Jeg har længe været interesseret i spiludvikling (nærmere game designing) og har brugt de sidste mange måneder på at surfe rundt på nettet og læse om faget, og muligheder.
Der er en masse muligheder men jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal starte, og eftersom jeg stadig går på gymnasiet i 2.g så kan man jo ikke bare lige starte på en anden uddannelse.
Jeg har længe "arbejdet" med game design, i form af modding (i Oblivion) som jeg har gjort i ca. 4 år nu, dog først seriøst de sidste 2 års tid. Derudover har jeg multimediefag på gymnasiet, hvor jeg afviklede mit første hovedprojekt som et spil i Gamemaker. Jeg er ret engageret i det og læser i øjeblikket "The art of Game Design" - af Jesse Schell og synes bogen er meget interessant.
Jeg er okay til at lave 3d modeller i 3ds max, og har lavet nogle modeller for mig selv og nogle andre modding teams, men er dog ingen fantastisk moddeler. Derudover er ret god til billede og video redigering(film), og som i ved, så er der jo ikke noget, man ikke kan bruge indenfor dette fag.
Scripting er ikke min stærke side men jeg arbejdede på et tidspunkt på et projekt i Oblivion, som skulle lave en form for RTS struktur. Jeg fandt dog ud af at engine'n ikke kunne klare presset af så mange linjer og AI funktioner så jeg måtte droppe det, men ikke desto mindre fik jeg dog en del viden omkring in-engine scripting language (selv hvis jeg havde optimeret det ville det nok ikke lykkes). Jeg har også overvejet at begynde at læse noget om C++ men eftersom at jeg ikke ved hvilken engine jeg vil arbejde med, ved jeg ikke om det ville være dumt hvis jeg så skal lære C# i stedet.
Alt sammen er selvfølgelig set med mine øjne som 18 årig, så der hvor jeg skriver ret god, er sammenlignet med andre på min alder

Jeg har på det seneste tænkt på om jeg skulle begynde at lære at bruge Unity eller UDK, da jeg tænker at jeg må prøve at få noget "rigtig" erfaring, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte, har prøvet at lede omkring efter tutorials eller bøger, og indtil videre har jeg kun fundet den her: http://www.worldofleveldesign.com/store ... design.php til UDK, men så vidt jeg forstår så er det en modding bog da han bruger Unreal tournament.
Derudover har jeg søgt lidt på uddannelser, men jeg kan ikke rigtig finde nogen bachelor som fokuserer på spiludvikling, kun masters/kandidatter. Jeg kunne selvfølgelig vælge at læse enten programming, eller medieteknologi, men her ved jeg så igen ikke hvad jeg skulle vælge.
Et sidste ønske ville jo selvfølgelig være at få lov til at komme i praktik hos et spilfirma men jeg tvivler på at der er nogle danske firmaer som tager studerende på gymnasiet der har ingen uddannelse på området.
What do I do?