Zero point rejser 125k $ fra fans

krolldk
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 13 Oct 2008, 11:57

Zero point rejser 125k $ fra fans

Unread post by krolldk » 19 Apr 2011, 09:11

Godt gået drenge !

Jeg hepper på jer.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... an-funding

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Zero point rejser 125k $ fra fans

Unread post by vonknut » 21 Apr 2011, 12:59

Imponerende!

Det Conversion raten er ca. 2-3% (2k for full preorder + 1-2 k for 1-order + medals, vs. 100k), hvilket er hæderligt uden at være vildt.
Lige bortset fra at det er "uden at der er et spil", altså en conversion rate på 3% uden at have noget produkt at tilbyde.
-det er ret vildt.

Derudover er det så en ARPU på ca. 1,25$ hvilket er fint, specielt ift. igen det med ikke noget produkt...

Endelig så er det en ARPPU på ca. 30$, hvilket er rigtigt pænt.


Så hvis tallene er 100% true og ikke buffede en smule (for at lave en pænere pressemedelelse), så er det virkeligt flot "arbejde".
Det store spørgsmål er så, hvor mange fuldtidsansatte der er brugt på community pleje og i hvor lang tid....
-hvis regnestykket "går op", så lugter det jo pludseligt af en brand god investering....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Zero point rejser 125k $ fra fans

Unread post by simonmoeller » 21 Apr 2011, 13:25

Crowdfunding har potentiale.

Kickstarter.com er nr. ~950 på Alexa i US. Det er højt.

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Zero point rejser 125k $ fra fans

Unread post by Pelding » 21 Apr 2011, 19:14

Mønt for mønt tror jeg ikke det er nogen god forretning, der er ofret meget mere end de 125K $ på at "tjene dem" så vidt jeg har forstået og hørte at de gav andele af spillet til supporters mod at de købte medaljer + at hvis spillet rent faktisk kommer, så skal alle de pre-ordered spil jo trækkes fra indtægterne.
Men der hvor det kan vise sig at være en rigtig god forretning er at have et dokumenteret publikum klar, når der skal rejses penge. At kunne fremvise en trofast fanskare allerede inden launch, må være et stort plus og give noget sikkerhed til investorerne. På den måde kan de 125K $ pludseligt være rigtigt meget mere værd.
Håber de snart få hul igennem til noget cashflow, glæder mig til at se det endelig spil!

User avatar
sasquatch
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 26 Aug 2009, 20:36

Re: Zero point rejser 125k $ fra fans

Unread post by sasquatch » 21 Apr 2011, 21:33

Tallene er skam rigtige nok - dags dato ser det sådan ud:

105.267 Reg. Members
2.167 Spearheads ($39)
180 Frontliners ($25)
9.764 Support Medals ($5)

Hvis man regner på det bliver det mere end $125K, men vi havde en 25% rabat over julen hvor vi fik en del nye betalende brugere.

Og tak for 'hep' :-)
Kenneth Ellegaard Andersen
Producer @ Reto-Moto
http://www.heroesandgenerals.com/

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Zero point rejser 125k $ fra fans

Unread post by vonknut » 22 Apr 2011, 08:53

Pelding wrote:Mønt for mønt tror jeg ikke det er nogen god forretning, der er ofret meget mere end de 125K $ på at "tjene dem"....
Men der hvor det kan vise sig at være en rigtig god forretning er at have et dokumenteret publikum klar, når der skal rejses penge. At kunne fremvise en trofast fanskare allerede inden launch, må være et stort plus og give noget sikkerhed til investorerne. På den måde kan de 125K $ pludseligt være rigtigt meget mere værd.
True og true.

Skype og Zyp blev solgt på brugere + produkt alene, uden noget garanteret revenue. Så brugere = betalings klart publikum = etableret brand = potential værdi ved at udvikle / misbruge branded.
Så der er klart noget leverage der.

Måske skulle Zeropoint drengene slå sig op som pr/hype/buzz/community skabende eksperter og tjene penge på det on-the-side :)
-jeg kender mange reklame bureauer og medie bureauer, der betaler godt for hype og buzz, uden at skele til produktet.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply