Implementering af mine / hule system
Posted: 28 Nov 2011, 09:53
Hej,
Jeg arbejder for tiden på et spil, hvor spilleren skal grave sig frem i banen, ligesom i stil med Digger eller Diamond Diggers. Er der nogen, som har erfaring med at lave selve algoritmen(erne) til de udgravninger, som spilleren udgraver?
Min egen ide er at lade baggrunden bestå af nogle simple objekter, som hver især består af en sprite, en placering samt en tilstand. Tilstanden afgør udseendet af objektet (om man har gravet området, eller ej).
Forslag til andre / bedre måder modtages gerne
Jeg arbejder for tiden på et spil, hvor spilleren skal grave sig frem i banen, ligesom i stil med Digger eller Diamond Diggers. Er der nogen, som har erfaring med at lave selve algoritmen(erne) til de udgravninger, som spilleren udgraver?
Min egen ide er at lade baggrunden bestå af nogle simple objekter, som hver især består af en sprite, en placering samt en tilstand. Tilstanden afgør udseendet af objektet (om man har gravet området, eller ej).
Forslag til andre / bedre måder modtages gerne