God bog om spil-programmering?
Posted: 23 May 2008, 09:27
Hej,
Jeg søger intet mindre end den bedste bog man kan få om spil-programmering. Altså en bog der kommer omkring en masse af de emner der er vigtige at kende til for en "game-programmer", altså en person der arbejder som game programmer i et spilfirma, ikke engine programmer. Jeg ved ikke præcist hvor grænsen går mht. AI og netværksprogrammering, om det hører til engine, game programming, eller deres egne afdelinger i de fleste firmaer, men det er der måske nogle der kan fortælle mig?
Hvem kender en rigtig god bog til dette formål?
Jeg ved godt at der kan skrives flere selvstændige bøger om et enkelt emne indenfor spil-programmering, og det er altså ikke fordi jeg kun gider at læse 1 bog og derefter tror jeg er kongen af spil-programmering, men i løbet af sommeren har jeg tid til at læse 1 bog, og den vil jeg godt have dækker området ret bredt
Jeg søger intet mindre end den bedste bog man kan få om spil-programmering. Altså en bog der kommer omkring en masse af de emner der er vigtige at kende til for en "game-programmer", altså en person der arbejder som game programmer i et spilfirma, ikke engine programmer. Jeg ved ikke præcist hvor grænsen går mht. AI og netværksprogrammering, om det hører til engine, game programming, eller deres egne afdelinger i de fleste firmaer, men det er der måske nogle der kan fortælle mig?
Hvem kender en rigtig god bog til dette formål?
Jeg ved godt at der kan skrives flere selvstændige bøger om et enkelt emne indenfor spil-programmering, og det er altså ikke fordi jeg kun gider at læse 1 bog og derefter tror jeg er kongen af spil-programmering, men i løbet af sommeren har jeg tid til at læse 1 bog, og den vil jeg godt have dækker området ret bredt