Magtens Segl - et adventuregame udviklet af Aarhus Uni

Darkhawk
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 11 Mar 2011, 14:38

Magtens Segl - et adventuregame udviklet af Aarhus Uni

Unread post by Darkhawk » 11 Mar 2011, 14:58

Lang tid siden jeg har posted her :) Jeg vil lige gøre opmærksom på (og reklame for!) det spil jeg er med til at udvikle p.t. Her er et paste af vores seneste danske pressemeddelelse, i anledning af at vi har udgivet en teaser-trailer til spillet.

--

Magtens Segl: et adventurespil med lærdom

danmarkshistorien.dk splejser de klassiske genrer adventure- og læringsspil. Det kan faktisk lade sig gøre. Se selv, når Magtens Segl udkommer i foråret!

Tjek traileren ud her: .

Den 26. maj udkommer Magtens Segl, og alle får muligheden for at hjælpe hovedpersonen Bea tilbage til nutiden. Det er et gratis flashspil, og på klassisk point and click-manér kan du føre Bea rundt i middelalderens Aarhus - direkte fra din browser.

Først og fremmest vægter vi et sjovt gameplay. Men gøglet grafik, fordrukne munke og stjålne relikviehænder går hånd i hånd med omfangsrig historisk forskning. Spillet er produceret i samarbejde med Aarhus Universitet/danmarkshistorien.dk og omhandler middelalderens magtspil.

Året er 1458. Uden for Aarhus’ byport tumler nutidspigen Bea ned. En fatal sms har sendt hende på vildspor i en tidstunnel, og foran hende breder sig nu en brysk byvagt. Han afleverer den svigefulde tidsmobil til byens biskop, og Bea er fanget i fortiden. Nu begynder en historisk færd igennem byens kvarterer, ind i domkirken og sågar ombord på et sørøverskib. Kun på én måde kan hun få hendes mobil og teenageværelse i nutiden tilbage igen. Hun må skaffe magtens segl.

Vi ses i fortiden!

magtenssegl.dk

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Magtens Segl - et adventuregame udviklet af Aarhus Uni

Unread post by Gorm » 11 Mar 2011, 23:13

Ser hyggeligt ud, og glæder mig meget da temaet og det tekstuelle oplæg ser rigtigt godt ud. Kunne dog have været super med lidt mere gameplay i traileren.
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

SteenNielsen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 25 Aug 2009, 14:13
Location: Århus
Contact:

Re: Magtens Segl - et adventuregame udviklet af Aarhus Uni

Unread post by SteenNielsen » 14 Mar 2011, 12:03

Ser rigtig hyggeligt ud :)
Steen Nielsen
Bibliotekar, Hovedbiblioteket Aarhus

User avatar
Frederik
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 06 Mar 2009, 16:42
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Magtens Segl - et adventuregame udviklet af Aarhus Uni

Unread post by Frederik » 14 Mar 2011, 13:08

Rigtig godt initiativ at servere lidt af danmarkshistorien i spilformat - det bliver spændende at spille. Og ekstra spændende når man ved, at det er fagfolk der står bag historieskildringen!

Darkhawk
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 11 Mar 2011, 14:38

Re: Magtens Segl - et adventuregame udviklet af Aarhus Uni

Unread post by Darkhawk » 30 May 2011, 14:47

*bump*

Vi har udgivet spillet nu - I kan spille det på www.magtenssegl.dk - have fun!

Post Reply