Page 1 of 1

Bullet Time launch trailer

Posted: 11 Nov 2011, 16:01
by JeppeB
Hej allesammen,

Vores kommende action-adventure spil Bullet Time har netop fået en launch date. Det bliver den 17. November at spillet går live i App Storen og til at fejre det, har vi fyret op for en officiel launch trailer.

Sig endelig til hvad I synes.

-bfRMG_ILCo

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 11 Nov 2011, 16:12
by Zacker
Wow, det ser sq fedt ud!

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 15 Nov 2011, 09:27
by vonknut
Ja det gør det, men lige et hurtigt dumt spørgsmål:

Spillet hedder "bullettime" men der er ingen sekvenser med "bullettime" med i traileren?
-men referencen er måske mere til generel "jeg længtes efter hærværk og pludselig død" end egentlig "slow-motion-lir"?

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 15 Nov 2011, 10:26
by JeppeB
Hærværk og mutant-død exactly 8-)

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 15 Nov 2011, 10:57
by Christen
Det ser super fedt ud. Er det kun til Apple produkter, eller kommer det også til Android?

Hvordan er controllsne? Det minder lidt om GunBroes, men den måde de har lavet controlls på er super defekt. Der har GorillaBob klart et bedre løsning på det.

(https://market.android.com/details?id=c ... free&hl=da)
(https://market.android.com/details?id=c ... abob&hl=da)

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 15 Nov 2011, 14:23
by simonmoeller
Kan du forklare forskellen på controls i Gun Bros og Guerilla Bob?

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 24 Nov 2011, 12:38
by bome99
Det ser godt ud. Hvornår er det i AppStoren??

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 24 Nov 2011, 12:56
by jonaz.dk

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 24 Nov 2011, 14:05
by Christen
Gun Broes skal du røre specielle steder på skærmen. Hvilket vil sige at hvis du kommer til at sklide din finger ud over området stopper kontrollen. Eller hvis du skal klikke på en knap og så tilbage på kontrolleren så kan du ofte ramme forkert. (Virtuelle thumb pads på en consol controller)

Guerilla Bob er de virtuelle kontrols ikke defineret til et sted på skærmen, men der hvor du starter at trykke. Så du kan aldrig trykke forkert eller sklide fingeren ud over et fiktivt kontrol område.

Tror det nemmeste er at prøve det.
simonmoeller wrote:Kan du forklare forskellen på controls i Gun Bros og Guerilla Bob?

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 28 Nov 2011, 10:00
by Jesper
Hej JeppeB,
Jeg har spillet Bullet Time og synes det er et rigtig godt spil. Det er meget let at gå til og har den der fangende effekt, som gør at man liige skal spille videre til næste level. Synes også det er sjovt med de hint I har til andre spil (våbnet "IDKFA", banen "A bridge too far" etc).

Et andet plus jeg gerne lige vil nævne, som har været omtalt i tråden også, er styringen. Det fungerer langt bedre end i Gun Broes, da man har mere frihed over hvor man vil placere sine fingre.

Sidste plus for denne gang - lyden (især musikken) synes jeg er et kæmpe plus for spillet.

Min eneste bekymring p.t. er, om man vil blive ved med at være fanget af spillet over længere tid, eller om man vil synes det bliver for meget af det samme for hurtigt. Jeg er ikke selv nået dertil endnu - heldigvis :)

Hvor mange har I egentlig arbejdet på projektet, samt hvor langt tid har det taget?
Hvad er grafikken lavet i?

/Jesper

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 28 Nov 2011, 13:08
by JeppeB
Hej Jesper,

Tak for dine pæne ord og feedback. Ja, ved ikke hvor mange der fanger de små referencer, men vi har da prøvet at lave lidt små skøre homages til forskellige ting. Min egen favorit er IDKFA :)

Der har været en lang række forskellige personer på projektet, nok hen imod 17-18 alt i alt på forskellige tidspunkter. Vi startede med de indledende designs tilbage i Marts, og så har teamet ændret/udformet sig løbende.

Grafikken er primært lavet i gode gamle Max og vi har brugt Unity som engine.

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 28 Nov 2011, 20:48
by Chrono
Jeg synes også det er blevet rigtigt godt. God kontrol og fint flow - kan især godt lide at det at tabe bliver en nærmest vigtig del af spillet, da det er her man får mulighed for at opgradere sine våben. Man får i høj grad lyst til at spille videre efter man har tabt.

Desværre er jeg gået lidt i stå. Føler jeg gør for få fremskridt inden hver død nu, og føler egentlig at jeg er næsten nødt til at købe våben (I skal jo også tjene på det, så det er vel fair nok). Måske er jeg bare ikke langt nok, men jeg synes også der mangler noget historie så det hele ikke virker så meningsløst - det hedder jo "Tale of John Irish", men der kommer aldrig rigtigt noget historie andet end tegneserien i starten. Til sidst - og dette er måske den vigtigste årsag til at jeg har opgivet spillet lige nu - det crasher meget ofte. Heldigvis aldrig i selve spillet, så jeg mister aldrig progress - men næsten hver gang jeg rammer en menu så lukker spillet ned.

Men altså, helt sikkert et godt spil. Lidt mere historie og en lidt lavere sværhedsgrad - så ville jeg være hooked. Det kunne i øvrigt være fedt med en smule auto-aim - hvis I da ikke allerede har et våben der kan det.

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 29 Nov 2011, 12:18
by JeppeB
Hey, tak for den gode feedback.

Der kommer mere historie senere i spillet, dog mest i form af stemnings-skabende cutscenes. Du har dog ret i, at der kunne være plads til mere historie. I denne omgang valgte vi imidlertid at sætte fokus på action i action-adventure.

Hvilket device spiller du på? Vi har haft nogle problemer på iPad 1 og iPod Touch 4, så jeg gætter på en af de to :) Vi er i gang med at rette forskellige bugs og har faktisk allerede en update inde ved Apple, der skulle fikse en række crash bugs.

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 29 Nov 2011, 13:01
by Chrono
Jeps, det er nemlig en iPad 1.

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 29 Nov 2011, 13:21
by Jesper
Jeg oplever ikke crashes på Ipad 2 - hverken i spillet eller i menuerne.

Spillede det lige i går aftes, og vil give Chrono ret i, at der kan være svært at "spare" op til større våben etc. Men det er vel en del af konceptet - chrystals hænger ikke på træerne i spillet :)

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 09 Dec 2011, 09:27
by Niels Jørgensen
Har spillet det en del (iPad2) de sidste 3-4 dage og må sige at det er en af de fedeste mobil spil oplevelser jeg har haft: Very Well Done!

Det er desuden det første mobil spil, hvor jeg har haft lyst til at benytte in-app purchases, så i har IMO ramt en rigtig god balance mellem free-to-play og price/benefit af de items man (i princippet) er nødt til at købe hvis man vil have dem.

Har i planer om en Android build? I såfald kunne det blive meget sjovt at høre lidt om jeres erfaringer med indkomst fordeling på de to platforme (jeg har en mave fornemmelse for hvordan det kommer til at se ud, men det er jo altid rart med lidt tal fra den virkelige verden :) ).

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 09 Dec 2011, 09:35
by Niels Jørgensen
Oh forresten, hvis jeg skal komme med et enkelt klage punkt så er det at konceptet med primary/secondary weapon ikke fungerer specielt godt. Jeg synes hele tiden jeg har et våben der er markant bedre end det andet, så hvorfor skulle jeg bytte?

Det er ikke som i de gode gamle Doom spil hvor man f.eks. for at spare på ammo ikke bare kunne rende rundt og smide raketter ud til højre og venstre samt at splash-damage gjorde rocket launcheren farlig i trange områder. Men det kan selvfølgelig være mig der bare ikke har forstået forskellene på våbene.

I samme boldgade, så er det lidt irreterende at man ikke kan sælge våben igen - eftersom man er nødt til at købe dem for at få en ide om hvor gode de er (stats alene gør det ikke IMO, da både hastighed og range er svære at vurdere).

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 09 Dec 2011, 09:36
by Jesper
Kapitel 3 er det udgivet? eller bliver det unlocked når man er færdig med kap 2

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 09 Dec 2011, 11:02
by JeppeB
Niels Jørgensen wrote:Har spillet det en del (iPad2) de sidste 3-4 dage og må sige at det er en af de fedeste mobil spil oplevelser jeg har haft: Very Well Done!

Det er desuden det første mobil spil, hvor jeg har haft lyst til at benytte in-app purchases, så i har IMO ramt en rigtig god balance mellem free-to-play og price/benefit af de items man (i princippet) er nødt til at købe hvis man vil have dem.

Har i planer om en Android build? I såfald kunne det blive meget sjovt at høre lidt om jeres erfaringer med indkomst fordeling på de to platforme (jeg har en mave fornemmelse for hvordan det kommer til at se ud, men det er jo altid rart med lidt tal fra den virkelige verden :) ).
Hej Niels, tak for de pæne ord!

Vi har selvfølgelig planer om en Android udgivelse, men ingen officiel release dato endnu, så det bliver nok engang i starten af det nye år.
Angående din kommentar med Primary/Secondary, så er intentionen, at spilleren kan lave en våbenkombination der passer godt sammen. I nogle situationer kan det for eksempel være enormt effektivt at have en Crossbow med høj damage, men lav skudhastighed, til at nedkæmpe en boss og så et par pistoler til at tage de mindre fjender ud med. Det var i hvert fald tanken :)

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 09 Dec 2011, 11:03
by JeppeB
Jesper wrote:Kapitel 3 er det udgivet? eller bliver det unlocked når man er færdig med kap 2
Hej Jesper, Kapitel 3 er ikke blevet udgivet endnu. Det skulle være klar i starten af 2012, men vil selvfølgelig påkræve, at man har gennemført Kapitel 2.

Re: Bullet Time launch trailer

Posted: 09 Dec 2011, 11:31
by Jesper
Perfekt - er også næsten færdig med kap 2 :)