Hej,
I forbindelse med udvikling af apps til iOS enhder, hvilket SDK anvender I der (Apples eget SDK, DragonFireSDK eller?)? Kunne godt tænke mig at høre lidt om hvorfor Jeres valg er faldet på netop dette
iOS udvikling
Re: iOS udvikling
Jeg bruger apples SDK og coder i objective C.
jeg startede med Cocos2D-x fordi jeg codede c++ i forvejen, så det syntes jeg var lettere at gå til. Det var det også, indtil jeg skulle lave ting med danske bogstaver, Cocos2d bruger ikke unicode strings, så det kunne ikke lade sig gøre uden alt for tunge hacks.
Min anden App lavede jeg så i blandet objective C og c++ på den måde at data classes var lavet i C++ men så kom der ARC (Automatic reference counting) i Xcode 4.3 og så konverterede jeg det hele til Obj-C, for så var alting lettere.
Så jeg vil sige - start med ObjC med det samme, det er lættere på den lange bane og QuartzCore er bedre end man skulle tro
//Kulitorum
jeg startede med Cocos2D-x fordi jeg codede c++ i forvejen, så det syntes jeg var lettere at gå til. Det var det også, indtil jeg skulle lave ting med danske bogstaver, Cocos2d bruger ikke unicode strings, så det kunne ikke lade sig gøre uden alt for tunge hacks.
Min anden App lavede jeg så i blandet objective C og c++ på den måde at data classes var lavet i C++ men så kom der ARC (Automatic reference counting) i Xcode 4.3 og så konverterede jeg det hele til Obj-C, for så var alting lettere.
Så jeg vil sige - start med ObjC med det samme, det er lættere på den lange bane og QuartzCore er bedre end man skulle tro
//Kulitorum