Page 1 of 1

Unity: uregelmæssig lydafspilning

Posted: 16 Feb 2011, 11:39
by hansson
Hejsa kloge mennesker!

Vi arbejder på et projekt i unity, hvor vi har problemer med at visse lydfiler afspilles ujævnt under afspilning af spillet.
Spillet foregår i en ekstremt simpel 3D verden, men har en del 3D positionerede lydsamples og dialoger.
Dialogerne bliver afspillet meget uregelmæssigt, giver pivelyde og 'stutter'. (men ikke på det samme tidspunkt hver gang)
Vores programmører kan ikke lige finde en simpel løsning på problemet.

Er der nogle her der har oplevet noget lignende i Unity og har en eventuel løsning på det?
Vi har prøvet at lave et build og execute det, men det hjalp ikke på kvaliteten.

Mange tak på forhånd

Med venlig hilsen
Jakob Hansson
Portaplay

Re: Unity: uregelmæssig lydafspilning

Posted: 16 Feb 2011, 12:18
by Falk
Er problemet der også når I bare afspiller lyden inde i Unity Editoren? Vi havde under en produktion et problem hvor lyden hakkede/clickede på Windows maskinerne, både i build/play/unity. På Mac kørte det fint. Så vidt jeg husker skulle man slå hardware acceleration fra på lyden i dxdiag (mener jeg), det hjalp på det.

Dette var dog tilbage i 2.6, og har ikke oplevet det siden. Jeg ved dog ikke om det er det samme problem.

Re: Unity: uregelmæssig lydafspilning

Posted: 16 Feb 2011, 13:09
by hansson
Nej intet problem når man afspiller lydene isoleret i editoren, det opstår kun når selve spillet kører.

Re: Unity: uregelmæssig lydafspilning

Posted: 17 Feb 2011, 13:36
by Mikkel Christensen
Prøv at slå Doppler effekten fra, jeg tror det er det i er ude i.

Vh. Mikkel

Re: Unity: uregelmæssig lydafspilning

Posted: 17 Feb 2011, 16:51
by hansson
Hej Mikkel!

Det ser sørme ud til at hjælpe! Tusind tak - masser af virtuel champagne i din retning!

Med venlig hilsen
Jakob