Kom og mød Nick Price, community manager hos IO Interactive. Han vil fortælle om de planlagte og tilfældige begivenheder omkring markedsføring af det kommende Hitman spil, spredte ordet fra en hård kerne af omkring 50 mennesker til mere end 200 nyhedssites og millioner af mennesker verden over. Mød også Grith Okholm Skaarup, der blandt andet vil øse af sin erfaring med viral markedsføring og guerilla marketing.
Hvor: Bio Asta i Filmhuset, Gothersgade 55
Hvornår: Torsdag 26. maj 2011, 16.30-18.30
Program:
16.30-17.00: Grith Okholm Skaarup: Kreativ markedsføring
17.00-17.20: Nick Price: Ich bin ein Berliner
17.20-17.50: Mingling
17.50-18.30: Debat - debatten styres af journalist Thomas Vigild.
18.30: Mere mingling – og øl! STOR TAK til IO-Interactive der sponserer aftenens øl.
SpilBar 5: Markedsføring – do I have to?
Grith Okholm: Kreativ markedsføring
Morgendagens forbrugere vil lege aktivt med i markedsføringen. De vil have storytelling med åbne fortælleuniverser, rammer og rum, der giver mulighed for involvering og innovation.
Få inspiration til at lancere og markedsføre på alternative måder, hør og se gode eksempler og bliv inspireret til, hvad du selv kan gøre i din virkelighed. Redskaberne er nye medier, tendenser og teknologier, der kan skabe mere brugerinvolvering og større interaktivitet. Fokus vil bl.a. være på viral markedsføring, guerilla marketing og kreative måder at bruge mere traditionelle markedsføringsplatforme.
Nick Price: Ich bin ein Berliner
I starten af året lukkede IO Interactive endelig en smule op for godteposen med informationer om netop annoncerede næste spil i Hitman-serien. Gennem en meget lang periode har hardcore fans tålmodigt, og mindre tålmodigt, ventet på informationer om spillet.
Gennem en hastigt tilrettelagt, men alligevel ualmindeligt succesfuld, viral kampagne fik IO Interactive givet deres største fans et første indblik i et spil, som de har ventet på i fem lange år.
I denne snak vil Nick Price, community manager hos IO Interactive, løbe gennem de planlagte og tilfældige begivenheder, der sammen endte med at sprede ordet fra en hård kerne af omkring 50 mennesker til mere end 200 nyhedssites og millioner af mennesker verden over.
Om Grith Okholm Skaarup
Grith har stor erfaring med kommunikation og markedsføring, og har i en årrække bl.a. arbejdet i Filmbyen hos Zentropa Interaction og forandringsbureauet Workz. Hun har bistået i lanceringen af en række danske spillefilm og har hjulpet organisationer med at forny og gentænke deres kommunikation og branding bl.a. med hjælp af co-creation, sociale medier og storytelling.
Derudover har hun undervist i Oplevelsesøkonomi, Alternativ filmlancering og Ledelse på bl.a. Københavns Universitet, Den Danske Filmskole og Media Business School i Spanien.
Om Nick Price
Nick Price er community manager hos IO Interactive, hvor han har arbejdet i snart tre år. Han har en bachelorgrad i psykologi og kulturstudier og en kandidatgrad i IT-baseret design om kommunikation. Han har gennem mange år arbejdet som journalist i spilbranchen og har, inden han kom til IO Interactive, arbejdet som spilinstruktør hos Serious Games Interactive. Nick er 37 år gammel og far til Olivia på to.
SpilBar 6.0 er tilbage til efteråret.
Initiativtagerne til SpilBar er Thomas Vigild fra Dansk Spilråd og Kristine Ploug from DADIU. SpilBar arrangeres i samarbejde med IGDA, Unge Spiludviklere, New Danish Screen, Computerspilzonen og Bretteville.
Alle er velkomne og tilmelding er ikke nødvendig.
SpilBar finder sted hver anden måned. Alle i og omkring computerspilbranchen kan mødes og mingle – det starter altid med et oplæg og slutter med en drink. Inspireret af TED talk
SpilBar. Markedsføring – do I have to?
Re: SpilBar. Markedsføring – do I have to?
Husk SpilBar på torsdag 16.30 i Bio Asta i Filmhuset.
Kristine
Kristine