Unity 3d Instantiate prefabs og Health
Posted: 23 Aug 2011, 14:43
Hej alle
Jeg er igang med at lave mit eget lille spil i Unity og er meget ny til c#
Jeg har lavet en "EnemySpawner" som står for at instantiate forskellige prefab enemies randomly hvert tredje sekund. Hver enkelt type enemy har et vist antal Healthpoints (indtil videre bare en værdi) som hver gang de bliver ramt af mit projectile så mister de 1 fra den værdi.
Jeg er nu kommet frem til en funktion der kan fjerne 1 health point og når health points når 0 bliver objektet der er ramt Destroyet.
Problemet er at jeg har 3 typer enemies og indtil videre så deler hver type enemy healthpoints (da hver af dem har et script) hvilket ikke giver nogen mening for spillet.
Er dette fordi pga denne sætning?
eller hvordan kan jeg komme ind i scriptet for hver enkelt enemy clone og kun sørge for at det er deres individuelle healthpoints der ryger ned og ikke alle de andre af samme type?
Undskyld hvis det er forvirrende
ps jeg har ledt efter en måde at løse problemet på men har ikke været succesfuld
Jeg er igang med at lave mit eget lille spil i Unity og er meget ny til c#
Jeg har lavet en "EnemySpawner" som står for at instantiate forskellige prefab enemies randomly hvert tredje sekund. Hver enkelt type enemy har et vist antal Healthpoints (indtil videre bare en værdi) som hver gang de bliver ramt af mit projectile så mister de 1 fra den værdi.
Jeg er nu kommet frem til en funktion der kan fjerne 1 health point og når health points når 0 bliver objektet der er ramt Destroyet.
Problemet er at jeg har 3 typer enemies og indtil videre så deler hver type enemy healthpoints (da hver af dem har et script) hvilket ikke giver nogen mening for spillet.
Er dette fordi pga denne sætning?
Code: Select all
Instantiate(Enemy1Prefab,transform.position,Quaternion.identity);
Undskyld hvis det er forvirrende
ps jeg har ledt efter en måde at løse problemet på men har ikke været succesfuld