Lang tid siden jeg har posted her Jeg vil lige gøre opmærksom på (og reklame for!) det spil jeg er med til at udvikle p.t. Her er et paste af vores seneste danske pressemeddelelse, i anledning af at vi har udgivet en teaser-trailer til spillet.
--
Magtens Segl: et adventurespil med lærdom
danmarkshistorien.dk splejser de klassiske genrer adventure- og læringsspil. Det kan faktisk lade sig gøre. Se selv, når Magtens Segl udkommer i foråret!
Tjek traileren ud her: .
Den 26. maj udkommer Magtens Segl, og alle får muligheden for at hjælpe hovedpersonen Bea tilbage til nutiden. Det er et gratis flashspil, og på klassisk point and click-manér kan du føre Bea rundt i middelalderens Aarhus - direkte fra din browser.
Først og fremmest vægter vi et sjovt gameplay. Men gøglet grafik, fordrukne munke og stjålne relikviehænder går hånd i hånd med omfangsrig historisk forskning. Spillet er produceret i samarbejde med Aarhus Universitet/danmarkshistorien.dk og omhandler middelalderens magtspil.
Året er 1458. Uden for Aarhus’ byport tumler nutidspigen Bea ned. En fatal sms har sendt hende på vildspor i en tidstunnel, og foran hende breder sig nu en brysk byvagt. Han afleverer den svigefulde tidsmobil til byens biskop, og Bea er fanget i fortiden. Nu begynder en historisk færd igennem byens kvarterer, ind i domkirken og sågar ombord på et sørøverskib. Kun på én måde kan hun få hendes mobil og teenageværelse i nutiden tilbage igen. Hun må skaffe magtens segl.
Vi ses i fortiden!
magtenssegl.dk
Magtens Segl - et adventuregame udviklet af Aarhus Uni
Re: Magtens Segl - et adventuregame udviklet af Aarhus Uni
Ser hyggeligt ud, og glæder mig meget da temaet og det tekstuelle oplæg ser rigtigt godt ud. Kunne dog have været super med lidt mere gameplay i traileren.
-
- Level 1 - Speck of dust
Ser rigtig hyggeligt ud
Steen Nielsen
Bibliotekar, Hovedbiblioteket Aarhus
Bibliotekar, Hovedbiblioteket Aarhus
Rigtig godt initiativ at servere lidt af danmarkshistorien i spilformat - det bliver spændende at spille. Og ekstra spændende når man ved, at det er fagfolk der står bag historieskildringen!