Hvor begynder jeg?
Posted: 24 Jul 2008, 17:24
Hej alle sammen.
Ja, spørgsmålet er jo som enhver nybegynder tænker, hvor begynder jeg? Jeg har netop afsluttet HTX, og har ansøgt om en plads på Århus Ingeniør Højskole. På HTX havde jeg det sidste år Programming (Niveau C) hvilket jeg virkelig fandt interessant. Vi lærte de mest basale dele i programmeringssproget C++
Jeg har lavet en masse små programmer for at teste de forskellige fordele og ulemper af de mange funktioner. Det har selvfølgelige givet blod på tanden. Mit eksamens projekt blev sænke slagskibe, som jeg er ret godt tilfreds med. Der er en del mangler, men det var virkelige sjovt at skrive. Programmet er jo selvfølgelige i dos (kommando prompten).
Nu vil jeg gerne prøve mere. Men hvor starter jeg? Der er masser af ting der skal tages højde for i udvikling af et spil. Nu tænker jeg selvfølgelige ikke på at lave Assassins Creed, men prøve at lave et spil, som indeholder lidt mere grafik, end blot tekst og streger? Noget hvor musen evt. indgår.
Noget jeg mangler lidt på denne side, er en opstartningsfase? Er denne side kun for de dygtige eller er det tilladt at være nybegynder?
Jeg har læst lidt omkring game programming, hvor man kommer ind på class programming, indtil videre har jeg ikke rigtig kunne set det vildt smarte i denne form for funktion. Har jeg misset noget?
Anyway, mit rigtige spørgsmål er: Hvor starter jeg, hvis jeg gerne vil programmer et spil? Hvad skal jeg lærer først, og i hvilken rækkefølge?
Mvh. Dinirex
Ja, spørgsmålet er jo som enhver nybegynder tænker, hvor begynder jeg? Jeg har netop afsluttet HTX, og har ansøgt om en plads på Århus Ingeniør Højskole. På HTX havde jeg det sidste år Programming (Niveau C) hvilket jeg virkelig fandt interessant. Vi lærte de mest basale dele i programmeringssproget C++
Jeg har lavet en masse små programmer for at teste de forskellige fordele og ulemper af de mange funktioner. Det har selvfølgelige givet blod på tanden. Mit eksamens projekt blev sænke slagskibe, som jeg er ret godt tilfreds med. Der er en del mangler, men det var virkelige sjovt at skrive. Programmet er jo selvfølgelige i dos (kommando prompten).
Nu vil jeg gerne prøve mere. Men hvor starter jeg? Der er masser af ting der skal tages højde for i udvikling af et spil. Nu tænker jeg selvfølgelige ikke på at lave Assassins Creed, men prøve at lave et spil, som indeholder lidt mere grafik, end blot tekst og streger? Noget hvor musen evt. indgår.
Noget jeg mangler lidt på denne side, er en opstartningsfase? Er denne side kun for de dygtige eller er det tilladt at være nybegynder?
Jeg har læst lidt omkring game programming, hvor man kommer ind på class programming, indtil videre har jeg ikke rigtig kunne set det vildt smarte i denne form for funktion. Har jeg misset noget?
Anyway, mit rigtige spørgsmål er: Hvor starter jeg, hvis jeg gerne vil programmer et spil? Hvad skal jeg lærer først, og i hvilken rækkefølge?
Mvh. Dinirex