Jeg var så heldig at falde over dette forum, og har siddet de sidste par timer og læst tråd på tråd, for måske at få svar på et par spørgsmål, som har naget mig. Jeg har ikke fået svar på dem alle, så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne lave min egen tråd, så er der også større chance for, at jeg finder det jeg leder efter.

Jeg er en ung datamatiker-studerende på 3. sem, som har været bidt af en gal gamer, lige siden jeg var gammel nok til at trykke på knapperne på vores gamle amiga.

Kan man leve af at være spil-programmør i Danmark? Det er jo ikke fordi Danmark har de største flagskibe inden for spil-branchen, men vi har dog nogle rigtig gode.
Den uddannelse jeg har, er bygget om omkring Java. Jeg er flydende i Java, men er i tvivl om dette kan bruges? Selvfølgelig er Java et godt springbræt til andre OOP-sprog, men stadig.
Min uddannelse er ikke en bachelor, der ville jeg skulle tage en overbygning, f.eks. Softwareudvikling. Ville jeg kunne gå direkte videre til noget andet, eller skal jeg lige på en bachelor først?
Og hvad er der egentlig af muligheder for undervisning i spil-programmering, på Sjælland? (Helst i KBH)
Jeg håber der er nogen der gider svare mig på disse spørgsmål, det ville virkelig være til stor hjælp.

På forhånd mange tak,
SeiZon