Deadline Games kører med fortsat underskud

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by jonaz.dk » 22 May 2008, 12:50

Den danske computerspiludvikler Deadline Games kom ud af første kvartal med et underskud før skat på 6,1 mio. kr. mod et underskud på 5,5 mio. kr. i samme periode sidste år.
http://borsen.dk/it/nyhed/132385/newsfeeds_rss/

update:
Deadline Games Periodeoplysning Periodemeddelelse for 1. kvartal 2008
(masser af info i pdf'en)
http://www.euroinvestor.dk/pdf/cse/165190-0.pdf

http://www.euroinvestor.dk/news/shownew ... id=9847708


hmm.. burde de ikke snart få solgt bixen til en stor stabil publisher. mens der er noget at sælge. drømmen om det (delvist) selvejede indie studie har ikke fået det bedre med årene.
eller hvad mener i?

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by Jaycee » 22 May 2008, 14:36

Et eller andet bør iht gøres, de kan jo ikke blive ved med at køre med underskud. De kunne evt også kigge nøje på hvilke udgifter de har og om der kan spares/omlægges nogen steder uden den store forskel på produktiviteten. Men kan være de håber/satser/regner med at vende underskuddet, når deres spil engang bliver released. En slags lån til udvikling af spillene, der betales tilbage når de er på markedet. Ikke første gang det er sket :)

User avatar
beyond
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2008, 18:29

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by beyond » 22 May 2008, 16:49

Jeg tror nu Deadline kigger ret ofte i bogholderiet, jfr deres nylige fyringsrunde. De har, så vidt jeg ved, et par store ting undervejs, så mon ikke de kommer til at bringe noget kapital til firmaet?
Theo Engell-Nielsen, beyond.dk

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by jonaz.dk » 22 May 2008, 19:22

Det må vel sagtens være de to første Warner Bros spil der er på vej i 2008 og 2009.

tjo... hvis de rammer julen 2008 med en billigt produceret titel til PS2, PSP, Wii.. whatever. kendt/populært brand, E rating og den rigtige marketing.. så kan det ikke gå heeelt galt.
kvaliteten er ikke engang så vigtig hvis de andre faktorer spiller. ;)

User avatar
beyond
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2008, 18:29

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by beyond » 22 May 2008, 23:31

Jeg ved ikke hvilke projekter Deadline har for tiden, men jeg tror, der er noget ud over de kendte Warner-licenser... Det lyder måske urealistisk, men vi snakker faktisk ikke hemmelige shop-detaljer i PPOT - vi er 2 hos NDS, 3 hos Deadline og undertegnede er hos Io, så vi kunne have os nogle interessante diskussioner :-)
Theo Engell-Nielsen, beyond.dk

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by Zee » 22 May 2008, 23:38

De er igang med noget af deres eget IP i hvert fald.. "Faith and a .45", det er vist nok deres store satsning lige pt.
http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3165711
Men det kommer tidligst i slutningen af 2009... Så man må da håbe der når at komme nogle indtægter i kassen inden.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by jonaz.dk » 23 May 2008, 07:01

@beyond
yeah right... jeg vil æde min gamle hat på i er max sladdertanter. ;)

nå men det er da en interessant teori hvis de går og brygger på en super hemmelig signet/fuld financeret titel som er noget helt nyt.
hvis de i så fald ville regne med en 2008 release.. burde det være announced. ellers bliver det årest ninja overraskelse de går og laver.

Status af det jeg kender til.
Escobar projektet ligger stille så vidt jeg kan læse.
De er i produktion med nogle af de Warner projekter de har fået financering til.. og resten blev dumpet af Eidos. Så max 2-3 stykker plus produktion i Malaysia (måske).. er mit gæt.
Faith and a .45 har de ikke annonceret er blevet signet. I periodemeddelelse nævnes det at produktionen tideligst går i gang 3 kvartal 2008. med forudsætning af at det er signet. så jeg vil antage at det ligger på ret lavt blus.

og selvfølgelig må har hemmelige projekter (som alle andre) de går og prototyper/demoer på. men om der noget i fuld produktion.. der er jeg lidt skeptisk. så er det ikke noget stort i hvertfald. så mange produktionskræfter har de heller ikke.

