Page 1 of 1

Nordic Game Jam 2011 tråden

Posted: 30 Jan 2011, 22:38
by jonaz.dk
En opsamligstråd til Nordic Game Jam 2011 produktioner. Post meget gerne hvad i finder og selv har deltaget i.
Jeg mener temaet for i år var 'extinction'. Jeg nåede kun at kigge kort forbi søndag middag. Utroligt mange nye og unge ansigter. Man følte sig næsten som gammelfar der gate crasher et sodavandsdiskotek ;)
Og hvem vandt?

Vi lægger hårdt ud med Sperminator
http://ngj2011.gosuman.dk/

Re: Nordic Game Jam 2011 tråden

Posted: 31 Jan 2011, 01:05
by Jesper Kondrup
Fedt spil - prikken over i'et have selvfølgelig været lidt feedback i form af tid eller points.
Hvis man fik det polished lidt tror jeg sagtens man kunne sælge det til iphones/ipads etc.

Re: Nordic Game Jam 2011 tråden

Posted: 31 Jan 2011, 10:06
by oliverdb
Yep, der var rigtigt mange studerende, men dem vi var sammen med var dygtige nok.

Vi fik lavet cubiclysm
http://www.globalgamejam.org/2011/cubiclysm

Gameplay kan ses here (for de dovne)


Oliver - watAgame

Re: Nordic Game Jam 2011 tråden

Posted: 31 Jan 2011, 12:40
by marque_pierre
NGJ toppede med 232 jammers. Det er rigtigt, rigtigt flot! Vi skal bare have omsat al den skoenne aktivitet til udgivne spil og succeshistorier!

Re: Nordic Game Jam 2011 tråden

Posted: 01 Feb 2011, 18:17
by jonaz.dk
@oliverdb
ser sgu meget cool ud. :)
godt at høre. det er dejligt med en blomstrende ungdom der forhåbentligt kommer til at spawne nogle startups hen af vejen.

Og så var der også Hi No Kaze. Som et af de få spil der ikke kræver download, særlige controlleres osv.
http://globalgamejam.org/2011/hi-no-kaz ... epers/play

Har ikke haft overskud til at gennemgå det helt store. Lad endelig høre hvis der er nogle af produktionerne der var kick ass...anyone.
Søg på Nordic Game Jam
http://globalgamejam.org/games/2011

Re: Nordic Game Jam 2011 tråden

Posted: 01 Feb 2011, 19:26
by petervesti
Yea jeg var sgu ret imponeret af de 4 unge gutter der lavede Skullcano. Nice art style, generelt nice feel og bare generelt sweet efter kun 48 timer. (Eneste minus er selve banen man kan spille og saa nogle bugs).

Synes det lover godt for den danske spilbranche i fremtiden, at saa mange dygtige unge mennesker er med til et arrangement som dette. Nice!

http://globalgamejam.org/2011/dr-skullc ... gle-shaman

Re: Nordic Game Jam 2011 tråden

Posted: 01 Feb 2011, 23:07
by Neogy
Jeg var med til dette års NGJ, og fandt det til at være fantastisk.

Det var første gang jeg var med, men jeg gør det helt sikkert igen næste år.

Jeg var med til at lave spillet Probe Meat, sammen med en super fed gruppe.
http://www.globalgamejam.org/2011/probe-meat (Link til Global Game Jam siden for vores spil)

Det nedenstående er et link til hvor spillet kan prøves.
http://felizk.dk/probemeat/

Følgende er en forklaring af hvad man skal og hvordan man gør det (Taget fra vores GGJ side):

Breed a similar animal to the one on the blue objective screen. This is done by breeding the animals you have. (Drag one animal on top of another)

Once you get the animal bread, you have to pull it to the corn field in the top left corner to deliever it to the aliens and complete the task and get a new task.

If you feel like you have too many animals on your screen you can kill them by pulling them into the rotating blades in the top right corner.

Be careful not to kill all traces of any one animal, since if you dont have an atleast a part of it left you will fail, if given a task were a part
of the extinct animal type is needed.

The goal is to make and deliever as many animals as possible.

Re: Nordic Game Jam 2011 tråden

Posted: 02 Feb 2011, 09:03
by Lau Korsgaard
I present to you the audience award winner, Johan Sebastian Joust


Re: Nordic Game Jam 2011 tråden

Posted: 03 Feb 2011, 17:32
by Osmodium
Apropos Hi no Kaze, så fik jeg lavet en version 1.5 dagen efter NGJ med helt nye controls som nok egner sig bedre til en touch og som nok gør det meget mere spilbart :D
Det ligger her: http://dashvoid.com/asthewindblows/