Particles

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Particles

Unread post by ZeroHero » 09 Mar 2012, 12:55

Jeg er ved at lave et relativt simpelt partikel klasse.
I princippet virker det ok men jeg har dog et problem.
Jeg vil gerne kunne bestemme partiklernes hastighed i real-tid.
Saaledes at partiklerne kan bevaege sig langsom i et stykke tid og dernaest hurtig.
Problemet er at hvis partiklerne starter med at gaa langsom og dernaest hurtig vil der opstaa tomme "huller" mellem partiklerne. Disse tomme huller vil forblive hele tiden.
Men hvis jeg lader hastigheden gaa hurtigt og dernaest langsom er der ingen problemer.
Jeg har en Update funktion som skal kaldes, hver gang jeg vil have partiklerne til at bevaege sig.
Denne funktion tilfoejer ganske enkel, hver partikels y position og naar en partikel har naet sin maks laengde, bliver den reset og vil vaere klar til at starte for fra. Er der nogen der har haft lign. problemer og hvordan loeste i det?

Post Reply