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by Zacker » 23 May 2008, 09:23

Iflg. årsrapporten, så er produktionen på Warner/Eidos produktionerne indstillet, indtil de får afklaret nogle uoverensstemmelser omkring aflønning. Hvor vidt disse er problemer er løst på nuværende tidspunkt ved jeg dog ikke.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by jonaz.dk » 23 May 2008, 09:38

ja ok.. fik nok overfortolket sætningen.
"Omsætningen hidrører udelukkende fra den igangværende licensproduktion for Warner Brother Games Inc."
får skimmet lidt for hurtigt nogle gange. (eller heletiden ;) med mine 1000+ nyheds items om dagen)
ja hvis alle Warner produktioner er døde hos Deadline så må man antage at de har gang i noget andet. spænende spænende.

så må vi ikke håbe det bliver alt for meget panik panik rush rush produktioner. og stadig en god idé at lufte noget offenligt inden for overskuelig fremtid hvis de smider nyt IP på gaden i år.

nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad de brygger på. kan jo være det er helt fantastisk. men nyt IP (rushed produktion..?), ingen annonceringer om eksistensen af det endnu (og med launch i år) eller ingåede publisher deals på det. giver mig lidt ticks på Deadlines vejne.
men jeg kryder fingre for dem. (hvis det er sådan det forholder sig) ..ja det er sjovt at spekulere. ;)

User avatar
beyond
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2008, 18:29

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by beyond » 23 May 2008, 10:10

@jonaz: Vi er de største sladdertanter og vi er dødnysgerrige, men vi snakker faktisk ikke shop. For mit vedkommende snakker jeg ikke detaljer med nogen, så er det nemmere at forsvare overfor ens professionelle bagland, hvis det skulle mene noget andet. Ulempen er så, at man ikke får noget sladder selv... :)
Theo Engell-Nielsen, beyond.dk

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by Pelding » 23 May 2008, 10:24

ja hvis alle Warner produktioner er døde hos Deadline så må man antage at de har gang i noget andet.
At lukke ned måske?

Håber godt nok de klare sig gennem krisen, for ikke nok med at det selvfølgeligt at træls for alle de involverede hos Deadline hvis de lukker, men også den danske spilbranche generalt har ikke godt af alle de lukninger, kan ikke undgå at smitte af på investorernes lyst til at smide penge efter nye spil i fremtiden.
Odds'ne er nok desværre at Deadline ikke lige har et nyt GTA eller HALO liggende hemmeligt i skuffen til trange tider, så medmindre der er et af deres nuværende projekter der meget snart tjener en masse penge, bliver de nok nød til at skære ned, måske så langt ned at de bare er en håndfuld gutter i en kælder igen og så håbe de kan få en second chance.

Der synes ihvertfald at være et mønster i branchen der giver et firma én chance for success, ellers er det game over.
Den forhindring de fleste knækker halsen på er overhovedet at få et spil udgivet, men selv hvis det lykkes, så skal det åbenbart blive et solidt hit, ellers er det blot et spørgsmål om tid før firmaet bukker under alligevel.
Selv efter så mange år med spilproduktion i DK er det stadig kun IO der har formået at klare den i forhold til de helt store spil, hård branche med hårde odds :cry:

NB: Er Pollux Games ikke også lige lukket/ved at lukke BTW?

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by jonaz.dk » 23 May 2008, 11:03

jo Pollux har været i betalingsstandsning i noget tid så den endelige konkurs er lige om hjørnet.
EDIT: Nej de er gået konkurs.. i går hører jeg.

og nej.. tror stadig Deadline har budget til at køre et stykke tid endnu. men de er klart pressede.
de er også gået igang med at udstede flere aktier. så vidt jeg kan tolke ud af den juridiske suppedas.
det var oppe at vende på seneste ekstraordinære generalforsamling.
http://www.euroinvestor.dk/pdf/cse/160521-0.pdf

Jonas Lind
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 27 May 2008, 15:31
Location: Cph

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by Jonas Lind » 27 May 2008, 15:35

@Beyond

Det var heldigt. Ellers ville vi jo formentlig være nødsagede til at slå dig ihjel..

User avatar
beyond
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2008, 18:29

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by beyond » 28 May 2008, 20:07

@Jonas Lind: Burde det ikke snarere være dem, man havde sladret til? :-)
Theo Engell-Nielsen, beyond.dk

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Deadline Games kører med fortsat underskud

Unread post by petervesti » 29 May 2008, 01:07

Glæder mig også til at se hvad der sker med Deadline. De må have nogle utrolige ting på bedding, eftersom de vel nærmest aldrig har produceret noget der seriøst har solgt, men til gengæld har de aflønnet en del folk i ret lang tid...måske de har deres egen Onkel Kurt, som man siger på århusegnen =)

Af ren og skær interesse, er der så nogen der har nogle salgstal på total overdose eller chili con carnage, eller hvad det nu hed til psp etc?

Post Reply