GAME ACADEMY + NIFFLAS PÅ VALLEKILDE

Er du interesseret i Game Academy?

Ja, meget!
0
No votes
Måske. Jeg går lige ind på vallekilde.dk og læser mere.
0
No votes
Jeg er ikke i målgruppen.
0
No votes
Ikke rigtig.
0
No votes
Nej, overhovedet ikke.
0
No votes
Ved ikke.
0
No votes
 
Total votes: 0

VALLEKILDE
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 28 Jul 2011, 19:40

GAME ACADEMY + NIFFLAS PÅ VALLEKILDE

Unread post by VALLEKILDE » 28 Jul 2011, 19:50

Vallekilde Højskole på Vestsjælland fortsætter succesen fra foråret og kører til efteråret endnu en gang spiludvikling. Og ud over besøg af og hos udviklere og deltagelse i nordiske arrangementer får linjen Game Academy i efteråret fint besøg: den svenske indie-spiludvikler Nicklas ”Nifflas” Nygren vil nemlig flytte ind på højskolen og hjælpe med undervisningen, mens han selv udvikler nye spil – også sammen med eleverne.

”Jeg glæder mig utrolig meget til at være en del af Game Academy og bo i Vallekildes smukke omgivelser. Den uformelle højskolestemning passer perfekt til spiludvikling, og jeg ser frem til at arbejde sammen med de danske unge, som måske bliver fremtidens stjerner i branchen. Det er flot, at Vallekilde Højskole som Danmarks eneste højskole fokuserer på spiludvikling, og jeg følte mig utrolig velkommen, da jeg i foråret var på besøg på højskolen,” siger Nicklas ”Nifflas” Nygren. Han er i computerspil-kredse kendt som en af Nordens bedste og mest interessante uafhængige spiludviklere, og hans spil Night Sky var nomineret til en amerikansk Game Choice Award, der er spillenes Oscar.

”Nifflas er lidt af et scoop. Det vil ikke kun være inspirerende at have ham på skolen i efteråret, men det vil også gøre Game Academy et endnu bedre højskolekursus for alle, der er interesseret i spiludvikling,” siger Vallekilde Højskoles forstander, Torben Smidt Hansen.

Thomas Vigild, formand for Dansk Spilråd og spilredaktør på Politiken, står i spidsen for Game Academy-linjen, som starter den 4. september 2011.

Læs mere på http://vallekilde.dk/efteraar/spiludvikling og på Gustavs (Wikzo.com) blog om opholdet i foråret: http://gdvallekilde.wordpress.com

Kontakt: Håkon Stolberg på hkon@vallekilde.dk eller skolens kontor på vallekilde@vallekilde.dk

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: GAME ACADEMY + NIFFLAS PÅ VALLEKILDE

Unread post by Lau Korsgaard » 29 Jul 2011, 10:29

Virkeligt sejt - jeg kan kun anbefale at deltage.

Jeg besøgte selv Vallekilde i foråret og blev positivt overrasket over den passion der er for spiludvikling der ude. Nicklas er utrolig rar at være sammen med og altid interesseret i at lære fra sig. Han har en virkelig værdifuld og inspirerende tilgang til spiludvikling.

/Lau

Alakki
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 03 Aug 2011, 22:13

Re: GAME ACADEMY + NIFFLAS PÅ VALLEKILDE

Unread post by Alakki » 21 Aug 2011, 16:36

Utroligt med den viden man lærer der.

Gik selv på Game Academy i foråret, og kan kun sige at hvis det kommer op igen, og jeg kan, så skal jeg 100% afsted på Game Academy igen.
Man lærer altså meget på game Academy som man ikke lærer andre steder, og den kreativitet som man deler sammen med andre er helt utopisk.

Super sted, og savner det enda!

Og hvis Thomas Vigild er der igen, så skal man da helt sikkert med.
Han var jo min lærer (mere eller mindre) Og ja jeg er Fan af min lærer :P
(Han er for sej xD)

Bliver da Utroligt spændende hvis Nifflas(Nicklas) også kommer med :)
Så er det jo et "Must" at tage på Game Academy! :D

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: GAME ACADEMY + NIFFLAS PÅ VALLEKILDE

Unread post by Wikzo » 22 Aug 2011, 10:03

Jeg kan selvsagt også anbefale Game Academy på det kraftigste. Jeg blev færdig som student sidste år og valgte at tage et friår, inden at jeg begynder på Medialogi på Aalborg Universitet her til september. Derfor var det perfekt timing, da Vallekilde Højskole i foråret begyndte en helt ny spil-linje.

Det var supersjovt, og vi lærte rigtig meget - både teoretisk, men i høj grad også praktisk. Vi fik lavet en del brætspil, samt nogle enkelte digitale spil i Unity. Men det bedste af det hele var uden tvivl det sociale miljø: Det var fedt at være sammen med en masse ligesindede, der også brænder for spil-mediet.

Står man i den situation og ikke rigtig ved, hvad man skal lave (fx fordi man ikke er kommet ind på drømme-uddannelsen eller som jeg tager et sabbatår), så er en højskole et oplagt valg. Man får et rigtig godt fællesskab, samtidig med at man lærer en masse om spil og spiludvikling. Takket være Thomas Vigilds mange kontakter, mødte vi masser af folk fra industrien, hvilket var rigtig fedt. Som bekendt er netværk noget af det allervigtigste, hvis man for alvor vil slå igennem, og derfor ser jeg det som en stor fordel at have mødt så mange i løbet spiludviklere i løbet af højskole-opholdet (fx fra IO Interactive, DADIU, ITU, Playdead, Press Play, KnapNok Games, TRUMAX, m.fl.) :)

Jeg har ligeledes blogget meget om mit ophold på Game Academy, samt skrevet lidt om linjen på Unge Spiludviklere.

Ps. Der er vist noget galt med afstemningen. Jeg får bare "The submitted form was invalid. Try submitting again.", når jeg forsøger at stemme.

Post Reply