til direktørens navn. Derudover er det jo ikke en kvalitet i sig selv at hun er direktør for det her nystartede firma. Her ville man jo normalt fremhæve at personen havde erfaring fra x antal andre firmaer, men umidddelbart har jeg på fornemmelsen at person ikke har nogen relation til industrien udover at være mor (eller have en anden privat relation) til en af folkene bag det her projekt.
"som er stiftet for at udviklingen af videospil"
"Our Game A/S, tekstforfatteren er semi professionel, konsol spiller, og har dybe kendskaber til spilleverden. Andre i teamet har også meget erfaring for videospilsbranchen og er ligeledes ildsjæle inden for den digitale verden. " <- Hellere lave være meget at skrive noget om det, istedet for at prøve at fremstå som noget man ikke er.
"Vores mål er, 7 år efter udgivelsen af ´Vile´ skal Our Game A/S være den største spil-
producent i DK."
"´Vile´ bliver det største spil produceret i Danmark til dato."
Re: Vile
Posted: 13 Jan 2011, 11:48
by Pelding
Tak for svaret Søren,
Det kunne lyde som om de er kommet op med en historie/plot og nogle ideer til at tweake på nogle populære mechanics + fået lavet noget artwork bl.a. med inspiration fra kendis-parret, og så smidt det hele ned til TOSE.
De må så have set et eller andet i det, så de er villige til at lave hele spillet for 2 mill upfront, mod at få en god bid af kagen når/hvis det sælger.
Og som Lau nævner, har TOSE sikkert en masse de kan genbruge, så de relativt billigt kan smække et "AAA" spil sammen uden de store tab hvis alt går galt.
Det kunne godt nok være sjovt hvis det lykkedes for dem - against all odds (hvis man vurdere ud fra hjemmesiden)
Re: Vile
Posted: 14 Jan 2011, 01:20
by Gryphon
Hey, tal ordentligt om andres projekter, ellers får I med ham her at bestille:
- Ikol_01.jpg (107.12 KiB) Viewed 28338 times
Nå, ja - God vind med projektet hvis I kigger med derude, Our Game A/S!
Re: Vile
Posted: 14 Jan 2011, 08:16
by simonmoeller
Gryphon wrote:Hey, tal ordentligt om andres projekter, ellers får I med ham her at bestille:
Ikol_01.jpg
Nå, ja - God vind med projektet hvis I kigger med derude, Our Game A/S!
+1