Nyheder om DFI spilstøtte ordning?

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Nyheder om DFI spilstøtte ordning?

Unread post by Lau Korsgaard » 27 May 2011, 12:01

På forrige spilbar hørte vi fra Jacob Høgel at der (højst sandsynligt) ville komme en DFI ansøgningsrunde på den nye ordning allerede inden sommer. Hørte man noget nyt om det i går til spilbar?

-det er snart sommer og det ville da være rart at vide bare lidt om kriterierne for hvad de har planer om at støtte.

/Lau

User avatar
KirstineA
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 14 Mar 2010, 23:06
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Nyheder om DFI spilstøtte ordning?

Unread post by KirstineA » 03 Jun 2011, 12:24

Hej Lau - og alle andre der naturligt er interesserede i vide mere om den spilstøtteordning, der blev gjort permanent med det seneste filmforlig. Der er ikke meldt noget officielt ud fra DFIs side, men her er hvad jeg har kunnet opspore af information:

"Det har taget lidt tid at designe en ny ordning. Og det har det bl.a fordi vi har haft et udvalg med eksterne medlemmer og gæster fra spilbranchen med til at udforme ordningen. Tidskrævende på den korte bane, men forhåbentlig en god investering på den lange bane. Bestyrelsen godkendte vores oplæg til ny spilordning i sidste uge, og vi er ved at ansætte redaktør og koordinator. Når det er sket skal vi have udpeget de øvrige medlemmer af redaktionen. Jeg regner med en ansøgningsfrist slut august eller start september, og en udmelding om dato og foreløbige støttevilkår i slutningen af juni. Det opfatter jeg som rimeligt realistisk, men det er med forbehold!"

--- det er naturligvis ikke det du spurgte om, men vid at vi vil gøre vores til at få bekræftede informationer ud så hurtigt som muligt :-)

/Kirstine

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: Nyheder om DFI spilstøtte ordning?

Unread post by Lau Korsgaard » 03 Jun 2011, 13:05

Tak Kirstine

Det var præcist det jeg ledte efter. Så må vi jo spændt afvente nyheder om støttevilkår og ansættelser uden at bekymre sig om en deadline før "sommer".

/Lau

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: Nyheder om DFI spilstøtte ordning?

Unread post by Lau Korsgaard » 12 Jul 2011, 14:02

Jeg ved ikke om i alle har set det her inde men Simon Løvind er blevet ansat som redaktør for spilordningen på filminstituttet.

Støttevilkår og ansøgnings frister står vist stadig hen i det uvisse. -er der nogen som har hørt noget?

/Lau

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Nyheder om DFI spilstøtte ordning?

Unread post by vonknut » 18 Jul 2011, 09:58

De er på trapperne, ETA:
-umiddelbart før deadline for aflevering, så kridt skoene :)

Et mere konkret rygte siger at guidelines / deadline er i august/september eller september/oktober.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply