Spil a la DR/BT/TV2 Manager

MaxFelix
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 01 Aug 2011, 16:09

Spil a la DR/BT/TV2 Manager

Unread post by MaxFelix » 01 Aug 2011, 16:25

Jeg ved ikke helt om det er det rigtige sted at spørge, men nu prøver jeg.

Jeg vil gerne lave en hjemmeside/et spil i stil med manager spillene, hvor man vælger sit hold ud fra alle superliga (eller VM, EM, cykel etc.) holdene og man får point, baseret på hvordan de enkelte spillere klarer sig. Mål, assist, sejr giver point, mål imod, advarsel/udvisning osv. trækker fra.

Kort sagt, spillet i det går ud på at man gætter, laver en eller anden opsætning man tror på, udfra nogle "penge" man har til rådighed og så fastlåses opsætningen og databasen bliver manuelt opdateret med nye resultater, som automatisk giver nogle point, nogle stillinger osv.

Min egen ide afviger fra det typiske manager koncept, men det burde i udviklingen ligge meget tæt på. Er der nogle som kan komme med lidt input og skubbe mig i den rigtige retning mht. tutorials og opbygning af hjemmeside, database osv.? Mine egne evner ligger mere i retning af Photoshop og 3D, men jeg burde være i stand til at sætte mig ind i både tutorials eller konkrete eksempler som indeholder noget af det jeg skal bruge.

Spillet skulle helst kunne fungere som alm. hjemmeside, Facebook application og som Iphone/Android app.

Hvis nogen har evnerne og synes ideen kunne være interessant ville det selvfølgelig også være en nem løsning for mig :-) Mit projekt er på hygge/hobby niveau, men jeg vil selvfølgelig gerne have at resultatet fremstår nogenlunde professionelt.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Spil a la DR/BT/TV2 Manager

Unread post by vonknut » 02 Aug 2011, 10:13

MaxFelix wrote:Kort sagt, spillet i det går ud på at man gætter, laver en eller anden opsætning man tror på, udfra nogle "penge" man har til rådighed og så fastlåses opsætningen og databasen bliver manuelt opdateret med nye resultater, som automatisk giver nogle point, nogle stillinger osv.
-det ovenstående er "proven technology" forstået på den måde, at det er der masser der har lavet i forskellige afskygninger.
MaxFelix wrote:Min egen ide afviger fra det typiske manager koncept, men det burde i udviklingen ligge meget tæt på. Er der nogle som kan komme med lidt input og skubbe mig i den rigtige retning mht. tutorials og opbygning af hjemmeside, database osv.? Mine egne evner ligger mere i retning af Photoshop og 3D, men jeg burde være i stand til at sætte mig ind i både tutorials eller konkrete eksempler som indeholder noget af det jeg skal bruge.
"Sofarækken" eller hvad den nu hedder, er nok det der minder mest om og der kan man lade sig inspirere, ift. en web del.
Ift. at lave det, så skal du ud i at kunne lave noget html og php + lidt database tjuhej.
Med andre ord ikke det vilde, men hvis du aldrig har kodet før, så er der nok ingen der lige kan pege dig hen på nok tutorials, til at du vil kunne lave det selv. -der bliver du nok nødt til at starte fra bunden...
MaxFelix wrote:Spillet skulle helst kunne fungere som alm. hjemmeside, Facebook application og som Iphone/Android app.
-allerede her kan jeg sige "forggettaboutit". Du vil nok kunne lære dig selv at lave en web-version, men hvis du også vil have den ud på mobiler, så skal du enten afsætte 1-2 år fuldtid (læring af web + mobil, samt implementering) eller få nogen med på holdet.

MaxFelix wrote:Hvis nogen har evnerne og synes ideen kunne være interessant ville det selvfølgelig også være en nem løsning for mig :-) Mit projekt er på hygge/hobby niveau, men jeg vil selvfølgelig gerne have at resultatet fremstår nogenlunde professionelt.
Du skal nok være lidt skarpere, hvis du skal have nogen med på vognen.
Der er masser der har arbejdet med lignende projekter, uden nogen sinde at blive få brugere / tjene penge.
-så som "frivilligt projekt" så skal der mere kød på bordet, før du kan få nogen tændt på ideen (imho).

Inden du gør noget som helst, bør du nok prøve at hive fat i nogen der har lavet et succesfuldt produkt i den dur. Måske har de tid til at give dig et "reality check" om hvor svært det er at få noget færdigt, få opmærksomhed, få faktiske brugere, få brug i længere tid og sidst men ikke mindst, tjene penge.
-et hobbyprojekt som tager en krig og som ingen bruger, er ikke så tilfredsstillende, som et der faktisk gør folk glade (hvis penge er sekundært).


Så action items:
Snak med nogen der har prøvet noget relateret (lavet et site med noget spil-agtigt, som omhandler sport).
Tænkt dig om en ekstra gang.
Skriv en beskrivelse af formålet, løsningen, udviklings og lancerings planen, økonomien etc.
Tænkt dig om en ekstra gang.
Post inde på dette forum ift. at få folk "med på vognen".

-det er i hvert fald min opfattelse og erfaring, at det øger chancerne for at få nogen med ift. dette forum....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: Spil a la DR/BT/TV2 Manager

Unread post by Lau Korsgaard » 02 Aug 2011, 11:25

Prøv at kig på sådan noget slm det her: http://www.opensourcescripts.com/info/o ... eague.html

Der vil sikkert være rigtig meget som er uforståeligt - men det vil i det mindste give dig en ide om hvad det er du mangler at lære.

/Lau

MaxFelix
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 01 Aug 2011, 16:09

Re: Spil a la DR/BT/TV2 Manager

Unread post by MaxFelix » 02 Aug 2011, 19:14

Jeg takker for svarene.

Jeg tror jeg vil starte med at prøve at sætte mig ind i web-delen og se hvor langt jeg kommer med det.

Alternativt vil jeg forsøge at beskrive projektet så meget som muligt - og så forsøge herinde igen. Enten for at få vurderet hvor meget arbejde der er i det, eller for at lokke nogen med på vognen.

Hvis jeg fejler med den tekniske del, kan jeg nok lave noget design som illustrerer ideen. Strategien må være, at få lavet en web version og så vurdere hvordan projektet skrider frem og have i tankerne at app + facebook kunne være en teoretisk mulighed på et senere tidspunkt.

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: Spil a la DR/BT/TV2 Manager

Unread post by Lau Korsgaard » 02 Aug 2011, 23:45

Hvis du vil pøve bare at skitsere ideen vil jeg klart anbefale dig at eksperimentere med wireframes tools som MockFlow eller Mockup. Du vil lyn hurtigt kunne skitsere bruger flow og oplevelse og give et overblik over hvordan din ide skiller sig ud. Udvikling af gode wireframes vil både hjælpe dig til at forstå din egen ide og til at kommunikere den til andre.

/Lau

Post Reply